  • 21. Data: 2010-09-10 08:30:26
    Temat: Re: Podatek bankowy jest dobry dla Nas !!!
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > (09/10/2010 05:44 AM), Jan Strybyszewski wrote:
    > [...]
    >>

    > Ale droższy kredyt oznacza większe koszty działania różnych podmiotów
    > u których będziesz kupować marchewkę, lodówkę, samochód.

    O ile wezmą ten kredyt (do tego cała ta dyskusja się sprowadza)

    Z drugiej strony _tanie_ kredyty mieszkaniowe spowodowały wzrost cen
    mieszkań - bo ludzie mniej się szczypali wydając tą kasę.

    Więc to przełożenie drogi kredyt => drogie dobra nie musi być takie
    jednoznaczne.

    KJ

    PS. To _NIE_ oznacza, że uważam ten podatek za dobry czy zły - odniosłem
    się tylko do zależności cena kredytu - cena dóbr.

    Wiesz, tryb tekstowy w Linuksie ma się tak do DOSu
    jak F-117A do paralotni. (c) Dawid Kuroczko

  • 22. Data: 2010-09-10 09:29:44
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 10 Wrz, 02:20, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > WIBOR, pożyczają od innych banków (które mają więcej depozytów).
    Ale czego dotyczy ta wypowiedź?

  • 23. Data: 2010-09-10 10:04:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/10/2010 11:29 AM), Clegan wrote:

    > Ale czego dotyczy ta wypowiedź?

    Ok, pełniejsza wypowiedź: bank nie musi mieć depozytu (od ludzi) żeby
    udzielić kredytu. Może pożyczyć od innego banku na rynku międzybankowym
    (WIBOR).

    Dlatego gdzieniegdzie spotyka się banki typowo kredytowe (które tylko
    udzielają kredytów) i depozytowe (które tylko przyjmują depozyty, tak
    jak mBank na początku działalności)

    p. m.

  • 24. Data: 2010-09-10 11:34:31
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    mvoicem pisze:

    > Ok, pełniejsza wypowiedź: bank nie musi mieć depozytu (od ludzi) żeby
    > udzielić kredytu. Może pożyczyć od innego banku na rynku międzybankowym
    > (WIBOR).

    Liczba kredytów jest wieksza od liczby depozytow o okolo 15%
    Rynek miedzybankowy sluzy do czego innego

  • 25. Data: 2010-09-10 11:35:51
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Clegan pisze:

    > To są depozyty klientów banków - tu nie ma uwzględnionych pożyczek
    > zaciągniętych przez banki na międzybankowym. Taki BRE ma zobowiązań
    > wobec innych banków na ponad 25mld zł [zaciągał pożyczki frankowe w
    > Commerzbanku o czym były informacje] - do tego dodaj te 42mld
    > depozytów klientów.
    > To teraz czego jest więcej ?

    A teraz zajrzyc do danych NBP... kredytów jest wiecej od depozytow.
    Roznica ta powinna zasadniczo wynosic wzrost PKB+wzrost inflacji.

  • 26. Data: 2010-09-11 09:02:25
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 10 Wrz, 12:04, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Ok, pełniejsza wypowiedź: bank nie musi mieć depozytu (od ludzi) żeby
    > udzielić kredytu. Może pożyczyć od innego banku na rynku międzybankowym
    > (WIBOR).
    Ależ ja ja się z tym całkowicie zgadzam. Pisałem o depozytach a nie o
    depozytach klientów.

  • 27. Data: 2010-09-11 09:20:36
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 10 Wrz, 13:35, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > A teraz zajrzyc do danych NBP... kredytów jest wiecej od depozytow.
    > Roznica ta powinna zasadniczo wynosic wzrost PKB+wzrost inflacji.
    Facet: naucz się czytać statystykę bankową - w danych NBP [o których
    piszesz] jest mowa o depozytach klientów krajowych, depozyty
    międzybankowe to odrębna pozycja.
    Ze wzoru: depozyty=kredyty+rezerwy wynika, że nie jest możliwe aby
    kredyty były większe niż depozyty [skoro każdy depozyt musisz najpierw
    pomniejszyć o rezerwy o dopiero potem można udzielić kredytu].

  • 28. Data: 2010-09-13 08:48:53
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Clegan pisze:

> [...]
    > kredyty były większe niż depozyty [skoro każdy depozyt musisz najpierw
    > pomniejszyć o rezerwy o dopiero potem można udzielić kredytu].

    Liczba kredytów globalnie jest wieksza od depozytów. Kredytow moze
    udzielac np z kapitałów wlasnych banku. Twoj wzor to jakis zart.
    Rezerwy nie maja zadnego znaczenia.

  • 29. Data: 2010-09-13 15:14:53
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 13 Wrz, 10:48, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > Liczba kredytów globalnie jest wieksza od depozytów.
    Tylko jakoś nie możesz podać statystyk, które to potwierdzają -
    przykład BRE dowodzi, że nie potrafisz czytać bilansu bankowego -
    zapominasz o rynku międzybankowym w swoich wyliczeniach.

    > Rezerwy nie maja zadnego znaczenia.
    Rezerwy nie mają znaczenia dla ilości kredytów ? :-))

    Żartem jest ten artykuł wywodzący "dowodzący", że nowy podatek jest
    korzystny dla konsumentów.

  • 30. Data: 2010-09-13 16:50:01
    Od: BK <b...@g...com>

    Podatki z natury rzeczy sa korzystne jedynie dla pobierajacych i
    kotrolujacych :) Wszyscy inni na kazdym podatku traca ;)