  • Data: 2020-11-05 14:44:55
    Temat: Re: Podatek Belki....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:p...@4...ne
    t...
    Dnia Thu, 05 Nov 2020 10:40:50 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    >Owszem. Kiedy sięgniesz z 1000 lat wstecz lub głębiej, zobaczysz

    Gdzie ? Bo w Egipcie to glebiej :-)

    >pierwociny państwowej organizacji. Wtedy istnieli wyłącznie chłopi i
    >panowała demokracja bezpośrednia. W obliczu zagrożenia zbierano wiec,
    >wybierano wojennego przywódcę i organizowano oddziały zbrojne. Potem
    >deko zboczyło z kursu, wybierani przywódcy wymyślili sobie że są
    >lepsi i
    >bedą się sami wybierać. Założono dynastie, ustanowiono królestwa.
    >Zajęło
    >to trochę czasu aż społeczeństwa się połapały i wdrożyły nowoczesną
    >demokrację parlamentarną.

    Krolestwa trwaly u nas blisko 1000 lat, a nowoczesna demokracja na
    razie kilkadziesiat i nie wiadomo, jak i kiedy sie skonczy :)

    >Tu np: "Państwo (np. rząd) często powołuje się na istnienie jakichś
    >rzekomych umów społecznych - ale one nie istnieją i nigdy nie
    >istniały."
    >Zarzucasz rządowi kłamstwo.

    Nieprawdziwe ?

    >Nie. System podatkowy jest tak pomyślany by zebrać wystarczającą kasę
    >na
    >realizację zadań postawionych przez nas.

    Jak to naukowcy mowia - celem panstwa jest realizowanie funkcji
    panstwa.

    Zakres tych funkcji juz jest dyskusyjny ... ale dyskusyjne jest tez
    "postawionych przez nas" :-)

    Stawiales kiedys cel "zakraglac podatek w gore" ?

    Belka postawil. Belka wybory przegral, a podatek zostal :-)

    J.