  • Data: 2020-11-05 13:35:45
    Temat: Re: Podatek Belki....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5fa3eb06$1$520$6...@n...neostrada.
    pl...
    "J.F." 5f9fc51f$0$505$6...@n...neostrada.pl

    >Wielokrotnie -- żeby nie napisać, że baaardzo często.

    Ale kolega chyba pierwszy raz, ze sie tak zbulwersowal :-)

    >Jeśli polskie państwu zabierze 1 grosz miesięcznie każdemu
    >polskiemu obywatelowi, będzie miało 380 kpln, a to starczy
    >na pobory ministrowi, który ten zysk ;) ,,wypracował''. Za
    >ciężką pracę -- należne są Vincentemu pieniądze...

    Niby starczy, ale Panstwo potrzebuje 430 mld, wiec dla Vincenta pensja
    na pewno sie znajdzie :-)

    >To nie oszustwo, lecz zarządzanie swym mieniem.

    >Zauważ, że człek bogaty nie ,,oszukiwał'', bo:
    > - musiałby mieć bardzo dużo kont

    Niewielki problem ... i dobra dywersyfikacja :)

    > - nie opłaciłoby się takie ,,oszukiwanie''
    > (zbyt wiele czasu i uwagi by pochłaniało)

    Praktycznie nic.

    >zatem:
    > - biedny by tak sobie ,,dorobił'' kosztem państwa
    > - zaś bogaty by tak nie dorabiał z praktycznych pobudek
    >czyli państwo by straciło część pieniędzy, którymi między innymi:
    > - wspiera biednych
    > - karmi głodnych
    > - walczy przeciwko ludzkiej bezradności
    > - uczy samodzielności, w tym i zarządzania swym mieniem...

    No i jak widac ktos sie na to polaszczyl i teraz wszyscy sa zadowoleni
    :-P

    >Gdy kiedyś zapytałem o to w banku, powiedziano mi, że to dla meggo
    >dobra, bo im częstsza kapitalizacja, tym lepiej, gdyż mam odsetki
    >od odsetek a gdy zauważyłem, że w efekcie nie mam odsetek, bo
    >Fiskus zabiera 100%, usłyszałem, że to nie jest wina banku...

    Ale swoja droga ciekawe - czy ktorys bank rozeslal informacje, ze z
    uwagi na zmiane przepisow podatkowych rezygnujemy z takiej
    kapitalizacji, lub choc "prosimy o przemyslenie"
    Ustawowy zakaz byl, czy taka dobrowolna umowa z premierem ? :-)

    >Wiesz, ile by to kosztowało? Ile by było zysku z tego PIT?

    Dla mnie, czy dla Panstwa ? :-)

    >Wiesz, dlaczego 100 lat temu chłop miał konia -- lub nie, ale jakoś
    >ludzie żyli i mnożyli się a dziś, gdy miliony setek mechanicznych
    >koni tarasują drogi [i wjazdy do garaży] ludzie nie mają szmalu na
    >dzieci i zakładanie rodzin?... Odpowiedź jest brutalna -- bo kiedyś
    >mniej marnowano...

    Marnujemy sporo, ale z dziecmi to IMO nie ma nic wspolnego.

    Natomiast ogolne warunki spoleczne juz maja.
    Dawniej chlop bral sobie mloda zone i ja grzmocil regularnie, a sporo
    dzieci umieralo.

    Dzis mlodej nie wolno, zamiast dzieci sa studia i kariera, aby
    dzieciom przyszlosc zapewnic, u nas o warunki lokalowe wypada zadbac,
    dzieci praktycznie nie umieraja, a grzmocic mozna bez konsekwencji ...

    >Weźmy ZUS:
    > - składki społeczne (jest ich kilka na osobę)
    > są odliczane od podstawy
    > - składki zdrowotne są odliczane od dochodu
    > - oddzielnie są liczone składki (jedne i drugie)

    Chyba dla utrudnienia, bo poza tym to niczemu nie sluzy :-)

    > płacone przez pracownika (choć płaci je pracodawca)
    > - oddzielnie są liczone składki płacone przez pracodawcę
    > (choć płaci je ten sam pracodawca)
    > - młodociany ma zerowy PIT, ale gdy zachoruje zbyt długo,
    > ZUS wypłaci mu zasiłki chorobowe, które nie podlegają
    > pod zerowy PIT... (BTW -- zasiłek chorobowy to kolejnych

    >Wzdłużne rozdzielanie tego włosa na wiele części pochłania
    >sporo z płaconych składek

    chyba juz nie tak duzo - te komputery licza to same, a prad kosztuje
    tyle co nic :-)

    >-- w efekcie brak na wywiązywanie
    >się ZUSu z jego powinności: na renty (chorobowych już nie

    Bo rencistow nie chcemy.
    Nie chcemy placic na leni :-P

    >ma w RP, jeśli odrzucimy schizofrenię, której ŻADNE obiektywne
    >badania nie potwierdzą i nie wykluczą) i emerytury...

    Na emerytury to od dawna "brakuje". A prezydent daje 13-tke i 14-tke,
    pewnie na zasadzie "po nas chocby potop". Choc prezydent to "po mnie"
    :-)

    >Weźmy paliwo:
    > - ciężarowe daje pełne odliczenie VAT i pełne odliczenie netto od
    > podstawy

    I tak go zaplaca, sprzedajac uslugi.
    Poza tym w paliwie multum podatkow.

    >Ktoś (wiadomo kto -- Dziecię Neostrady, prawnie dziś chronione)
    >wprowadził
    >wzdłużne dzielenie włosa paliwowego na czworo, bo (jako Dziecię
    >Neostrady)
    >uznał, że programy księgujące poradzą sobie z tym problemem bez
    >trudu...
    >Dziecię Neostrady nie wie, że:
    > - księgowa (ja jestem księgową, choć nie mam macicy) traci czas na
    > rozpatrywanie -- osobowy taki, osobowy inny, ciężarowy?...

    Programisci traca, ksiegowa wpisze raz ...

    J.