  • 31. Data: 2010-01-05 00:15:02
    Temat: Re: Pocztowy i nowa TOiP
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Michal_Ko pisze:

    > Zdefiniuj "wygodę" bo dla mnie to tyle, co fizyczna wygoda braku
    > konieczności chodzenia do bankomatu i posiadania dużej ilości gotówki.
    > Pieniądze na bieżące wydatki są na ROR.

    Ja mam na ROR 0 zl a pieniadze na biezace wydatki na kontach
    oszczednosciowych.

    > Upierdliwe to tak naprawdę jest pilnowanie wyciągów, logowanie się do
    > innych systemów transakcyjnych i comiesięczne ustalanie przelewu. Nie
    > wspominając o tym, jak bardzo upierdliwie jest, jak o tym zapomnisz :)
    > KK powoduje konieczność wykonania nadmiarowych operacji, bo w przypadku
    > debetowej jest:
    > ROR -> Płatność kartą -> Rachunek sprzedawcy
    > A kredytowej:
    > ROR -> Rachunek karty -> Płatność -> Rachunek sprzedawcy.

    Jakich innych systemow?
    Na koncie definiuje platnosci z data przyszla w miare otrzymywania
    wyciagow z KK i rachunkow do zaplaty.
    Nie musze sie glowic, czy moge zrobic jakis zakup, czy przesunalem ka
    ROR wystarczajaca do dokonania go ilosc gotowki.
    Jednoczesnie mam porzadek na ROR, gdyz nie zasmiecaja mi historii
    wszelkie, czasem bardzo drobne, transakcje zakupowe (gotowki prawie nie
    uzywam).

    > Kolego, ale ile tego "oprocentowania"??? Ile miesięcznie wydajesz (nie
    > pisz- po prostu przemyśl)?

    Rocznie jestem prawie 200 zl do przodu na oprocentowaniu srodkow
    biezacych. Sa to pieniadze, ktorych nie podarowalem bankowi trzymajac je
    na ROR pod biezace zakupy.

    > Pisałem, że KK dla zwykłego śmiertelnika z podwójną średnią krajową (nie
    > mówiąc o tych, co zarabiają mniej!) więcej potencjalnej szkody niż
    > pożytku. No, bo jak ktoś wydaje KK 10 000zł / miesiąc to faktycznie gra
    > zaczyna być warta świeczki, ale przy wydatkach na poziomie 1000-2000zł
    > miesięcznie, obecne oprocentowanie kont oszczędnościowych daje żałosne
    > kwoty. Które prawdopodobnie zaoszczędzisz nie ulegając magii limitu, GP
    > i innych wspomnianych rzeczy - za to doskonale wiedząc iloma środkami
    > dysponujesz i rozsądnie nimi gospodarując.

    Nie wiem o czym piszesz. Kupuje to co potrzebuje i co zaplanowalem.

    > A jak wygląda rutyna korzystania z KK? Wiem doskonale, bo parę lat
    > korzystałem. Ułudą jest to "oszczędzanie" na kontach oszczędnościowych-
    > po prostu termin spłaty zgrywasz z wynagrodzeniem i spłacasz na bieżąco.
    > Jesteś po prostu "jeden miesiąc w przód". To samo osiągniesz,
    > oszczędzając regularnie pewne kwoty. Możemy wykonać symulację, jeśli
    > chcesz.

    Od kilku lat, odkad korzystam z KK, NIGDY nie mialem koniecznosci
    skorzystania z debetu w koncie - moge lepiej rozplanowac wydatki.
    Platnosci KK splacam raz w miesiacu (przy czym korzystam zamiennie z
    2-ch KK, majacych o 2 tyg przesuniete okresy rozliczeniowe, zeby
    korzystac z jak najdluzszego okresu GP w przypadku kazdego zakupu).
    Czesto czekam dzien czy dwa z jakims zakupem, zeby zrobic go juz druga
    karta, z kolejnego okresu rozliczniowego. Przy platnosciach debetowka,
    nawet z oprocentowanego ROR, pieniadze schodza na biezaco, czyli kazdy
    zakup zmniejsza kwote podlegajaca oprocentowaniu.

    A mnie satyswakcjonuja nawet nieduze oszczednosci.

    > Zastanów się- bo chyba nie odpisałeś na tamte pytania- z jakiego powodu
    > bank Tobie chce "robić prezent" w postaci cashback, punktów, promocji
    > itd. ? Komu się to opłaca? I dlaczego?

    Bank chce korzystac z oplat za transakcje karciane - najchetniej
    dokonywane karta debetowa z nieoprocentowanego ROR. Stad te zachety.

    > Poza tym co do oprocentowania sprawa jest jasna- KK daje tylko ułudę
    > oprocentowania środków, bo korzystając z niej regularnie, do
    > porównywalnych codziennych zakupów, jesteś "do przodu" o jeden miesiąc a
    > nowe pieniądze i tak i tak musisz wydać, albo na bieżące wydatki albo na
    > spłatę karty. Oprocentowanie i GP zaczyna grać rolę przy duuużych
    > wydatkach. Regularnych.

    Jestem do przodu. Pomnoz to przez kilakset tysiecy i widzisz ile bank
    zarabia na korzystajacych z platnosci debetowkami.

    > No ale mam na koncie oszczędnościowym + odpowiednią nadwyżkę na ROR.

    > No to w tej chwili nie mam żadnej KK bo funkcjonalność debetowych jest
    > identyczna. Nie pożyczam samochodów na tyle często, żeby miało to dla
    > mnie jakiekolwiek praktyczne znaczenie.

    > Z jakiego powodu?

    Problemy finansowe ze splata, kryzys - Amerykanie zaczeli kartami
    splacac inne kredyty.

    > A Polacy? Bo około 75% nie spłaca całości zadłużenia na KK.

    Mozesz podac link do tych procentow. Bo pamietam znacznie nizsze dane.

    A wiemy, że
    > to jest forma najdroższego kredytu. KAŻDY zdaje sobie sprawę z
    > funkcjonowania KK, bo prostu przyznany limit działa na wyobraźnię i ją
    > wyłącza. Bo w głębi rozumu nie ma ludzi na tyle skretyniałych, żeby
    > wierzyli że bank da im pieniądze za darmo.

    Przeceniasz ludzi.

    > Dlatego, na dobrą sprawę, wszystkie a zwłaszcza "odnawialne"
    > konsumpcyjne produkty kredytowe (nawet KK z 0% w GP) to jest igranie z
    > ogniem. Ale... nic nie mam do użytkowników tego czy innego kredytu. Po
    > prostu w świetle tego, czym jest tak naprawdę KK nieuczciwie jest
    > nazywać ją "nowoczesną" a debetówki "archaiczną". :) Od tego wyszliśmy.

    To moze zmienmy na "prymitywna" oraz dla "wyedukowanych konsumentow" ? :)))

    > A już całkowicie a propos historii kart i archaiczności- KK jest
    > koronnym przykładem archaiczności, bo okres rozliczeniowy i okres
    > bezodsetkowy powstały wtedy kiedy powstały (lata 50-60)... z
    > konieczności technicznej. Nie było wtedy możliwości rozliczania
    > transakcji elektronicznie, na bieżąco, trzeba było je zebrać, wysłać
    > zestawienie do klienta i otrzymać zapłatę. Wszystko papierkowo- stąd GP,
    > który musiał trwać.

    I co z tego?
    Znam geneze KK.
    Nic nie stalo na przeszkodzie, zeby ksiegowac transakcje wstecznie
    zgodnie z data transakcji (jak czeki). Swiadomie wprowadzono GP.

    > Karta debetowa, która realnie w czasie rzeczywistym daje dostęp do
    > środków na rachunku jest znacznie nowocześniejszym instrumentem i mogła
    > się upowszechnić wraz z upowszechnieniem elektroniki w obsłudze transakcji.

    Po prostu wyparla czeki, ktore byly glownym instrumentem platnosci
    bezgotowkowej z konta, ksiegowanej z data wykonania transakcji w chwili,
    gdy czek dotarl do banku.

  • 32. Data: 2010-01-05 08:19:43
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "krzysztofsf" news:hhu0a8$6n9$1@news.onet.pl

> [...]
    > Jednoczesnie mam porzadek na ROR, gdyz nie zasmiecaja mi historii
    > wszelkie, czasem bardzo drobne, transakcje zakupowe (gotowki prawie nie

    Może chodzi o KIS?
    Może chodzi o posiadanie karty w innym banku niż ma się ROR?

    transakcji.

    > Po prostu wyparla czeki, ktore byly glownym instrumentem platnosci
    > bezgotowkowej z konta, ksiegowanej z data wykonania transakcji w chwili,
    > gdy czek dotarl do banku.

    Panowie! Ale po co te spory. Dochodzimy chyba powoli do takiego miejsca w
    dyskusji, w której będziemy toczyli boje, która karta jest lepsza bądź
    gorsza, czy człowiek płacący tylko debetówką jest głupi bądź mądry? czy ta
    sama analogia jest stosowana odnośnie użytkowników kart kredytowych?
    Prawda natomiast jest taka, że każdy wybiera to co jest dla niego najlepsze.
    Ja z KK się pożegnałem (nie ukrywam KIS kusił, kusili z OF ale nie pękłem)
    mimo, że zawsze wszystko spłacałem z GP. Zwyczajnie w świecie krew mnie
    zalewała kiedy trzeba było pilnować terminów itp. szczególnie było to
    upierdliwe kiedy człowiek dostał zlecenie, pojechał do roboty w teren i... i
    wyleciało mu z głowy, że trzeba kartę spłacać. Potem telefon do ukochanej i
    prośba o zalogowanie się na moje konto i puszczenie przelewu.
    Podziękowałem. Żyję i nie czuję się gorzej, że w portfelu nie mam żadnej
    karty kredytowej ale same debetowe.
    Po prostu każdy wybiera to co jest dla niego najlepsze oraz najwygodniejsze
    i tego się trzymajmy.

  • 33. Data: 2010-01-05 09:10:41
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Sty, 09:19, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > Po prostu każdy wybiera to co jest dla niego najlepsze oraz najwygodniejsze
    > i tego się trzymajmy.

    Dokladnie.
    Ja po prostu jestem przeciwny "transakcjom wiazanym" w ktorych bank
    zmusza do placenia za okreslony produkt (konto) warunkujac to
    niewystarczajacym korzystaniem z innego produktu (karta debetowa).
    Denerwuje mnie argumentowanie broniacych tego podejscia "bo to
    przeciez taki fajne i korzystne dla wszystkich, a jak ktos nie
    korzysta to jest zacofany".

    Chce wybrac produkt ktory mnie interesuje, znac jego cene i podjac
    decyzje, czy uslugi z nia zwiazane sa dla mnie warte tej oplaty lub
    nie.
    Jesli produkt jest bezplatny, to chce korzystac bezplatnie, majac
    jasno okreslone kryteria bezplatnosci, dotyczace tego konkretnego
    produktu, a nie innych, nawet zblizonych.

    Jesli karta ma system zwolnien z oplat, dotyczacy samej karty, a
    jednoczesnie mozna podjac decyzje o rezygnacji z niej, bez wplywu na
    cene innych uslug - jest to prawidlowe.
    Jesli karta ma stala, nie podlegajaca zwolnieniom oplate, a mozna z
    niej zrezygnowac - rowniez jest to w porzadku.

  • 34. Data: 2010-01-05 11:21:03
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "krzysztofsf"
    c.googlegroups.com

    > Denerwuje mnie argumentowanie broniacych tego podejscia "bo to
    > przeciez taki fajne i korzystne dla wszystkich, a jak ktos nie
    > korzysta to jest zacofany".

    Czytając wypowiedzi niektórych osób w tym temacie doszedłem do wniosku, że
    ten kto nie korzysta z KK jest reprezentantem ciemnogordu ;) Mnie to rybka -
    płacę debetówkami, które mam za free :)

  • 35. Data: 2010-01-05 19:51:11
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    krzysztofsf pisze:

    > Ja mam na ROR 0 zl a pieniadze na biezace wydatki na kontach
    > oszczednosciowych.

    Naprawdę? A co, jak przyjdzie z bankomatu podjąć nagłą sumę? Jest wiele
    takich sytuacji.

    > Jakich innych systemow?

    Transakcyjnych.

    > Na koncie definiuje platnosci z data przyszla w miare otrzymywania
    > wyciagow z KK i rachunkow do zaplaty.

    Których nie trzeba definiować, nie mając KK :D Wiem- to jest akurat
    poboczny argument :)

    > Nie musze sie glowic, czy moge zrobic jakis zakup, czy przesunalem ka
    > ROR wystarczajaca do dokonania go ilosc gotowki.

    Ja na ROR mam z nawiązką na miesięczne wydatki bo jest tego na tyle
    mało, że i tak bym na oszczędnościowych nic nie zarobił (kwestia 3-5zł
    miesięcznie najwyżej- jestem przekonany że bez kuszenia KK wydaję mniej
    i tak jestem do przodu)

    > Jednoczesnie mam porzadek na ROR, gdyz nie zasmiecaja mi historii
    > wszelkie, czasem bardzo drobne, transakcje zakupowe (gotowki prawie nie
    > uzywam).

    W dobrych bankach transakcje można ładnie filtrować.

    > Rocznie jestem prawie 200 zl do przodu na oprocentowaniu srodkow
    > biezacych.

    Szacun za ilość wydatków. Przy średnim oprocentowaniu kont
    oszczędnościowych 4% (nie liczmy nawet belki):
    4% - 200zł
    100% - x
    x = 5000zł / okres rozliczeniowy

    Szacun jeszcze raz. Dla takich ludzi KK zaczyna mieć sens. U mnie x
    wynosi zwykle 1000-1500zł - więcej wydatków i tak na KK nie byłbym w
    stanie przenieść.

    > Nie wiem o czym piszesz. Kupuje to co potrzebuje i co zaplanowalem.

    Naprawdę nigdy niczego nie kupiłeś "bo mam przy sobie KK i mogę kupić,
    nie zważając na to ile mi kasy zostało, bo spłata dopiero za 50 dni"? Po
    raz kolejny, szacun.

    > Od kilku lat, odkad korzystam z KK, NIGDY nie mialem koniecznosci
    > skorzystania z debetu w koncie - moge lepiej rozplanowac wydatki.

    Ale nie pisałem o debecie w koncie- też nie korzystam i nie posiadam nawet.

    > A mnie satyswakcjonuja nawet nieduze oszczednosci.

    Z moich 1000zł miesięcznie to jest około 3,5zł na miesiąc. Mała
    satysfakcja jak na to, z jakim niebezpieczeństwem wiąże się posiadanie KK.

    > Bank chce korzystac z oplat za transakcje karciane - najchetniej
    > dokonywane karta debetowa z nieoprocentowanego ROR. Stad te zachety.

    Ale jest odwrotnie niż piszesz- bank promuje karty KREDYTOWE jak mało
    który inny produkt. Dokłada punkty lojalnościowe, zniżki, cashback,
    "zwrot opłaty rocznej" i nawet coraz dłuższy grace period. Debetówki
    tego zazwyczaj nie mają. Dlaczego karty KREDYTOWE są tak promowane przez
    bank?

    > Jestem do przodu. Pomnoz to przez kilakset tysiecy i widzisz ile bank
    > zarabia na korzystajacych z platnosci debetowkami.

    No ale jesteś do przodu cały czas tylko jeden miesiąc. To samo zrobisz,
    jak będziesz po prostu normalnie oszczędzał pieniądze :D

    Na http://kartyonline.pl było chyba. Poszukam, wkleję.

    > A wiemy, że
    >
    > Przeceniasz ludzi.

    O nieeee... KAŻDY największy KRETYN wie, że za darmo to nawet w ryj dziś
    ciężko dostać. Ale dostaje kartę z limitem od banku i oczka się świecą
    jak nigdy. On gdzieśtam w głębi WIE, że to przecież nie jego kasa, bo
    jej nie zarobił. Przy czym "jakoś to będzie", "później się pomyśli",
    "jeszcze tylko jedno 100zł, nie zrobi różnicy"...

    > To moze zmienmy na "prymitywna" oraz dla "wyedukowanych konsumentow" ? :)))

    Tak, ale z innych badań wychodzi jasno, że klient płacący KK kupuje
    statystycznie więcej niż gotówką czy debetówką. Też ciekawe, czemu. Nie
    ma siły- na KAŻDEGO mniej lub bardziej działa magia limitu. Podejrzewam,
    że nawet na największych grupowych wyjadaczy. Tyle, że oni umieją z tym
    walczyć.

    --
    Michał

  • 36. Data: 2010-01-05 21:38:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal_Ko <m...@n...org> writes:

> [...]

    > pierwszym, gdzie w USA wykonano więcej transakcji kartami debetowymi
    > (sic!) niż kredytowymi? Wygląda na to, że przyparci do muru amerykanie

    A nie ich banki raczej?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2010-01-05 23:02:46
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Krzysztof Halasa pisze:
> [...]

    Płynność zapewniają mi oszczędności, które przewyższają
    kilku(dziesięcio)krotnie miesięczne wpływy. Nie wyobrażam sobie
    zarządzania finansami tak, żeby płynność mogła być zagrożona z powodu
    braku środków.
    Poza tym- taka płynność to może ważna dla przedsiębiorcy albo dla
    milionera, a nie skromnej osoby z podwójną średnią krajową... Bo co
    wydasz nadmiarowo w tym miesiącu i tak musisz oddać w następnym.

    Gwarancje bankowe- tutaj zgoda :) Zresztą sam wiele lat używałem KK też
    tłumacząc sobie, że w razie fraudu to nie moja kasa ginie. Brak
    jakichkolwiek fraudów oraz względne bezpieczeństwo spowodowane
    ustawianiem limitów autoryzacji nieco mnie uspokoiło.

    > A nie ich banki raczej?

    Wsio rawno. Zresztą- jak już pisałem, nie uważam KK za coś potwornie
    złego, ale w kontekście szeroko rozumianych faktów, trochę szacunku dla
    ludzi którzy świadomie nie chcą KK i korzystają z debetowych. Bo każdy
    chciałby "oszczędzić" i "żeby pieniądze pracowały" a jakoś 80% kończy w
    długach.

    --
    Michał

  • 38. Data: 2010-01-05 23:41:33
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-01-05 20:51, Michal_Ko wrote:

    > Tak, ale z innych badań wychodzi jasno, że klient płacący KK kupuje
    > statystycznie więcej niż gotówką czy debetówką. Też ciekawe, czemu. Nie

    Ktoś powiedział, że jest kłamstwo, wielkie kłamstwo i statystyka...
    Po prostu - pomijając ludzi, których możliwość korzystania z kredytu
    (jakiegokolwiek - nie ważne, czy na KK czy w ramach KO) w sposób
    nieunikniony prowadzi do "bankructwa" - wśród posiadaczy KK jest
    więcej osób relatywnie lepiej sytuowanych. A to się przekłada na
    większe wydatki.

    Ta statystyka, o której piszesz, mówiłaby cośkolwiek interesującego,
    gdyby podawała *korelację* pomiędzy wysokością zarobków a wydatkami.

    Gdyby z tego wyszło, że ludzie posiadający kk wydają procentowo
    większą część swoich przychodów na bieżące zakupy niż posiadacze
    debetówek lub bezkartowcy, i że jest to efekt podobny dla wszystkich
    przedziałów przychodów, to faktycznie można byłoby mówić o "efekcie
    kuszenia". Ale gdyby wyszło, że efekt ten jest silniejszy dla ludzi
    gorzej sytuowanych, to mielibyśmy wniosek dokładnie odwrotny
    względem Twojego ;-)

    witrak()

  • 39. Data: 2010-01-06 00:26:48
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Michal_Ko pisze:

    > Naprawdę? A co, jak przyjdzie z bankomatu podjąć nagłą sumę? Jest wiele
    > takich sytuacji.

    Mam limit wyplat karta 100 zl dziennie w drugim banku, gdzie na
    nieoprocentowanym ROR trzymam pod to dyzurne 100 zl.

    > Transakcyjnych.

    Mnie interesuje wyciag a nie system transakcyjny wystawcy KK.

> [...]
    > i tak jestem do przodu)

    > W dobrych bankach transakcje można ładnie filtrować.

    Np. w BPH. Gdzie jeszcze masz ladny system fitrow, gdzie mozesz dac
    parametr "poza transakcjami karta" ?

> [...]
    >
    > Szacun jeszcze raz. Dla takich ludzi KK zaczyna mieć sens. U mnie x
    > wynosi zwykle 1000-1500zł - więcej wydatków i tak na KK nie byłbym w

    Mniejsze kwoty, ale pieniadze na koncie w Eurobanku oprocentowanym (nie
    liczac belki) prawie dwa razy wyzej. Do tego wiekszosc przelewow robie
    wykorzystujac karte kredytowa, tak wiec nie sa to transakcje zakupowe
    ale wchodza w GP.
    Do tego, mam znaczne dodatkowe oszczednosici, z wykorzystaniem KK BZWBK,
    zmniejszajac nia koszt kredytu gotowkowego w innym banku - ale to juz
    inna bajka :)

    > Naprawdę nigdy niczego nie kupiłeś "bo mam przy sobie KK i mogę kupić,
    > nie zważając na to ile mi kasy zostało, bo spłata dopiero za 50 dni"? Po
    > raz kolejny, szacun.

    Wszystko kupuje po analizie "z czego i kiedy splace ten zakup" i
    dodatkowo "A na kiego grzyba jest mi to naprawde potrzebne".

    > Ale nie pisałem o debecie w koncie- też nie korzystam i nie posiadam nawet.

    Debet podalem jako przyklad oszczedzeniu na tym, ze jesli wydatki
    przekrocza posiadane srodki, KK pozwoli je pokryc bez oprocentowanego
    kredytowania.

> [...]
    > "zwrot opłaty rocznej" i nawet coraz dłuższy grace period. Debetówki
    > tego zazwyczaj nie mają. Dlaczego karty KREDYTOWE są tak promowane przez

    Ja z kolei widze ostatnio (np. BZWBK) przenoszenie promowania
    stosowanego dla KK na karty debetowe.

    > No ale jesteś do przodu cały czas tylko jeden miesiąc. To samo zrobisz,
    > jak będziesz po prostu normalnie oszczędzał pieniądze :D

    Zakladajac, ze w kazdym miesiacu ma sie identyczne wydatki.
    Mam bardzo roznie, a dodatkowo staram sie czesto przesowac je jeszcze na
    kolejny okres rozliczeniowy, czego bym nie robil, jesli zyskalbym
    oprocentowanie za dwa dni przy platnosci debetowka, wobec dodatkowego
    posiadnia przez 50 dni tej gotowki, jesli wstrzymalaem sie z zakupem ,
    zeby zaplacic druga kKK z kolejnego okresu rozliczeniowego.

    > Na http://kartyonline.pl było chyba. Poszukam, wkleję.

    Poszukaj.

> [...]
    > jej nie zarobił. Przy czym "jakoś to będzie", "później się pomyśli",
    > "jeszcze tylko jedno 100zł, nie zrobi różnicy"...

    A wiec tak naprawde nie zdaja sobie z tego sprawy.
    Ja juz przestalem tlumaczyc, ze zamiast wyplacac GOTOWKE KK z bankomatu,
    bo juz konto puste, a wyplata za 5 dni, lepiej robic wszystkie zakupy
    KK, a wtedy gotowka lezy na koncie do czasu jej splaty.

> [...]
    > ma siły- na KAŻDEGO mniej lub bardziej działa magia limitu. Podejrzewam,
    > że nawet na największych grupowych wyjadaczy. Tyle, że oni umieją z tym

    W sumie mam limity na przyznanych KK na dwuletnie zarobki netto. Nie
    wplywa to na moja strukturę wydatkow.

    Odnosnie statystyki wydatkow KK, byl tez obok ciekawy komentarz, ze inne
    sa zarobki statystycznych posiadaczy KK. Faktycznie przydaloby sie
    przeanalizowac kwoty wydawane KK i debetowkami, w porownaiu do zarobkow
    ich posiadaczy. Wg prostej relacji - laczna kwota wydatkow w roku do
    lacznych zarobkow w roku.

  • 40. Data: 2010-01-06 15:12:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal_Ko <m...@n...org> writes:

    > Płynność zapewniają mi oszczędności, które przewyższają
    > kilku(dziesięcio)krotnie miesięczne wpływy.

    Bo je trzymasz na rachunku biezacym. Ale wiele oszczednosci nie ma
    takiej plynnosci, np. moga byc dostepne w ciagu kilku dni, tygodni,
    miesiaca itp.

> [...]
    > jakichkolwiek fraudów oraz względne bezpieczeństwo spowodowane
    > ustawianiem limitów autoryzacji nieco mnie uspokoiło.

    To nie tylko fraudy, to takze np. mozliwosc zablokowania sporej kwoty na
    jakis czas, bez ponoszenia kosztow.
    --
    Krzysztof Halasa