  • 21. Data: 2012-11-09 16:29:50
    Temat: Re: Po płatności kartą brak transakcji - przez ile kasę trzymać na ror?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@g...com wrote:
    > Ja używam kart kilka razy dziennie od kilku lat a jeszcze nie zdarzyły mi się takie
    sytuacje.

    no to statystycznie musisz jeszcze troche poczekac.
    bo ja uzywam od 20lat, kilkanascie transakcji dziennie i tylko kilka
    przypadkow.

  • 22. Data: 2012-11-09 16:54:37
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 11/09/2012 04:40 PM, witek wrote:

> [...]
    > spadła, oddałem samochód, ale nigdy nie obciązyli karty.
    >
    > Nie bylo prądu, zostawilem facetowi nr karty na odwrocie paragonu, zeby
    > sobie obciążył później, ale nigdy tego najwyrazniej nie zrobił. Knajpa.
    > Darmowy obiad na 4 osoby :)
    >
    > Innym razem, podawalem nr karty przez telefon, towar przyszedl, ale
    > karty nigdy nie obciązli. Kilkaset złotych.
    >
    > W tym samym sklepie czegos tam w zamowieniu nie bylo, wiec mieli mi na
    > karte zwrocic roznice. Z racji tego, ze ktos matematyki nie skonczyl,
    > oddali to co mieli zostawic dla siebie, a sobie zostawili tą malutką

    A co na to US?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://blog.wpkg.org

  • 23. Data: 2012-11-09 17:15:06
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 09.11.2012 o 15:07 Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    pisze:

    > Może. Chip zna pin.

    ok, ale nawet jeśli chip zna pin, to i tak musiałem podać go 2 razy,
    osobno dla każdej transakcji.
    nie pozostaje więc nic innego, jak tylko czekać.
    [sas]

  • 24. Data: 2012-11-09 17:36:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:
    > A co na to US?

    nie pytałem :)

  • 25. Data: 2012-11-09 20:27:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    [sas] pisze:

    > ok, ale nawet jeśli chip zna pin, to i tak musiałem podać go 2 razy,
    > osobno dla każdej transakcji.
    > nie pozostaje więc nic innego, jak tylko czekać.

    No tak, ale offline poszła tylko jedna transakcja. Zresztą łatwo to
    sprawdzić - na slipie nie powinno być kodu autoryzacji.

    --
    MiCHA

  • 26. Data: 2012-11-09 20:34:47
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 09.11.2012 o 20:27 Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    pisze:

    > No tak, ale offline poszła tylko jedna transakcja. Zresztą łatwo to
    > sprawdzić - na slipie nie powinno być kodu autoryzacji.

    w takim razie nie poszła offline, kod autoryzacji jest na obydwu
    potwierdzeniach.
    [sas]

  • 27. Data: 2012-11-09 20:39:12
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    > w takim razie nie poszła offline, kod autoryzacji jest na obydwu
    > potwierdzeniach.
    > [sas]

    oczywiście są to dwa różne kody autoryzacji.

  • 28. Data: 2012-11-10 01:17:18
    Od: Nika <w...@m...com>

    W dniu 2012-11-09 16:20, k...@g...com pisze:
> [...]

    Lepiej podaj, w jakim to banku takie magiczne karty dają :-). Ja jakieś
    pięć lat temu płaciłam w taksówce wypukłą KK w "żelazku" (taksówkarz nie
    miał wydać reszty, a w okolicy nie było żadnego punktu handlowego, w
    którym można byłoby rozmienić stówę). Czekałam chyba z miesiąc, aż się
    pojawi w systemie transakcji, też miałam nadzieję, że zapomną, ale
    niestety nie.

    - -
    Nika

  • 29. Data: 2012-11-10 02:56:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nika wrote:

    > Lepiej podaj, w jakim to banku takie magiczne karty dają :-).

    w różnych.
    to nie zalezy od banku ani od karty tylko od sieroctwa obslugujacych
    tudziesz szczesliwej pomylki jakiegos komputera.

> [...]
    > którym można byłoby rozmienić stówę). Czekałam chyba z miesiąc, aż się
    > pojawi w systemie transakcji, też miałam nadzieję, że zapomną, ale

    taa,
    skad ja to znam.
    kupilem w internecie bilety lotnicze, za ~15000 zl. autoryzacja byla i
    sie zbyla. i tak przez pol roku bylem szczesliwy.

    na lotnisku pani do mnie, ja pana rezerwacje mam ale biletow nie wiedze.
    niech pan dzwoni do przewoznika. zadzwonilem, strasznie przeprosili i
    karte obciązyli.

  • 30. Data: 2012-11-15 10:58:29
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote on 2012-11-08_22:35

    > to zalezy od tego jaki programista pisał system bankowy. czy
    > taki, ktory analizuje stan po kazdej transakcji, czy taki co
    > patrzy na saldo tylko na koniec dnia jak wersja nr 1 to
    > pociagną regulaminowo wg tabeli za niedozwolony debet i beda
    > sie cieszyc ze bedzie na premie.

    Chyba żartujesz :-)
    Analizować sobie mogą kiedy chcą, ale przekroczenie salda musi
    "przejść przez północ", żeby za nie klient odpowiadał. Mało tego,
    do niedawnej zmiany przepisów nawet i to nie wystarczało, bo banki
    mogły księgować z opóźnieniem (nie musiały księgować wpłaty w dniu
    jest realizacji).

    witrak()