  • 11. Data: 2009-11-02 11:09:58
    Temat: Re: Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <8...@a...go
    oglegroups.com>,
    BK <b...@g...com> wrote:

    > To kto daje plaskie KK? :) Wyrobie i sprawdze :)

    Np. Polbank.

    TA

  • 12. Data: 2009-11-02 12:33:32
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 2 Lis, 11:06, BK <b...@g...com> wrote:

    > Czyli wszystko rozbija sie o fakt, ze nie akceptuja plaskich kart -
    > bez wzgledu na to jaki jest ich rodzaj :)

    W praktyce tak to wygląda(i czasem jest uzasadnione). W Polsce chyba
    jednak nie ma przypadków terminali które lubią tylko wypukłe karty?

    Tak więc wszystko rozbija się o błędny opis, niewłaściwie użycie słowa
    "karta kredytowa" :)

  • 13. Data: 2009-11-02 12:36:17
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 2, 1:33 pm, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    > W praktyce tak to wygląda(i czasem jest uzasadnione). W Polsce chyba
    > jednak nie ma przypadków terminali które lubią tylko wypukłe karty?

    Tu ewidentnie nie chodzi o terminale bo terminale te same co wszedzie,
    czytajace czipy, podlaczone do sieci.

  • 14. Data: 2009-11-02 12:45:17
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <5...@a...go
    oglegroups.com>,
    BK <b...@g...com> wrote:

    > Tu ewidentnie nie chodzi o terminale bo terminale te same co wszedzie,
    > czytajace czipy, podlaczone do sieci.

    To juz nie ma tych mechanicznych, offlinowych?

    TA

  • 15. Data: 2009-11-02 12:45:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czyli wszystko rozbija sie o fakt, ze nie akceptuja plaskich kart -
    > bez wzgledu na to jaki jest ich rodzaj :)
    >
    > Dziwne - gdyby nie to, ze swietnie karmia to bym ich olal :)

    byłem tam, widziałem napis i zapytałem kelnerkę jak ona odróżnia kk od
    innych - ona na to, że kredytowe to te wypukłe i takie może przyjmować,
    wyjaśniłem, że tak nie jest i jako dowód pokazałem płaską kk (kerfur) i
    wypukłą debetówkę (multibank)...

    była mocno zdziwiona i wyjaśniła, że tak szef kazał i ona tak robi
    wniosek taki, że informacja powinna brzmieć, że nie akceptują płaskich
    kart (oczywiście pomijam legalność takiego zapisu)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2009-11-02 12:47:20
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 2, 1:45 pm, T...@s...in.the.world wrote:
    > In article
    > <5...@a...go
    oglegroups.com>,

    > To juz nie ma tych mechanicznych, offlinowych?
    >
    > TA

    Znaczy ogolnie pewnie gdzies jeszcze sa [w Taxi?] ale w tym konkretnym
    przypadku [ta knajpa] maja normalne eletroniczne, on-line :)

  • 17. Data: 2009-11-02 15:41:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" hcmk8v$2tcq$...@o...icpnet.pl

> [...]
    na to, że kredytowe to te wypukłe i takie może
    > przyjmować, wyjaśniłem, że tak nie jest i jako dowód pokazałem płaską kk (kerfur) i

    A co miałeś na obronę tezy, iż mówisz prawdę?
    Karty nie miały opisu, nie miałeś przy sobie
    zapewne żadnej umowy Ty-Bank na te karty...

    > była mocno zdziwiona i wyjaśniła, że tak szef kazał i ona tak robi wniosek taki, że
    informacja powinna brzmieć, że nie akceptują
    > płaskich kart (oczywiście pomijam legalność takiego zapisu)

    Legalność? Kiedyś akceptowano tylko wypukłe -- przecież
    karty bez biustu nie można skuteczne wyprasować. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-11-06 15:34:43
    Od: "Beniowa" <p...@i...public>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Sa w Warszawie knajpy [tego samego wlasciciela, m.in. Podwale 25
    > Kompania Piwna i Szwejk] gdzie wyraznie pozwalaja na platnosc tylko
    > gotowka [oki - zrozumiale] lub karta kredytowa [zapisali to na scianie/
    > w menu i obsluga to podkresla].

    W Kompanii Piwnej napewno kilka razy placilem debetowka (wydaje mi sie, ze
    zarowno VC z Multibanku, jak i VE z Fortisa), ale bylo to jakis czas temu.
    Moze powoli wracamy do obrotu gotowkowego ?

    Mysle sobie, ze takie ograniczenia (jak rozumiem na zasadzie "bo tak") musza
    rodzic spore zamieszanie - w takich miejscach zdecydowana wiekszosc placi
    plastikiem i pewnie spora czesc tego plasiku to plaskie debetowki.A rachunki
    bywaja tam sporawe. Byc moze bede tam niebawem, to sprawdze (w zasadzie to w
    tej chwili nie mam zadnej kredytowki i bez zgody banku - wierzyciela
    hipotecznego nie moge jej miec) i dla dobra grupy troche sie poklóce :-),
    ciekawe czy przyjma debetowa Tojote.

    Beniowa

  • 19. Data: 2009-11-06 15:37:18
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 6, 4:34 pm, "Beniowa" <p...@i...public> wrote:

    > ciekawe czy przyjma debetowa Tojote.
    >
    > Beniowa

    Przyjma. Bo jest tloczona. Przyjeli aliorowa debetowke to i Toyota
    przejdzie :)

  • 20. Data: 2009-11-07 18:20:17
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...
    > Przyjma. Bo jest tloczona. Przyjeli aliorowa debetowke to i Toyota
    > przejdzie :)

    Np. na wielu stacjach benz. w Niemczech nie przyjmuja tzw. "debetówek"
    czyli plaskich.

    Jak dla mnie debilizm.

    Kasa jest kasa.