    From: <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatno?ć kart? w internecie
    Date: 26 Jan 2002 18:12:00 +0100

    Oczywiscie, ze nikt sie nie skarzyl. Transakcja w necie to transkajca MoTo,
    czyli bez fizycznej obecnosci plastiku. Takie transkacje stosuje sie rowniez
    przy zakupach przez telefon - niezmiernie popularnych w krainie rzadzonej przez
    Jurka W. Krzaka. Nierozelwalnie zwiazana z transakcja Moto jest mozliwosc jej
    skutecznego reklamowania do jakies tam okresu czasu. Wtedy sie np. sprawdza czy
    efekt ww. transakcji byl wyslany na adres posiadacza karty. Jezeli nie to jest
    uznana reklamacja.
    W praktyce nie mozna skutecznie reklamowac jedynie transakcji wykonanej
    skradziona karta przed jej zablokowaniem, ze wzgledu na to, ze trzeba miec wzor
    podpisu na karcie do analizy grafologicznej . No i tu przydaje sie
    ubezpieczenie. Oczywiscie okres uznania reklamacji to juz inna para kaloszy.
    tak wiec mozna spokojnie kupowac w i-necie kartami wypuklymi.