  • 1. Data: 2002-01-25 14:53:13
    Temat: Płatność kartą w internecie
    Od: "JOHNNY" <j...@w...pl>

    1. Jaka jest różnica w płaceniu e-kartą (np. mBanku) a VC (ew. inna wypykła
    kredytowa) w internecie?
    2. Czy transakcje płatności kartami w internecie są bezpieczne? Chodzi mi o
    to, że jak mam podać na stronie nr karty i inne informacje, to "idzie" to
    bezpośrednio do centrum rozliczeń, czy najpierw do sklepu, gdzie kupuje, a
    oni przekazuja to dalej?
    3. I jeszcze na koniec chcę zapytać, jaką mam pewność, że podając dane z
    kary, ktoś ze sklepu i-netowegi sobie ich później nie wykorzysta? Jak jest z
    reklamacjami w takich przypadkach ?

    Pozdr - J.

  • 2. Data: 2002-01-25 15:04:16
    Temat: Re: Płatność kartą w internecie
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > 1. Jaka jest różnica w płaceniu e-kartą (np. mBanku) a VC (ew. inna
    wypykła
    > kredytowa) w internecie?

    W praktyce zadna (no moze czasami wirtualne jednak do konca nie cdhca
    dzialac)

> [...]
    > bezpośrednio do centrum rozliczeń, czy najpierw do sklepu, gdzie kupuje, a

    To zalezy gdzie kupujesz - jak i w normalnym handlu.
    JEst to roznie rozwiazane - w Polsce wlasnie zazwyczaj idzie do np Polcardu,
    ktory daje sygnal do sklepu - ze transakcja jest ok, na zachodzie mozna im
    nawet numer podac a oni sobie poradza :)

    > 3. I jeszcze na koniec chcę zapytać, jaką mam pewność, że podając dane z
    > kary, ktoś ze sklepu i-netowegi sobie ich później nie wykorzysta? Jak jest
    > reklamacjami w takich przypadkach ?

    Pewnosci oczywiscie nigdy nie ma - ale tak samo w normalnym sklepie
    zostawiasz potwierdzenie z calym numerem twojej karty...

    Pewnie pytasz sie bo masz watpliwosci - w inecie kupowalem juz rozne dziwne
    rzeczy - sprzet komputerowy, domeny w USA, kwatki wysylkowo, plyty, ksiazki
    i tak dalej i tak dalej.
    Do tej pory nic sie nie dzialo...

    P.S. Oczywiscie nie korzystaj z takich uslug jak - wpisz numre karty
    kredytowej zebysmy mogli stwierdzic ze masz 18 lat ;)....

  • 3. Data: 2002-01-26 07:17:57
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    JOHNNY <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > bezpośrednio do centrum rozliczeń, czy najpierw do sklepu, gdzie kupuje, a

    A co to ma wspólnego z bezpieczeństwem?

    > 3. I jeszcze na koniec chcę zapytać, jaką mam pewność, że podając dane z
    > kary, ktoś ze sklepu i-netowegi sobie ich później nie wykorzysta? Jak jest z
    > reklamacjami w takich przypadkach ?

    Nie masz żadnej pewności. A z reklamacjami - maja Twój podpis?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 4. Data: 2002-01-26 10:26:43
    Od: "JOHNNY" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A co to ma wspólnego z bezpieczeństwem?

    No bo wydaje mi się, że w tym sklepie ktoś może sobie skorzystać w mojej
    karty, a wtedy...

    > Nie masz żadnej pewności. A z reklamacjami - maja Twój podpis?

    Nie mają, no bo jak zamawiam przez internet to jak go mają mieć ?

  • 5. Data: 2002-01-26 11:20:36
    Temat: Re: Płatno?ć kart? w internecie
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 25 Jan 2002 15:53:13 +0100, "JOHNNY" <j...@w...pl> wrote:

    >3. I jeszcze na koniec chcę zapytać, jaką mam pewność, że podając dane z
    >kary, ktoś ze sklepu i-netowegi sobie ich później nie wykorzysta?

    Jesli przekazujesz dane bezposrednio do sklepu to zadnej.
    Jesli poprzez serwisy bezpiecznej autoryzacji (u nas to Polcard i
    ecard) to sklep danych karty wohgole nie pozna.

    > Jak jest z
    >reklamacjami w takich przypadkach ?

    Teoretycznie reklamacje transakcji internetowych powinny byc zadnych
    problemow uznawane a cale ryzyko bierze na siebie sklep. W praktyce to
    moze byc roznie, czasem rozpatrywanie reklamacji przez nasze banki
    potrafi trwac i trwac.
    Chyba nikt jeszcze nie skarzyl sie, ze mu odrzucono reklamacje
    transkcji IO ale byly przypadki, ze rozpatrzenie trwalo i z pol roku.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 6. Data: 2002-01-26 11:42:06
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    JOHNNY <j...@w...pl> wrote:

    > No bo wydaje mi się, że w tym sklepie ktoś może sobie skorzystać w mojej
    > karty, a wtedy...

    ...sklep ma kłopot.

    > Nie mają, no bo jak zamawiam przez internet to jak go mają mieć ?

    Wiec jak w razie zareklamowania transakcji udowodnią, że to Ty jej
    dokonałeś?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 7. Data: 2002-01-26 11:43:51
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> wrote:
    > Chyba nikt jeszcze nie skarzyl sie, ze mu odrzucono reklamacje
    > transkcji IO ale byly przypadki, ze rozpatrzenie trwalo i z pol roku.

    Przynajmniej obydwa banki których kart używam (Pekao CKC i Citi) w razie
    takiej reklamacji od razu uznają mój rachunek kwotą sporną...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 8. Data: 2002-01-26 17:12:00
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Oczywiscie, ze nikt sie nie skarzyl. Transakcja w necie to transkajca MoTo,
    czyli bez fizycznej obecnosci plastiku. Takie transkacje stosuje sie rowniez
    przy zakupach przez telefon - niezmiernie popularnych w krainie rzadzonej przez
    Jurka W. Krzaka. Nierozelwalnie zwiazana z transakcja Moto jest mozliwosc jej
    skutecznego reklamowania do jakies tam okresu czasu. Wtedy sie np. sprawdza czy
    efekt ww. transakcji byl wyslany na adres posiadacza karty. Jezeli nie to jest
    uznana reklamacja.
    W praktyce nie mozna skutecznie reklamowac jedynie transakcji wykonanej
    skradziona karta przed jej zablokowaniem, ze wzgledu na to, ze trzeba miec wzor
    podpisu na karcie do analizy grafologicznej . No i tu przydaje sie
    ubezpieczenie. Oczywiscie okres uznania reklamacji to juz inna para kaloszy.
    tak wiec mozna spokojnie kupowac w i-necie kartami wypuklymi.