  • 51. Data: 2002-05-27 12:59:19
    Temat: Re: Platne konta Inteligo
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 26 May 2002 21:43:57 +0200, w
    <d...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    [...]

    Tristan, ja nie ma do Ciebie siły. Kol. Kubik już Ci wszystko napisał,
    a ja kontynuuję wcześniejsze życzenia.

  • 52. Data: 2002-05-27 17:51:12
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (26 May 2002 22:04:06 GMT), Roman Kubik
    <r...@p...com.pl> był(a) napisał(a):

    >bo w hipotetycznej sytuacji jest to jedyny dostepny bankomat.
    >znam pare miast w Polsce, gdzie nie ma Euroneta w promieniu 50 km.
    >:-)

    Niby tak, ale wtedy zastanowiłbym się nad innym rozwiązaniem, a nie
    nad Inteligo...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 53. Data: 2002-05-27 18:00:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (26 May 2002 22:15:37 GMT), Roman Kubik
    <r...@p...com.pl> był(a) napisał(a):

    >dla mieszkancow __kilku__ duzych miast (gdzie mieszka wiekszosc mieszkancow
    >PL) mBank jest zdecydowanie tanszy.
    >dla mieszkancow __setek__ malych miast / miasteczek gdzie jest jeden bankomat
    >(PKO / PeKaO zwykle) Inteligo _moze_ okazac sie _znacznie_ tansze.

    Znacznie jak znacznie. Przy większych kwotach... Bo przy mniejszych
    mBank nadal taniej wychodzi. Dopiero jak wybierasz powyżej 100zł to
    się robi drożej.

    Słowem -- dla profilu gościa, co wybiera raz a dużo to może i tak. Dla
    normlanego profilu częstego wybierania małcych kwot to bym wolał
    założyc dla tych celów konto w takim banku, jaki bankomat akurat jest
    w tym rejonie...

    >tyle, ze dochody sa wieksza w miastach duzych, wiec przy podobnej liczbie
    >klientow mBank bije wartoscia depozytow Inteligo.
    >mBank wybral sobie lepsza nisze i do niej dostosowal oferte.
    >kolejna sprawa do dostepnosc bankomatow na wyjazdach - pod domem wiem
    >gdzie sa Euronety, jak jestem gdzies w Polsce - ciesze sie jak znajde
    >jakikolwiek bankomat.

    oj, to od tego jest spis na WWW mBanku, żebyś sobie go druknął i nosił
    z kartą...

  • 54. Data: 2002-05-27 18:05:05
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > bo w hipotetycznej sytuacji jest to jedyny dostepny bankomat.
    > znam pare miast w Polsce, gdzie nie ma Euroneta w promieniu 50 km.

    Dodatkowo powiem, że Euronet chyba zamiast się rozwijać, to cofa się w
    rozwoju.

    Kiedyś w Rudzie Śląskiej był bankomat na stacji BP Poland. Już dawno go
    wywalili... Dawał jeszcze 20 PLN...
    Był też chyba na Bielszowicach w budynku Kopalni Zabrze-Bielszowice...

    A centrum Katowic? Kiedyś było pięknie - Rynek pod Zenitem, potem koło
    delikatesów [tam, gdzie kiedyś był salon Ery a dziś jest BZWBK]. W miarę
    normalne miejsca. Teraz tam bankomatów niet...

    Stricte w centrum, to pozostał na dworcu PKP, a tam, to portfela na pewno
    nie wyciągnę na widok tylu lumpów...
    I na ścianie Empiku, ale tam też nieciekawe miejsce...

    W Chorzowie są aż trzy na Wolności... Nie mam pojęcia po co tyle w
    niedalekiej odległości...

    W Bytomiu to w centrum vhyba tylko jeden - przy Lukasie...

    No nie wiem, ale mnie Euronety jako podstawowa sieć raczej nie odpowiada -
    to sprawdza się raczej, jak w przypadku Millennium - "własne" + euronet...

    W Rudzie Śląskiej to nawet w Plaza Center nie mogą postawić... Ech... :(

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 55. Data: 2002-05-27 18:49:00
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 27 May 2002 20:00:50 +0200, w
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > normlanego profilu częstego wybierania małcych kwot to bym wolał
    > założyc dla tych celów konto w takim banku, jaki bankomat akurat jest

    Chyba w Spółdzielczym. Na pewno taniej wyniesie jazda 30km do
    najbliższego bankomatu takiego banku (i w ogóle najbliższego
    bankomatu) niż dostęp via inet (do dow. banku). :>

  • 56. Data: 2002-05-27 19:24:57
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Znacznie jak znacznie. Przy większych kwotach... Bo przy mniejszych
    > mBank nadal taniej wychodzi. Dopiero jak wybierasz powyżej 100zł to
    > się robi drożej.
    a po co wybierac mniej niz 100 PLN ?
    tyle mozna (a imho nawet nalezy) miec w portfelu.
    przy obrocie miesiacznym np. 1000 PLN wyplacane co tydzien po 250
    wyniki sa nastepujace: Inteligo: 18 (sporo), mBank: 34.
    16 PLN roznicy - starczy na oplate za karte w Inteligo i pare przelewow.

    a czy lepiej w okolicznym PKO BP zalozyc konto?
    co kto woli. czasem na pewno lepiej, ale jesli nie lubisz kolejek a masz
    5 przelewow miesiecznie, to Inteligo jest swietnym wyborem.

    > oj, to od tego jest spis na WWW mBanku, żebyś sobie go druknął i nosił
    > z kartą...
    byles kiedys w obcym miescie?
    a co jesli w tym miescie nie ma Euroneta?

    pozdrawiam

    romekk

  • 57. Data: 2002-05-27 20:10:48
    Od: Wojciech Kus <w...@c...waw.pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyniki sa nastepujace: Inteligo: 18 (sporo), mBank: 34.
    > 16 PLN roznicy - starczy na oplate za karte w Inteligo i pare przelewow.

    A czy spojrzales, Romku, na ta sprawe z punktu widzenia studenta albo osoby
    nie majacej stalego zatrudnienia? 100 zl to dla wielu duza kwota, tak jak i
    obrot miesieczny 1000 zl.

    A co do "mania" w portfelu 100 zl - odkad mam bezprowizyjna karte (Fortis)
    rzadko mam przy sobie wiecej niz 30-40 zlotych. W razie potrzeby dowolna
    "sciana" wyda mi kolejne 30 zl. Wszelkie transakcje przekreaczajace takie
    kwoty robie "plastikiem".

    > a czy lepiej w okolicznym PKO BP zalozyc konto?
    > co kto woli. czasem na pewno lepiej, ale jesli nie lubisz kolejek a masz
    > 5 przelewow miesiecznie, to Inteligo jest swietnym wyborem.

    Z pewnoscia nie najtanszym. Chyba wolalbym Telepekao24 - tansze w utrzymaniu
    konta, tansze w wyplatach z bankomatow (ponad 1000 wlasnych), szersza oferta
    kart.
    Uff, ale sie nachwalilem Pekao ;-) Az chyba zaloze sobie takie konto :-D

    Wojtek
    --
    |___ Wojciech "Gooch" Kus ______ email: w...@c...waw.pl ___|
    |__ Nieustraszony Lowca Dzwiekow (w stanie chwilowego spoczynku ;-> ) __|

  • 58. Data: 2002-05-28 06:39:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 27 May 2002 20:10:48 +0000 (UTC)),
    Wojciech Kus <w...@c...waw.pl> był(a) napisał(a):

    >Z pewnoscia nie najtanszym. Chyba wolalbym Telepekao24 - tansze w utrzymaniu
    >konta, tansze w wyplatach z bankomatow (ponad 1000 wlasnych), szersza oferta
    >kart.

    No dokładnie... A jak jeszcze wprowadzą dostęp do konta nie tylko w
    Telepekao, ale z dowolnego oddziału, to wogóle będzie odlot. Ja bardzo
    lubię PeKaO... To mój pierwszy bank, który mnie nie zawiódł, służył
    fachową pomocą, zatrudnia miłe i uczynne panie (przynajmniej oddziały
    w Zabrzu) i dał mi 1100zł debetu po trzech miesiącach, gdzie
    Handlobank z o wiele większymi wpływami wymyślił 100zł po pół roku...

  • 59. Data: 2002-05-28 07:15:34
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > A czy spojrzales, Romku, na ta sprawe z punktu widzenia studenta albo osoby
    > nie majacej stalego zatrudnienia? 100 zl to dla wielu duza kwota, tak jak i
    > obrot miesieczny 1000 zl.
    w miejscowosiach o ktorych mysle (tych setkach miejscowosci) nie ma studentow
    a jesli juz, to tylko bywaja po walowke (sam do takich dawno temu nalezalem).
    bezrobotni sa w duzych ilosciach, ale im konto nie jest potrzebne.
    "nie majacy stalego zatrudnienia" to nie sa tam free lancerzy, tylko
    probujacy zwiazac koniec z koncem bezrobotni lapiacy sie kazdej roboty.
    Im tez nie jest potrzebne konto czy to za 5 czy za 50 PLN / miesiecznie,
    bo jedyna akceptowalna oplata to 0. tyle bierze skarpeta.
    karta nie zaplacisz tam praktycznie w ZADNYM sklepie, wiec konto jest
    po to zeby:
    - nie okradli Cie tak latwo
    - placic przelewami za np. prad i gaz zamiast stac w kolejkach
    na wszystkie codzienne wydatki potrzebna jest gotowka.
    wyplacajac ja po 30-40 PLN czy to mBankiem czy Inteligiem dostaje
    sie mocno w skore, chyba ze ktos umie przezyc caly miesiac za te 40 PLN ;-)

    trudno w to uwierzyc, jak sie zyje z dala od prowincji i wszedzie
    placi 'plastykiem' ;-), ale takie naprawde sa tam realia.
    Ja sie wywodze z dawnego bialskopodlaskiego. Tam w calym bylym woj.
    nie ma ani jednego Euroneta... Karta zaplacic mozna w kilkunastu miejscach
    (no moze teraz nawet w kiludziesieciu, ale to niewiele zmienia),
    ale w zadnym sklepie sporzywczym...

> [...]
    > "sciana" wyda mi kolejne 30 zl. Wszelkie transakcje przekreaczajace takie

    i wlasnie chodzi o to, zeby spojrzec na swiat oczami mieszkanca malej
    miejscowosci (nie bedacej satelita Warszawy, Gdanska, Wroclawia, Krakowa,
    Katowic czy Poznania). Trzeba zapomniec o hipermarketach, platnosciach
    karta itd. btw. ja tez mam miesieczny obrot gotowkowy na poziomie 100-200 PLN,
    ale wole ta stowe wziac raz na dwa tygodnie niz latac co pare dni po 20...

    zreszta ja nie chce tu dowodzic, ze w takim wypadku Inteligo jest super.
    ani ze bank wirtulany to najlepsze rozwiazanie dla mieszkanca
    Radzynia Podlaskiego (bylem nim przez 16 lat ;-)).
    Niemniej i tam ludzie maja prawo miec konto w banku (w pelni) wirtualnym.
    I mysle, ze przecietny (pracujacy) mieszkaniec RP wybierze _ze wzledu
    na koszty_ Inteligo.

    pozdrawiam

    romekk

  • 60. Data: 2002-05-28 07:20:41
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    > fachową pomocą, zatrudnia miłe i uczynne panie (przynajmniej oddziały
    > w Zabrzu) i dał mi 1100zł debetu po trzech miesiącach, gdzie

    LOL :-)) To juz chyba uczucie :-))

    > Handlobank z o wiele większymi wpływami wymyślił 100zł po pół roku...

    A SP. Handlo juz zostaw w spokoju... Ale z tego co pamietam, to wspomniane
    100zl to dawali przy zakladaniu konta :-) Mnie dali od razu 300zl + MC, a
    pozniej sami z siebie (tylko na podstawie wplywow, chyba po 6 miesiacach)
    dali 1200zl debetu + 4500zl kredytu i KK.
    pzd