  • 1. Data: 2007-06-23 19:57:32
    Temat: Plany systematycznego oszczedzania - co daja?
    Od: "crc_error" <mail@is_not_available.com>

    Witam,

    ostatnio przegladajac oferty coniektorych instytucji (generali, ing) w
    zakresie wszelkiego rodzaju planow "systematycznego oszczedzania", zaczalem
    zastanawiac sie na czym mialaby niby polegac atrakcyjnosc tychze produktow.
    Z tego co udalo mi sie wywnioskowac, to jedyna zaleta takiego
    systematycznego wplacania kasiory, mialyby byc obnizone oplaty dystrybucyjne
    przy zakupie jednostek funduszy lub ich brak i... chyba to wszystko (?).
    Pozniej przejzalem kilka ofert produktow systematycznego oszczedzania
    polaczonego z ubezpieczeniem i okazalo sie, ze cale to ubezpieczenie polega
    jedynie na tym, ze w przypadku mojej smierci osoba uposazona dostanie
    uzbierany przeze mnie kapital. Wszelkie dodatki typu ubezpieczenie na
    wypadek inwalidztwa i tak juz sa za dodatkowa oplata.

    Czy jest ktos w stanie mi wytlumaczyc na czym polega fenomen tychze
    instrumentow kiedy w takim multi czy m banku moge nabywac/zbywac jednostki
    sporego zaplecza funduszy gdy tylko chce i ile tylko chce i to bez zadnych
    oplat manipulacyjnych?

    Pozdrawiam,
    crc

  • 2. Data: 2007-06-23 21:06:51
    Temat: Re: Plany systematycznego oszczedzania - co daja?
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    crc_error wrote:

> [...]
    > instrumentow kiedy w takim multi czy m banku moge nabywac/zbywac
    > jednostki sporego zaplecza funduszy gdy tylko chce i ile tylko chce i

    Brak belkowego w momencie konwersji jednostek pomiedzy funduszami?

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 3. Data: 2007-06-23 21:31:02
    Od: "Janusz K." <a...@o...pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f5k20j$7rp$1@news.onet.pl...

    > Brak belkowego w momencie konwersji jednostek pomiedzy funduszami?

    raczej nie - zależy, czy fundusz jest parasolowy, czy nie - w mBanku też
    możesz nabyć "prasole".
    Pozdr.
    Janusz

  • 4. Data: 2007-06-23 21:32:48
    Od: "crc_error" <mail@is_not_available.com>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f5k20j$7rp$1@news.onet.pl...

    > Brak belkowego w momencie konwersji jednostek pomiedzy funduszami?

    i tylko jedna konwersja bezplatna w ciagu rok.... W multi jest troche
    parasoli, wiec na upartego tez unikniesz belkowego.

    Pozdrawiam,
    crc

  • 5. Data: 2007-06-23 22:01:16
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-06-23 21:57, crc_error stwierdził, że:
> [...]
    > sporego zaplecza funduszy gdy tylko chce i ile tylko chce i to bez zadnych

    Fenomen polega na tym, że - jak słusznie zauważyłeś - są niższe opłaty
    za nabywanie jednostek. Nie każdy korzysta/chce korzystać z usług
    mbanku/multibanku.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2007-06-23 22:12:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "crc_error" <mail@is_not_available.com> wrote in message

    > Czy jest ktos w stanie mi wytlumaczyc na czym polega fenomen tychze
    > instrumentow

    Wlasnie... fenoment. Mozna sie jeszcze zastanowic nad fenomenem tzw.
    produktow strukturyzowanych np. lokata na 7% + single premium unit linked.
    BTW KNF podrozila Millennium i jakiemus inemu bankowi palcem, a mimo to
    nastepne zaczynaja sie reklamowac w ten sam sposob... ;)

    MK

  • 7. Data: 2007-06-24 11:09:53
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    crc_error wrote:

    > i tylko jedna konwersja bezplatna w ciagu rok.... W multi jest troche
    > parasoli, wiec na upartego tez unikniesz belkowego.

    Zalezy od firmy, np w Skandii masz jedna bezplatna na miesiac.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 8. Data: 2007-06-24 11:26:46
    Od: "crc_error" <mail@is_not_available.com>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f5ljd8$3ig$1@news.onet.pl...

    > Zalezy od firmy, np w Skandii masz jedna bezplatna na miesiac.

    Badz co badz atrakcyjnosc to tego jest zadna w porownaniu z oferta muli i
    mbanku. Zobowiazujesz sie do systematycznego wplacania i nie dostajesz
    praktycznie nic w zamian.

    Pozdrawiam,
    crc

  • 9. Data: 2007-06-24 20:25:04
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Jun 2007 21:57:32 +0200, "crc_error" <mail@is_not_available.com>
    wklepał(-a):

> [...]
    >przy zakupie jednostek funduszy lub ich brak i... chyba to wszystko (?).

    Niższe limity minimalnych wpłat np. 50 zł.

  • 10. Data: 2007-06-25 06:02:57
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    crc_error napisał(a):

    > Badz co badz atrakcyjnosc to tego jest zadna w porownaniu z oferta muli i
    > mbanku. Zobowiazujesz sie do systematycznego wplacania i nie dostajesz
    > praktycznie nic w zamian.

    I jeszcze skalupuja cie po 2% rocznie od kapitalu.