  • 11. Data: 2002-05-18 12:44:05
    Temat: Re: Płacenie w restauracjach
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > ???
    > Możesz to rozwinąć?

    No elektronem nic nie zawojuja. Widze ile place, gdyby co mam swoj kwit,
    podglad przez Inet. Inna sprawa gdybym placil VC - mogliby spisac numerek
    itp.
    Oczywiscie moga sobie karte skopiowac, ale....

  • 12. Data: 2002-05-18 13:07:57
    Od: "Jakub Zak" <c...@p...onet.pl>

    a co do napiwku to mozna dac tylko wtedy kelner musi odprowadzic podatek :(

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2002-05-18 14:57:21
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "hosi" <h...@W...pl> wrote in message news:ac5e4d$6ki$2@news.tpi.pl...
    > Nie wiem jak u nas w Polsce, ale np. w Niemczech
    > jest podobno taka opcja jak napiwek (Trinkgeld).
    > Wtedy po rozliczeniu karty, pracowca dodaje napiewek
    > (przynajmniej teoretycznie ;) ) do wyplaty.

    Moja znajoma pracuje obecnie w Krakowie w ogródkach. Jak ktoś płaci kartą i
    daje w ten sposób napiwek, to ona go widzi tylko na papierze. Najlepiej (dla
    kelnera/kelnerki) zapłacić kartą za rachunek a napiwek dać do ręki w
    gotówce.

    Pozdrawiam
    MAX

  • 14. Data: 2002-05-18 15:39:50
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    AMRA <a...@a...com> pisze:

    > No elektronem nic nie zawojuja.

    Chyba że to VE Inteligo.

  • 15. Data: 2002-05-18 15:48:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 18 May 2002 13:34:07 +0200), "hosi"
    <h...@W...pl> był(a) napisał(a):

    >Nie wiem jak u nas w Polsce, ale np. w Niemczech
    >jest podobno taka opcja jak napiwek (Trinkgeld).
    >Wtedy po rozliczeniu karty, pracowca dodaje napiewek
    >(przynajmniej teoretycznie ;) ) do wyplaty.

    U nas też jest, ale ja wolę dać gotówkę... Wtedy wiem, że to kelner
    dostanie i w dodatku nieopodatkowane, a nie szef...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 16. Data: 2002-05-18 17:01:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    [...]
    > Wtedy po rozliczeniu karty, pracowca dodaje napiewek
    > (przynajmniej teoretycznie ;) ) do wyplaty.

    Zapominamy przy tym, że od napiwków
    w jakikolwiek sposób zaewidencjonowanych
    (dopisanych przy transakcji kartą)
    należy jeszcze (oprócz dochodowego) zapłacić VAT.
    Chyba 7% jest na to :-(

    CEZ

  • 17. Data: 2002-05-18 18:05:17
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

> [...]
    > w jakikolwiek sposób zaewidencjonowanych
    > (dopisanych przy transakcji kartą)
    > należy jeszcze (oprócz dochodowego) zapłacić VAT.

    żartujesz ?

    a jeśli nie, to pamiętasz jakie to mogłoby być PKWiU ? tak z czystej
    ciekawości pod co to upchnięto ....

  • 18. Data: 2002-05-18 19:45:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > żartujesz ?
    >
    > a jeśli nie, to pamiętasz jakie to mogłoby być PKWiU ? tak z czystej
    > ciekawości pod co to upchnięto ....

    http://www.izba-skarbowa.waw.pl/html/pytania/vat_akc
    y.html#pyt_21

  • 19. Data: 2002-05-18 20:01:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > http://www.izba-skarbowa.waw.pl/html/pytania/vat_akc
    y.html#pyt_21

    Chyba wcięło trochę..
    Znalazłem coś takiego, ale z tego wynika coś innego niż napisałem.
    Ale widziałem już inną interpretację.
    Podeślę jak znajdę.

  • 20. Data: 2002-05-18 21:06:15
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    hosi <h...@w...pl> wrote:
    > Zapewne część z Was płaci kartami wypukłymi w restauracjach.
    > Czy przy płaceniu za każdym razem wstajecie extra od stolika
    > i sprawdzacie przebieg płatności dokonywanej przez kelnera
    > (tak by było oczywiście najbezpieczniej), czy raczej nie
    > i dajecie mu wolną rękę?

    A niech sobie skimuje. Dopóki mam oryginał to każda taka transakcja jest
    skutecznie reklamowana.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313