  • 1. Data: 2002-10-03 19:06:19
    Temat: Pieczątka na kwicie
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    "W czerwcu do siedziby firmy trafia pismo zawiadamiające, że od dwóch lat do
    ZUS nie wpływają składki. Zaległość wynosi około 16 tys. zł. Właściciel
    firmy na szczęście nie wyjechał na urlop. Jest na miejscu, czyta pismo, po
    czym bierze kserokopie bankowych poleceń przelewów i pędzi do ZUS. Tam się
    dowiaduje, że dokumenty wystawione przez bank nie są dla ZUS żadnym
    dowodem."

    Poczytajcie jak chcecie więcej:
    http://www.nie.com.pl/main.php?dzial=akt&id=960

  • 2. Data: 2002-10-04 07:49:11
    Temat: Re: Pieczątka na kwicie
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > czym bierze kserokopie bankowych poleceń przelewów i pędzi do ZUS. Tam się
    > dowiaduje, że dokumenty wystawione przez bank nie są dla ZUS żadnym

    Teoretycznie, to do banku powinien isc z tym pismem ZUSu i zostawic bankowi
    wyjasnienie sprawy.
    Ewentualne karne odsetki rowniez bank ma zaplacic.

    Michal

  • 3. Data: 2002-10-04 11:06:01
    Od: "PB" <k...@u...tlen.pl>

    > Teoretycznie, to do banku powinien isc z tym pismem ZUSu i zostawic
    bankowi
    > wyjasnienie sprawy.
    > Ewentualne karne odsetki rowniez bank ma zaplacic.

    a dlaczego zakładasz że bank nie przekazał pieniędzy do ZUS ??????

    oczywiście nie znajac sprawy nie można tego określić na 100%, ale znając
    bałagan panujący w naszym kochanym ZUSie to na 99,99% w ciemno można
    określić że poprostu sobie nie zidentyfikowali gościa poprawnie w ich
    systemie i wrzucili pieniądze do "czarnego wora" zamiast zaksiegować na jego
    konto
    akurat ZUS to specyficzna instytucja, gdyby którykolwiek bank tak ksiegował
    pieniadze na kontach jak oni, to dopiero byłby ubaw

  • 4. Data: 2002-10-04 11:14:22
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Teoretycznie, to do banku powinien isc z tym pismem ZUSu i zostawic
    bankowi
    > wyjasnienie sprawy.

    Poza bzwbk !!! Oni 'zlecaja' klientowi boksowanie sie z ZUS, NAWET jak oni
    popelnili blad !!!

  • 5. Data: 2002-10-04 11:29:26
    Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com>

> [...]
    bankowi
    > wyjasnienie sprawy.
    > Ewentualne karne odsetki rowniez bank ma zaplacic.

    Coś tam było, że ZUS nie miał klienta w bazie płatników i pewnie dlatego nie
    księgowali wpłat na jego konto.
    Osobna sprawa, że urbanowska gazetka nie jest wiarygodnym źródłem
    informacji, chociaż akurat w kwestii ZUS-u wszystko jest możliwe.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Stański

  • 6. Data: 2002-10-05 05:58:30
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    > "W czerwcu do siedziby firmy trafia pismo zawiadamiające, że od dwóch lat
    do
    > ZUS nie wpływają składki.

    Hm, mam z ZUSem kontakt od innej strony niż wy, a mianowicie pracuję w nim i
    miedzy innymi zajmuje się wyjasnieaniem wpłat niezidentyfikowanych. Wg
    artykułu 47 ust 10c i 10e Ustawy o Ubezpieczeniach Społecznych jeśli na
    dowodzie wpłaty jest wszystko w porządku (dobre sa identyfikatory) a wpłata
    jest jednak błędnie zaksięgowana to ewidentnie winę za to ponosi bank a nie
    ZUS czy płatnik. Płatnik musi zobowiązać bank do wystosowania pisma, iż z
    jego winy została ta płata błędnie zaksięgowana, lub że została wogóle
    wysłana. ZUS stosuje względem jednostek finansowych kary za błednie presłane
    kwoty pieniężne (wszystko jest w ustawie). W związku z tym 70% wpłat
    niezidentyfikowanych nie ejst pomyłką ZUS tylko banków lub płatników. Jesli
    chciałby ktoś czegoś więcej się dowiedzieć proszę pisać na priv. Pozdraiwam
    LK

  • 7. Data: 2002-10-05 10:13:59
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Hm, mam z ZUSem kontakt od innej strony niż wy, a mianowicie pracuję
    > w nim i miedzy innymi zajmuje się wyjasnieaniem wpłat
    > niezidentyfikowanych. Wg artykułu 47 ust 10c i 10e Ustawy o

    zaraz, zaraz...

    > Ubezpieczeniach Społecznych jeśli na dowodzie wpłaty jest wszystko w
    > porządku (dobre sa identyfikatory) a wpłata jest jednak błędnie
    > zaksięgowana to ewidentnie winę za to ponosi bank a nie ZUS czy

    czyli JEZELI wszystko jest w porzadku od strony wysylajacej (platnik, bank),
    a wplata nie jest zaksiegowana, to wine ponosi BANK??? Czy ja dobrze to
    przeczytalem, czy jest to Mrozek i Kafka w najczystszej postaci (wspomagane
    paragrafem 22) ?

    M.

  • 8. Data: 2002-10-05 11:05:01
    Od: "Alek" <y...@s...cyf-kr.edu.pl>

> [...]
    wpłata
    > jest jednak błędnie zaksięgowana to ewidentnie winę za to ponosi bank a

    a kto jak nie platnik ponosi wine za zle wypelnienie przelewu, bank?przeciez
    bank przekazuje tylko co to klient uzupelnil w odpowiednich rubrykach

    > Płatnik musi zobowiązać bank do wystosowania pisma, iż z
    > jego winy została ta płata błędnie zaksięgowana, lub że została wogóle
    > wysłana.
    jak sam dal plame to jak ma zobowiazac?

    > ZUS stosuje względem jednostek finansowych kary za błednie presłane
    > kwoty pieniężne (wszystko jest w ustawie).

    to jest pewnie najprosciej ;))

    > W związku z tym 70% wpłat niezidentyfikowanych nie ejst pomyłką ZUS tylko
    banków lub płatników.
    Zgoda, a co z tymi 30%? ;))
    Jesli chciałby ktoś czegoś więcej się dowiedzieć proszę pisać na priv.
    Pozdraiwam
    > LK
    Al