    From: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pekao24
    Date: Fri, 13 Dec 2002 21:00:51 +0100

    Może i tak, ale:
    - żeby przenieść gdzieś konto i dostać limit jak w pekało, muszę złożyć
    papierki o niezaleganie, zusy, srusy i dochody - razem circa about 50pln
    plus podróże (w zusie - kolejki! - znowu się okaże, że wysłali całe moje
    konto Bóg wie gdzie, a poza tym że nie mają zaksięgowanych wpłat za rok 2001
    albo 2000 i będę im musiał znowu pokazywać dowody wpłat i płodzić osobne
    podanie do każdej wpłaty; w skarbowym każą zasuwać po piętrach, przyjeżdżać
    dwa razy, a na koniec zażyją z mańki i polecą uregulować zaległe mandaty)
    - jestem przyzwyczajony do interfejsu telepekało i niespecjalnie mam ochotę
    uczyć się czegoś kompletnie innego, nie mówiąc o wpisywaniu wzorców
    przelewów od nowa
    - zmiana numeru konta to też żadna wygoda - trzeba podać go kontrahentom i
    innym zainteresowanym, samemu pamiętać itd.
    - co z tego, że zamknę konto w telepekało, jak i tak będą mi przysyłać
    wyciągi, karty płatnicze i kredytowe oraz ponaglenia za nieopłacone opłaty
    :).
    - nie chce mi się ruszyć d...

    Czy taki drastyczny dyskomfort jest uzasadniony poprawą samopoczucia z
    powodu obniżenia oprocentowania kredytu odnawialnego z 19,5 na 17% rocznie?
    Bo jakoś inne zalety innych banków nie wydają mi się na tyle duże, aby warte
    były zachodu - zwłaszcza, że zasady ciągle się zmieniają i trudno nadążyć.

    Faktem jest, że pewne rzeczy w tym banku mnie drażnią - np. przy obrotach
    rzędu 10 tys/mc przez ponad dwa lata poprosiłem o powiększenie limitu z 10
    tys. na 20 tys. - czasem warto zapłacić te 19 z hakiem % rocznie przez parę
    dni, a co! - i kicha, biurwa profesjonalnie sprzedała mi kopa w zad i kazała
    składać wniosek i wszystkie papiery. O ty babo, myślę, niedoszczekanie
    twoje - jak tylko będzie okazja, wymawiam wasze łaskawe usługi. No, ale
    ciało mdłe, jak rzekłem. Jednak, co się odwlecze, to nie uciecze - Pekao
    może nie zależy na takich frajerskich klientach jak ja (plus małżonka), ale
    ja też nie będę płakał, kiedy jakaś większa ryba zeżre ten pseudopolski twór
    bankopodobny. Dlatego po kredyt hipoteczny udałem się do BP, z którego usług
    jestem (wbrew narzekaniom na grupie) całkiem zadowolony - a z pekało nawet
    nie próbowałem rozmawiać. Nie będę ich obrażał tymi nędznymi paruset
    tysiącami odsetek przez ćwierć wieku, nie wspominając o prowizjach, opłatach
    za przelewy i takich tam.
    Tak więc widzicie, drodzy grupowicze, mając mocno niejednorodny stosunek
    emocjonalny do banku Pekao SA wraz z jego przypierdasem Telepekao, nie
    jestem na tyle zdeterminowany, aby już ich zwolnić. Jednak w dłuższej
    perspektywie z zimną satysfakcją zrezygnuję z ich usług i bez litości będę
    patrzył jak cierpią i żebrzą o zmiłowanie (podobnie, jak kilka innych
    rodzimych instytucji na czele z zusem, tepsą i Zakładem Energetycznym)
    T.