  • 1. Data: 2009-08-24 07:14:12
    Temat: Pekao i Gazeta odstraszaja od zabezpieczonych bankomatow...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,695677
    8,Bankomatowi_zlodzieje_znow_grasuja.html

    Zanim przeprowadzimy transakcję, dobrze jest sprawdzić, czy włożona do
    szufladki bankomatowej karta przechodzi wolno czy szybko. Jeżeli odbywa się
    to z oporem, lepiej nie korzystać z tego bankomatu i zawiadomić bank albo
    policję. Także jeżeli zauważymy ślady kleju czy coś niepokojącego, nie warto
    ryzykować - ostrzega Bogusławski.

    Juz od jakiegos czasu sa zainstalowane w PL bankomaty majace zabezpieczenia
    antyskimmingowe. Czyzby Pekao sie jeszcze ich nie dorobilo i chce odstraszyc
    klientow od bankomatow posiadajacych je? A moze Pan rzecznik jest w kieszeni
    tych rumunskich skimmerow i chce im ulatwic prace odstraszajac od
    zabezpieczonych bankomatow?

    MK

  • 2. Data: 2009-08-24 07:35:24
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 24, 9:14 am, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > klientow od bankomatow posiadajacych je? A moze Pan rzecznik jest w kieszeni
    > tych rumunskich skimmerow i chce im ulatwic prace odstraszajac od

    Tak na 100% rzecznik Pekao siedzi w kieszeniu rumunskich skimmerow. To
    musi byc wlasnie to. Na 100% to jest taki uklad i szara siec
    powiazan ;)

  • 3. Data: 2009-08-24 07:42:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    Tak na 100% rzecznik Pekao siedzi w kieszeniu rumunskich skimmerow. To
    musi byc wlasnie to. Na 100% to jest taki uklad i szara siec
    powiazan ;)

    Sugerujesz, ze nie wie co mowi? ;)

    MK

  • 4. Data: 2009-08-24 07:46:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Sugerujesz, ze nie wie co mowi? ;)
    >
    > MK

    A czy z tego co napisał wynika coś innego? Większość bankomatów, z
    których korzystam (nie są to bankomaty PeKaO) wolno "połyka" kartę...Z
    przytoczonej wypowiedzi wynika, że wszystkie one są "zarażone" ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-08-24 07:48:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 24, 9:42 am, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Tak na 100% rzecznik Pekao siedzi w kieszeniu rumunskich skimmerow. To
    > musi byc wlasnie to. Na 100% to jest taki uklad i szara siec

    Serio sugerujesz, ze jest oplacany przez rumunskich skimmerow?

  • 6. Data: 2009-08-24 07:54:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    Serio sugerujesz, ze jest oplacany przez rumunskich skimmerow?

    Nawet nie smialbym przypuszczac, ze rzecznik prasowy tak duzego banku moze
    nie znac podstawowych zabezpieczen antyskimmerskich i nawet nie zapoznac sie
    z nimi przed rozmowa na ten temat... ;) Coz, jaki bank taki rzecznik ;).

    MK

  • 7. Data: 2009-08-24 08:04:34
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:69fcd6cc-4a36-481d-a5c9-d7001826011a@
> [...]
    > z nimi przed rozmowa na ten temat... ;) Coz, jaki bank taki rzecznik ;).

    Zwykle najlatwiejsza odpowiedz jest ta wlasciwa: rzecznicy bardzo
    czesto nie maja wiekszego pojecia o merytorycznej dzialanosci swoich
    firm. Rzecznik policji nie jest najlepszym sledczym, rzecznik szpitala
    zwykle nie jest najlepszym chirurgiem, rzecznik banku nie jest
    wybitnym specjalista od prawa bankowego, systemow rozliczen i kart
    platniczych.

    Rzecznik _musi_ sie znac na wszystkim co robi jego firma. Jak sie zna
    na wszystkim - to znaczy, ze nie zna sie na niczym.

    Proste, logiczne i do tej pory wydawalo mi sie, ze jest to "oczywista
    oczywistosc", ze lapani przez dziennikarzy rzecznicy czesto plota
    bzdury.

    Chcesz porady prawnej - idz do prawnika, chcesz miec operacje - idz do
    lekarza, interesujesz sie zabezpieczeniami IT - pogadaj ze specem od
    IT sec. itp. itd. Ale nie sluchaj ich rzecnzikow prasowych :) :) :)

  • 8. Data: 2009-08-24 08:21:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...

[...]

    Zaraz, zaraz... przeciez nie wyrwali go z lozka i nie zadali tego pytania.
    Gosc wiedzial na jaki temat bedzie rozmowa, znal problem, wiec jest to po
    prostu brak profesjonalizmu. I nie jest usprawiedliwieniem, ze inni takze
    postepuja nieprofesjonalnie. Dal ciala i juz.

    MK

  • 9. Data: 2009-08-24 08:40:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > jest to po prostu brak profesjonalizmu. I nie jest usprawiedliwieniem,
    > ze inni takze postepuja nieprofesjonalnie. Dal ciala i juz.

    1. to nie był rzecznik tylko "Tomasz Bogusławski z biura prasowego banku
    Pekao S.A."
    2. to nie była żadna umówiona rozmowa, jak dziennikarz ma do napisania
    tekst do gazety to warto, aby się ktoś w nim wypowiedział, czyli albo
    ww. zadzwonił do biura PR banku i poprosił o komentarz (telefoniczny)
    albo napisał email z taką samą prośbą (zwykle jednak się dzwoni, bo jest
    szybciej); trafiło na p. Tomka a ten powiedział co wiedział, dziennikarz
    go zacytował i poszło w świat
    3. nie możemy mieć pewności, że to co wydrukowano jest faktycznie tym co
    gość powiedział; wypowiedź trzeba zredagować, skorekcić często skrócić;
    czasem takie wypowiedzi trafiają do autoryzacji a czasem nie (to
    przecież nie wywiad z prezesem) dlatego nie ma co zwalać całej winy na
    człowieka z banku...dziennikarz mógł czegoś nie zrozumieć (pewnie nie
    jest specem od fraudów kartowych), a chyba wiecie jak wyglądają rozmowy
    dwóch kolesi nt. w którym nie do końca są zorientowani...i wychodzą
    takie "kwiatki"

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-08-24 08:44:09
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:e5d8e815-ec21-41dd-a002-bcdb10451393@
> [...]
    > platniczych.
    >
    > Zaraz, zaraz... przeciez nie wyrwali go z lozka i nie zadali tego pytania.

    A skad wiesz? ;-) ;-) ;-) Zwykle takie "zapytania" z mediów to jest
    bardzo krótka piłka czasami taki rzecznik nawet nie do konca wie o
    czym jest tekst, do ktorego pojdzie jakis jego komentarz.

    > Gosc wiedzial na jaki temat bedzie rozmowa, znal problem, wiec jest to po
    > prostu brak profesjonalizmu.

    1. Nie przesadzaj widzialem X sytuacji kiedy osoba poproszona o
    wypowiedz przez media nie miala pojecia o czym ta rozmowa bedzie i
    byla przygotowana na zuplenie inny problem. Zdarza sie, ze rzecznik
    wypowiada sie na temat X, temat X nie idzie, ale wypowiedz sie uzywa
    jako "wypowiedzi duzurnej" do tematow Z, Y i K :)

    2. Czasami to co jest napisane w gazecie nie jest tym co rzecznik
    powiedzial/napisal :) (czasami... he, he)

    3. Nie bronie goscia, wiekszosc rzecznikow to jednak slabi
    profesjonalisci i ogolnie bardzo czesto zajmuja sie swoja robota "z
    przypadku". Ten konkretny rzecznik do czolowki w swojej branzy nie
    nalezy - wiec go nie bronie :) Ale szczytem smiesznosci jest dla mnie
    posadzanie go o wspolprace z rumunskimi skimmerami w momencie kiedy
    chodzi o jednozdaniowa wypowiedz w tekscie na portalu internetowym.
    Kilka dni obserwacji naszych mediow powinno Cie troche nauczyc o tym
    co tam sie dzieje i doszedlbys do jednego slusznego wniosku, ze po
    prostu ten tekst i ta wypowiedz sa - przepraszam za bezposredniosc -
    "z dupy". Od kiedy dziennikarstwo stalo sie blyskawiczne, internetowe
    i glownie wykonywane przez "ekspertow od wszystkiego" to poziom
    tekstow jest gorzej jak zly i ja staram sie nie oceniac osob trzecich
    na podstawie cytatow ich wypowiedzi.

    > I nie jest usprawiedliwieniem, ze inni takze
    > postepuja nieprofesjonalnie. Dal ciala i juz.
    >
    > MK

    Z jednej strony mozesz miec racje. Z drugiej strony jak pisalem wyzej:
    ja tam jestem ostrozny w ocenianiu osob trzecich na podstawie cytatow
    ich wypowiedzi w mediach, zwlaszcza tekstach na portalach
    internetowych. Bo teksty takie wychodza z "pod klawiatury" stazystow-
    studentow, ktorzy sa dorywczymi specami "od wszystkiego" [dzis pisze o
    bankomatach i kartach, a jutro o balecie argentynskim] i maja jedno
    zadanie" napisac cokolwiek, byle szybko i byle generowalo to
    klikniecia w portalu.

    Ten rzecznik mogl powiedziec to co powiedzial przy zupelnie innej
    okazji i na zupelnie inny temat. To, ze tak, a nie inaczej, zacytowala
    gazeta.pl to jeszcze za malo zeby tego rzecznika oceniac :)

    Rozumiemy sie teraz? :)