  • Data: 2019-12-10 07:45:04
    Temat: Re: PPK okiem wisienkobiorcy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.12.2019 o 07:25, Alf/red/ pisze:

    > Nie spotkałem jeszcze opinii, że nie można.
    >
    > Przy czym wraca do Ciebie cała Twoja część i kawałek tego co płaci
    > pracodawca (minus podatki), a reszta wkładu pracodawcy i to, co
    > dopłaciło państwo (z funduszu, na który wpłacają wszyscy pracodawcy)
    > idzie do sakiewki państwa, a dokładniej do ZUS. Czyli: Ty zyskujesz
    > trochę, ZUS zyskuje więcej (ze dwa-trzy razy więcej), a za wszystko
    > płaci Twoja firma, która nie da Ci podwyżki albo paczek świątecznych.
    >
    > Dość pyrrusowe te wisienki.

    ja to rozumiem tak, proszę o korektę:
    Zamiast podwyżki od firmy "na rękę", kwota ta jest dzielona na
    pracownika i pracodawce, którzy razem wpłacają pieniądze na PPK
    pracownika. po krótkim czasie pracownik wypłaca sobie większość
    zgromadzonej kasy minus część dla zusu.
    Czy nie lepiej byłoby sie dogadać z szefem - rezygnujemy z PPK w zamian
    za podwyżkę? (mikroskopijną, ale zawsze)
    ToMasz