  • Data: 2019-12-10 07:25:18
    Temat: Re: PPK okiem wisienkobiorcy
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.12.2019 o 02:26, n...@p...pl pisze:
    > pytanie: czy wg Was faktycznie można zadeklarować udział w PPK tylko po to, aby na
    bieżąco opróżniać stan konta i traktować te wypłaty jako "premię" comiesięczną
    cokwartalną lub coroczną?

    Nie spotkałem jeszcze opinii, że nie można.

    Przy czym wraca do Ciebie cała Twoja część i kawałek tego co płaci
    pracodawca (minus podatki), a reszta wkładu pracodawcy i to, co
    dopłaciło państwo (z funduszu, na który wpłacają wszyscy pracodawcy)
    idzie do sakiewki państwa, a dokładniej do ZUS. Czyli: Ty zyskujesz
    trochę, ZUS zyskuje więcej (ze dwa-trzy razy więcej), a za wszystko
    płaci Twoja firma, która nie da Ci podwyżki albo paczek świątecznych.

    Dość pyrrusowe te wisienki.

    --
    Alf/red/