  • 11. Data: 2005-03-16 06:50:26
    Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Wiesiek napisał(a):

    > W Inteligo miałem prośbę o podanie ponownie tego samego kodu. Kupowałem
    > doładowanie telefonu tak-tak. Poprosił o podanie kodu przy redagowaniu przelewu
    > w celu jego zatwierdzenia. Podałem kod i okazało się, że usługa nie może być
    > zrealizowana z powodu niedyspozycji usługi. Przelew został odrzucony. Za jakiś
    > czas ponownie zalogowałem się do Inteligo i wykonałem inny przelew. Do
    > zatwierdzenia przelewu zostałem poproszony ponownie o ten sam kod, który miałem
    > już odsłonięty.

    To akurat nie jest nieprawidłowość a powtarzalna sytuacja. Kod nie
    został "zużyty" w systemie, bo nie nastąpiła jego weryfikacja.

  • 12. Data: 2005-03-16 15:41:04
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    > To akurat nie jest nieprawidłowość a powtarzalna sytuacja. Kod nie
    > został "zużyty" w systemie, bo nie nastąpiła jego weryfikacja.

    Dla mnie to jest sytuacja nieprawidłowa. Kod został podany i między jednym
    przelewem a kolejnym mógłby być wykorzystany inaczej. Kod jednokrotny chroni
    konto przed podglądnięciem, podsłuchem komputera, a w tym przypadku warunek ten
    nie jest spełniony. Konto jest otwarte przed takimi atakami. To działa tak jak
    zabezpieczenie tylko hasłem.
    Pozdrawiam
    Wiesiek

  • 13. Data: 2005-03-16 15:47:04
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-03-16, Wiesiek <w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nie jest spełniony. Konto jest otwarte przed takimi atakami. To działa tak jak
    A skąd system ma wiedzieć, że kod nie został zużyty ?
    Jeśli nie dotarła do niego informacja (problem z łączem - cokolwiek) ..to uważa,
    że kod nie został użyty
    Może jeszcze ma wykrywać zdrapanie zdrapki ? :)

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 14. Data: 2005-03-16 15:48:14
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Wiesiek napisał(a):

> [...]
    > nie jest spełniony. Konto jest otwarte przed takimi atakami. To działa tak jak

    W takim wypadku zgłoś swoje niezawodolenie, bo to na 99% nie jest bug,
    to tak ma być. :-)

  • 15. Data: 2005-03-16 16:05:19
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Marcin Jurczuk napisał(a):

    > A skąd system ma wiedzieć, że kod nie został zużyty ?
    > Jeśli nie dotarła do niego informacja (problem z łączem - cokolwiek) ..to uważa,
    > że kod nie został użyty
    > Może jeszcze ma wykrywać zdrapanie zdrapki ? :)

    Mozna to zrealizować bardzo prosto - system nigdy nie PYTA o ten sam kod.

  • 16. Data: 2005-03-16 16:34:09
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Łukasz Cielecki napisał(a):

    > Mozna to zrealizować bardzo prosto - system nigdy nie PYTA o ten sam kod.

    Bez sensu. W przypadku pomyłki we wpisywaniu kodu system zawsze zapyta o
    kolejny kod.

  • 17. Data: 2005-03-16 16:35:27
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Wojciech Nawara said the following On 2005-03-16 17:34:

    > Bez sensu. W przypadku pomyłki we wpisywaniu kodu system zawsze zapyta o
    > kolejny kod.
    Tak. I to jest prawidłowe rozwiązanie.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 18. Data: 2005-03-16 16:38:09
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Tak. I to jest prawidłowe rozwiązanie.

    Moim zdaniem nie. Zresztą zdaniem najpopularniejszych polskich banków z
    wdrożonymi tego typu rozwiązaniami - także nie.

    Inna kwestia - jeśli zatwierdzimy operację i anulujemy w momencie, gdy
    system spyta o kod, to też ten kod miałby być zmarnowany? To już
    zupełnie bez sensu...

  • 19. Data: 2005-03-16 16:40:32
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Wojciech Nawara said the following On 2005-03-16 17:38:

    > Moim zdaniem nie. Zresztą zdaniem najpopularniejszych polskich banków z
    > wdrożonymi tego typu rozwiązaniami - także nie.
    A znasz to powiedzonko o miliardzie much ?

    > Inna kwestia - jeśli zatwierdzimy operację i anulujemy w momencie, gdy
    > system spyta o kod, to też ten kod miałby być zmarnowany? To już
    > zupełnie bez sensu...
    A dlaczego nie ? Już nie przesadzajmy.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 20. Data: 2005-03-16 16:45:36
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    > W takim wypadku zgłoś swoje niezawodolenie, bo to na 99% nie jest
    > bug, to tak ma być. :-)

    zlecenia w pko-inyteligo nie nadaja sie do uzytku z wielu innych
    powodow,
    chociazby z tego powodu ze nie widac daty najblizszego wykonania
    zlecenia i bardzo czesto nie widac jaka to bedzie kwota (przy
    zleceniach z terminarzem po pierwszym wykonaniu).
    Za to uparcie pokazuja przy kazdym zleceniu z ktorego rachunku
    schodzi - to jest oczywiscie bardzo potrzebna kolumna, jak sie ma
    jeden rachunek :-)
    A juz jajca zupelne sa jak w terminarzu ustawi sie dwa razy ta sama
    date, np z roznymi kwotami - system zatrzymuje sie na wykonaniu
    pierwszego zlecenia i wykonuje go w petli codziennie, a do drugiego i
    nastepnych nie umie przejsc
    *** blad ***