  • 11. Data: 2009-11-06 09:24:56
    Temat: Re: PGE a lewarowcy
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "kigam" <p...@g...com> wrote in message
    news:hd0phr$481$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ok ale mogło być też tak
    >
    > 50k własne
    > 100k kredyt.
    >
    > koszt kredytu: 0.5% = 500 pln
    >
    > redukcja: 96,5 = przydzial 228 akcji po 23
    > zakup za 5244 sprzedaz po 26,00, zysk przed belką = 684 - 43,57 (prowizja
    > maklerska 2x0.39) = 640,43 brutto
    >
    > jesli mozna koszty kredytu wliczyc przed belką to zysk = 640,43 - 500 =
    > 140,43

    phiii , lewar 1:2 ? toz to nie żaden hardcore :).
    jak juz brac to na maksa :)...

    george

  • 12. Data: 2009-11-06 09:27:48
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Arku" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > pożyczasz 1 mln + 100k własne
    > kupujesz 1666 akcji
    > prowizja 0,25% + brak odsetek (BOŚ nie naliczał)
    > prowizaj maklera ok. 80 pln
    >
    > kurs musi wzrosnąć do ok. 24,55 (6,7%) żeby zakup wyszedł na 0
    >
    > kurs obecny 26,5
    > zysk na akcję 3,5 pln
    > zysk 1666*3,5= 5831 -(prowizja kredytu 2500, prowizja zakup ok. 80,
    > prowizja sprzedaż ok. 170)
    > zysk przed belką ok. 3081
    >
    > kokosów może nie ma, ale nie widzę tu straty
    > wyliczenie tego to faktycznie nic trudnego, więc nie rozumiem czemu to

    a kto tu biadoli, stwierdzam tylko że "nie jest wcale różowo" przy 1:10 i
    96,5% redukcji..
    BOS dawał 0.25% bez odsetek ? (te 0.25 to całkowity koszt kapitału?)

    george

  • 13. Data: 2009-11-06 09:57:45
    Od: "Arku" <a...@o...pl>

> [...]
    > 96,5% redukcji..
    > BOS dawał 0.25% bez odsetek ? (te 0.25 to całkowity koszt kapitału?)

    o tym biadoleniu nie było bezpośrednio do Ciebie, ale wszędzie w necie
    przewijają się komentarze jak to kewarowcy umoczą na kredycie, co jest
    bzdurą. Spotkałem nawet ostatnio opinie że kurs będzie mocno zdołowany przez
    lewarowców na pierwszej sesji, bo rzucą się do sprzedawania akcji żeby
    pospłacać kredyty :-)

    co do BOŚ to miał w ofercie naliczanie odsetek od dnia przydziału czyli w
    praktyce odsetek nie było. przy kwocie > 1 mln całkowity koszt wynosił 0,25%

    Arku

  • 14. Data: 2009-11-06 10:35:03
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Arku" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > co do BOŚ to miał w ofercie naliczanie odsetek od dnia przydziału czyli w
    > praktyce odsetek nie było. przy kwocie > 1 mln całkowity koszt wynosił

    "muszą pospłacać kredyty" ?- rzeczywiście totalna bzdura. Kredyty sie same
    spłaciły przecież :).
    Przy lewarze 1:10 wględem środków wlasnych i redukcji 96,5% akcje zostały
    kupione tylko za cześć środków własnych wiec kredyt wogóle nie został
    wykorzystany i został natychmiast spłacony po przydziale. Co innego gdyby
    redukcja była mniejsza niz 90%....

    george

    P.S. Ten kredyt w BOS to tani był.:).

  • 15. Data: 2009-11-06 14:47:34
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Arku" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > co do BOŚ to miał w ofercie naliczanie odsetek od dnia przydziału czyli w
    > praktyce odsetek nie było. przy kwocie > 1 mln całkowity koszt wynosił

    na pl.biznes.banki piszą że koszty kredytu mozna odliczyć ale tylko koszt
    wykorzystanego kredytu....
    czyli jesli dobrze rozumiem 96,5% redukcji sprawia że lewar 1:10 nie pozwala
    kosztów kredytu wliczyć w koszty operacji przed belką.

    zysk z 3081 (twoj przyklad) spada wiec do 1973...

    george
    P.S. Czy to prawda z tym podatkiem i kosztem wykorzystanego "kredytu" ?

  • 16. Data: 2009-11-06 19:03:16
    Od: "Arku" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > george
    > P.S. Czy to prawda z tym podatkiem i kosztem wykorzystanego "kredytu" ?

    temat zaliczania w koszty prowizji od kredytu już kiedyś był przerabiany i
    pamiętam że była interpretacja jakiegoś US że można, co jest logiczne bo
    gdyby nie lewar zostałoby kupione znacznie mniej akcji, więc nie było zysku
    i podatku do zapłacenia. Więc koszty kredytu mają jak najbardziej związek z
    uzyskanym dochodem.