  • Data: 2006-08-03 18:41:03
    Temat: Re: Oszczędzanie w funduszach dla nowicjusza :)
    Od: Akkon <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    _=_ właśnie oświadczył(a) nam co następuje:

    > nie znam, zawsze robię swój własny ranking korzystąc tylko ze stóp zwrotu.

    Jaki stosujesz algorytm? Jeśli można wiedzieć oczywiście.

    > Zgadza się. Gdy ostatnio na giełdzie było dołek, to wartości moich jednostek
    > poszły ostro w dół.
    > Generalnie nie przjąłem się tym,

    Ja w takich momentach po prostu przestaje śledzić wyceny.

    > A teraz .... sami sobie dodajcie :)

    A po dzisiejszym spadku? Trzymasz czy realizujesz?

    > Tak, zgadza się. Systematyczne inwestycje praktycznie do zera minimalizują
    > starty. Wynika to z tego, że czasami kupisz jednostki korzystniej, a czasami
    > mniej korzystnie. Zgodnie ze statystyką nie stracisz.

    Mamy tu po prostu do czynienia z efektem uśrednienia.

    > Ale jeżeli masz ochotę, to możesz się "pobawić" i:
    > 1. Kupować kiedy wszyscy sprzedają, są krachy, doły, złe nastroje

    Na to też trzeba być przygotowanym. Ja wszyscy na około trąbią, że krach i
    bessa to czasami trzeba się wykazać dużym samozaparciem...