  • 1. Data: 2004-12-02 16:28:24
    Temat: Odsetki w ING Bsk
    Od: "miecznik" <m...@p...onet.pl>

    Jak są naliczane odsetki w ING Bsk? Chodzi mi o ich zaokrąglanie do pełnych
    groszy.
    Jak zaokrąglić odsetki w wysokości np. 0,006? Bardziej w dół, czy bardziej w
    górę?

  • 2. Data: 2004-12-02 18:17:45
    Temat: Re: Odsetki w ING Bsk
    Od: "ocrush" <b...@N...radnet.pl>

    Użytkownik "miecznik" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > groszy.
    > Jak zaokrąglić odsetki w wysokości np. 0,006? Bardziej w dół, czy bardziej

    imho w gore... wg zaokraglania matematycznego

  • 3. Data: 2004-12-02 18:26:58
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > groszy.
    > Jak zaokrąglić odsetki w wysokości np. 0,006? Bardziej w dół, czy bardziej

    Wlasnie wyslalem do nich zapytanie, bo niestety na wszystkich rachunkach,
    ktore mam obcinaja odsetki zamiast je zaokraglac, kilka mln rachunkow x 0,01
    zl (lub walut to jeszcze wiecej) i maja niezla sumke co miesiac. Zaokraglaja
    tak, np. 10,1478 do 10,14. Po prostu kant w zywe oczy, nie wiem czy maja to
    zapisane gdzies w regulaminie, trzeba by poczytac, ale cos mi sie wydaje, ze
    z tym zaokraglaniem maksymalnie przekrecili.

  • 4. Data: 2004-12-03 08:22:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Krzysztof wrote:

    > sumke co miesiac. Zaokraglaja tak, np. 10,1478 do 10,14. Po prostu
    > kant w zywe oczy, nie wiem czy maja to zapisane gdzies w regulaminie,

    po migracji z Gdanskigo (mialem kapitalizacje dzienna) do Millennium mialem
    szanse sprawdzic przez internet jak tam licza.
    Okazalo sie ze ICBS w Millennium ucian nawe jak odseti wynosza 0,00998
    - np byla kiedys taka stopa ze przy 730 zl salda dawala jeden grosz dziennie -
    jak saldo bylo 729,99 to juz tego jednego grosza odsetek nie bylo. Po
    udowodnieniu bankowi na przykladach ze tak sie dzieje (w regulaminach ŻADNEGO
    banku nic na ten tea nie widzialem) majac 3 odpowiedzi na pismie ze nie mam
    racji wyslalem reklamacje do GIODO. GIODO przekazalo ją do banku i bank nadal 3
    razy klamliwie wywijal sie nie chcac przyznac ze odsetki ucina. Pisali np ze co
    prawda w dniu X system nie dal 1 grosza odsetek ale za to w dniu Y dal 1 grosz
    odsetek - tyle ze ten dzien Y to byl poniedzialek i odseteki od soboty nalezaly
    sie za 2 dni, a wiec 2 grosze.

    Podsumowując - nic nie zwojujejsz. Bank sobie ucina i GIODO nic to nie obchodzi
    Mysle jeszcze zeby zainwestowac dla wlasnej satysfakcji 50 zl w Arbitra
    Bankowego i pozwac ich o te kilkanacie groszy :-)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-12-03 19:11:12
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mysle jeszcze zeby zainwestowac dla wlasnej satysfakcji 50 zl w Arbitra
    > Bankowego i pozwac ich o te kilkanacie groszy :-)

    Oto odpowiedz z banku:

    Uprzejmie informuję, że kwota odsetek nie jest zaokrąglana, co
    oznacza że system bierze pod uwagę tylko dwa miejsca po
    przecinku.