  • Data: 2016-11-27 17:02:57
    Temat: Re: Od kiedy mają być te ustawowe darmowe konta bankowe?
    Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-11-27 o 16:50, Kris pisze:

    > https://www.google.pl/search?q=rachunek+pdstawowy&ie
    =&oe=

    "
    Podstawowy rachunek płatniczy

    Zmiany w ustawie o usługach płatniczych przewidują, że każdy bank, który
    oferuje w Polsce rachunki osobiste, będzie musiał wprowadzić do swojej
    oferty tzw. podstawowy rachunek płatniczy. Będzie on skierowany do osób,
    które nie posiadają konta osobistego w polskich złotych (klient złoży
    stosowne oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej), a zakres
    operacji dokonywanych w ramach takiego rachunku to wyłącznie:

    otwarcie, prowadzenie i zamknięcie rachunku,
    wpłaty i wypłaty gotówki (w oddziałach i bankomatach),
    polecenia przelewu (w tym zlecenia stałe) i polecenie zapłaty,
    transakcje przy użyciu karty debetowej (także zawierane na odległość).
    "

    Mnie np. nie będzie się chciało zamykać mojego jedynego konta żeby
    zaoszczędzić 2-3 zł miesięcznie.

    A to "cfaniaki" brukselskie. Robimy dobrze propagandowo ale w praktyce
    niewielu z tego skorzysta :-)