  • 11. Data: 2004-11-24 16:20:42
    Temat: Re: [OT-odmiana] Re: Najtaniej do mBank?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie spodziewaj sie sensownej odpowiedzi od uzytkownika jezyka -
    > zagadnienia, o ktore pytasz, nie sa dostepne swiadomosci uzytkownikow
    > jezyka.

    Generalnie to nie spodziewałam się, że mógłbyś odpowiedzieć inaczej :-) Toż
    przecież z tego co piszesz wynika, że uzus króluje - choćby był tylko jeden
    użytkownik :-)

  • 12. Data: 2004-11-24 16:37:45
    Od: "miecznik" <m...@p...onet.pl>

    Wpłaty do mBanku bez prowizji:

    1. Lukas - e-konto lub e-konto PRO
    2. ING Bsk OKO - darmowy przelew raz w miesiącu
    3. Raiffeisen konto lokacyjne
    4. MultiBank - przelew z lokaty
    5. Eurobank - przelew po zerwanej lokacie
    6. Inteligo (wpłata w PKO BP) -> Polecenie Zapłaty -> VW Bank direct i dalej
    przelew z VW Bank

    Są to propozycje, gdzie bez opłat można wpłacać do mBanku. Najprzyjaźniejsza
    jest propozycja numer 1, bo najmniej skomplikowana. Propozycja numer 6 jest
    najtrudniejsza do zrozumienia, bo najpierw należy opanować takie terminy i
    nazwy jak: "wierzyciel", "dłużnik"

    Pozdrawiam,
    Piotr Miecznikowski

  • 13. Data: 2004-11-24 16:40:03
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    co2cf9$ege$...@n...onet.pl,
    Glenn g...@b...pl:

    > Generalnie to nie spodziewałam się, że mógłbyś odpowiedzieć inaczej
    > :-) Toż przecież z tego co piszesz wynika, że uzus króluje - choćby
    > był tylko jeden użytkownik :-)

    1. Z pewnoscia jeden uzytkownik nie stanowi uzusu - to idiosynkrazja
    2. Nie wiem, co masz na mysli, piszac "uzus króluje" - nigdy nic takiego
    nie sugerowalem, a juz na pewno nie odnosilem sie do uzusu w tym watku

    --
    Robert

  • 14. Data: 2004-11-24 16:41:56
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > 1. Z pewnoscia jeden uzytkownik nie stanowi uzusu - to idiosynkrazja

    Ulżyło mi, bo z dotychczasowych wypowiedzi Twoich wnioskowałam, że uważasz,
    że jak ktoś coś używa, to nie można w ogóle roztrzygać o poprawności. Używa
    i już.

    > 2. Nie wiem, co masz na mysli, piszac "uzus króluje" - nigdy nic
    > takiego nie sugerowalem, a juz na pewno nie odnosilem sie do uzusu w
    > tym watku

    Jw.

  • 15. Data: 2004-11-24 16:42:53
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    5...@n...onet.pl,
    miecznik <m...@p...onet.pl>:
    > Wpłaty do mBanku bez prowizji:

    Pomyliles (pod)watek

    --
    Robert

  • 16. Data: 2004-11-24 16:49:12
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    co2dn6$e8e$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

    > Ulżyło mi, bo z dotychczasowych wypowiedzi Twoich wnioskowałam, że
    > uważasz, że jak ktoś coś używa, to nie można w ogóle roztrzygać o
    > poprawności. Używa i już.

    Chyba sie dalej nie rozumiemy :(
    Tu nic nie bylo o tzw. "poprawnosci".
    Pytalas, dlaczego niektorzy nie odmieniaja "mBank", to staralem sie
    wyjasnic.

    --
    Robert

  • 17. Data: 2004-11-24 16:58:46
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    co2dn6$e8e$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

    > Ulżyło mi, bo z dotychczasowych wypowiedzi Twoich wnioskowałam, że
    > uważasz, że jak ktoś coś używa, to nie można w ogóle roztrzygać o
    > poprawności. Używa i już.

    No więc tak: jesli dany uzytkownik jezyka konsekwentnie uzywa jakiejs formy
    czy konstrukcji, to oczywiscie jest ona poprawna, czyli zgodna z jego
    systemem jezykowym. Co innego, gdy popelni blad jezykowy, czyli pomyli sie -
    uzyje czegos incydentalnie.

    Przyklad z Twojej wypowiedzi:
    jesli systematycznie czasownik "uzywac" zezwala w Twoim idiolekcie na uzycie
    biernika, to to jest to poprawne w Twojej odmianie polszczyzny. Natomiast
    jesli wyzej sie tylko pomylilas, to nie jest poprawne.

    Tylko czemu "ulzylo"? Bo chcesz za wszelka cene uratowac pojecie o jezyku
    odziedziczone ze szkoly i serwowane przez dziennikarzy? To sie nie da, bo
    nie jest zgodne ze wspolczesnym pogladem naukowym.

    --
    Robert

  • 18. Data: 2004-11-24 17:57:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 24 Nov 2004 17:37:45 +0100, "miecznik" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >5. Eurobank - przelew po zerwanej lokacie
    >6. Inteligo (wpłata w PKO BP) -> Polecenie Zapłaty -> VW Bank direct i dalej

    0. wplatomatem mbanku :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 19. Data: 2004-11-24 18:21:34
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-11-24, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    > 0. wplatomatem mbanku :)
    Jak to czytam to mnie telepie jacy ludzie potrafią być oszczędni .....
    7. załozyć Inteligo karty nie brać wpłacać w odziałach PKO BP
    i przelewać do mBanku - koszt 0,99 przelew + opłata za ew. rachunek.

    Wszystko zależy ile tych wpłat w miesiącu - jak jedna to po cholere
    się tak bawić. Jak kilka,kilkanascie - założyć dowolne konto z free przelewami
    w marmurku który jest w okolicy. Wtedy przelewy ryczałtem za prowadznie
    w/w konta.

    Czy dla 5-6 PLN warto się tak bawić ??

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 20. Data: 2004-11-25 06:04:02
    Od: "Beer" <b...@g...pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> napisał:

    > A mnie zastanawia dlaczego nie odmieniasz nazwy banku. "Najtaniej do
    > mBank"?
    > Chyba "najtaniej do mBanku". A pytam, bo nie jesteś pierwszy, który
    > nie
    > odmienia tej nazwy.

    Napisałem to w znaczeniu: "Najtaniej do 'banku' mBank".
    Ale szczerze, to używam zamiennie - raz odmieniam, raz nie.
    I jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby się szczególnie
    zastanawiać nad poprawnością :)
    Może problem rzucić Panu Miodkowi? ;)