  • 31. Data: 2010-03-03 19:50:59
    Temat: Re: [OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "Latet" hmm1oe$88g$...@i...gazeta.pl

    > Chcialby otrzymac przelew, ale nie ma pomyslu jak to
    > zrobic bezpiecznie. No bo jak? Jak sie to robi? Doradzcie proszę.

    Dawno, dawno temu, za siedmioma latami, albo i jeszcze dawniej,
    gdy kantory wymiany walut wyglądały inaczej niż teraz, powiedziałem
    właścicielowi kantoru, że chcę kupić dolary amerykańskie, ale chcę
    mieć gwarancję na to, że będą wydrukowane porządnie. :) On mi na to
    odparł, że to żaden problem -- poszliśmy razem do pobliskiej :)
    placówki PKO bp, gdzie poprosił panią Krysię o założenie mi
    konta i wpłacił na to moje nowe konto dolary...

    Idziesz z delikwentem do banku (ale nie do mBanku -- wiadomo,
    dlaczego) i zakładacie konta. Następnie on ustanawia jednego
    odbiorcę -- Ciebie, a raczej Twoje konto. Następnie on na
    swoje leje i idziecie do notariusza, skąd za sprawą telefonii
    komórkowej on dzwoni w stosownej chwili i prosi o dokonanie
    przelewu wewnętrznego z jego konta na Twoje. Ty zaś dzwonisz
    i sprawdzasz, czy szmal został przelany. :)

    Możecie też iść z notebookami lub skorzystać z komputera notariusza.
    Toż te konta można otworzyć tylko na czas tej transakcji -- Ty jedynie
    zrobisz podgląd swego konta a on po przelaniu niczego mieć u siebie
    już nie będzie. Poza tym jak ukraść coś komuś z konta bez telefonu
    komórkowego? Pomijam Polbank, bo to grecki ;) bank. ;)

    -=-

    Dlaczego nie można dopisać, że transakcja ma sens dopiero po
    dokonaniu przelewu z konkretnego konta na konkretne konto?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2010-03-03 19:59:45
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-03-03 18:45, george wrote:
    > takie zastrzeżenie nie ma mocy wiążącej. akt notarialny jest "bezwarunkowym"
    > przeniesieniem własności i nie może zawierać takiego zastrzeżenia ( a jesli
    > nawet to jest nieważne).

    Ale jest zapis o zgodzi na natycmiastowa egzekucje w razie niespelnienia
    warunkow przeniesienia prawa wlasnosci - czyli wplacenia calosci
    naleznosci do dnia aktu plus powiedzmy 2 dodatkowe dni.
    Z takim zapisem w razie czego udajemy sie do komornika i w zasadzie po
    klopocie...

    Pozdro

    Maseł

  • 33. Data: 2010-03-03 20:22:22
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Maseł" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    oznan.pl...

> [...]
    > naleznosci do dnia aktu plus powiedzmy 2 dodatkowe dni.
    > Z takim zapisem w razie czego udajemy sie do komornika i w zasadzie po

    tzn, kto jest po kłopocie ?
    Bo chyba nie wierzysz w to że komornik "odzyska" Ci mieszkanie.
    Bez "zwrotnego" aktu notarialnego jest to niemożliwe. Komornikowi pozostaje
    wiec ścigać
    twojego dłuznika... mieszkanie niestety pozostanie w jego posiadaniu... i
    ewentualnie zostanie sprzedane na licytacji komorniczej za .. 70% procent
    jak dobrze pójdzie ...

    george

  • 34. Data: 2010-03-03 20:24:17
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Mariusz" <e...@n...op.pl> wrote in message
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > :) między d) a e) mogą być potrzebne dmuchane materace :)
    >
    > pozdrawiam

    eee bez przesady. W mbanku to moment.

    george

  • 35. Data: 2010-03-03 20:25:37
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > Oczywiście - zastrzeżenie w akcie notarialnym, że w razie nieuiszczenia
    > pełnej zapłaty nabywca poddaje się egzekucji z zakupionej nieruchomości.
    > Nie wpłaci w terminie - nabywca natychmiast biegnie z tym do komornika i
    > odzyskuje mieszkanie.
    > --
    > Samotnik
    > Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

    nie odzyskujesz nic. Koleś musi podpisac kolejny akt notarialny.
    Taka sama procedura... tylko co jak nie zechce ?
    komornik to moze to je jedynie zlicytować...

    george

  • 36. Data: 2010-03-03 20:26:17
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Ja to zrobiłem tak:

    1. Wizyta u notariusza, podpisujemy umowę która zostaje u notariusza.
    2. Kupujący i sprzedający idą do banku. Najlepiej jeżeli obie strony mają w nim
    rachunek. Oczywiście można tę wizytę zastąpić 2 lapotopami (każdy ma swój) lub
    telefonami - uwaga, wcześniej trzeba sprawdzić i ustawić limitu transakcji !!!
    (kilka razy na tym się przewróciłem).
    3. Po dokonaniu przelewu obie strony oświadczają notariuszowi że JUŻ i notariusz
    wydaje umowę.

    Proste i skuteczne.

    MichalL

  • 37. Data: 2010-03-03 20:28:09
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Anatol" <c...@u...pl> wrote in message

    > Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Nieruchomości można po prostu nie wydać do czasu otrzymania całej kwoty
    > (termin wydania może być w akcie notarialnym określony identycznie jak
    > termin zapłaty) a wtedy koszty egzekucji są tak niskie jak to tylko
    > możliwe.
    >
    > Ryzyko oszustwa dotyczy przede wszystkim nabywcy płacącego zadatek 10% a
    > później reszty kwoty bo ta sam nieruchomość może być np. sprzedana tego
    > samego dnia kilka razy.
    >

    > Anatol

    "możesz nie wydać" ??

    bez jaj... nie masz juz do niej żadnych praw. Gostek wchodzi z łomem i
    zmienia zamki
    To jest juz jego a nie twoje. Twoje prawo jest w gesti komornika i chodzi o
    powstały dług.
    A to juz KC... i zapraszam do sądu / komornika.

    george

  • 38. Data: 2010-03-03 20:29:39
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "p47" <k...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    domain...

> [...]
    > 3. z banku idą do notariusza, finalizowana jest transakcja, zapłata
    > wykonywana jest poprzez wreczenie tego wypełnionego i podpisanego czeku.
    > Jego cechy nalezy opisac w akcie notarialnym.
    > 4. Sprzedający przedstawia czek do realizacji w banku i żąda przelania
    > środków na swoje konto. Ponieważ jest to bank , który wystawił czek, a
    > także ten, w którym sprzedający ma juz konto to opłaty są niskie, a nawet
    > zerowe (zalezy od banku).
    > Poniewaz czek jest imienny to ryzyko napadu/kradzieży jest minimalne.
    > Także praktycznie odpada ryzyko fałszerstwa.

    czek potwierdzony, gdzie ? jak ? i za ile?

    george.

  • 39. Data: 2010-03-03 20:33:22
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Marcin" <n...@n...ru> wrote in message
> [...]
    > Zalozmy, ze kupuje mieszkania na kredyt od kogos kto ma czysta hipoteke.
    > Dostanie pieniadze z banku przed podpisaniem aktu notarialnego czy nie?
    >
    > Kilka lat temu przy sprzedawaniu mieszkania przez kogos z rodziny
    > wygladalo to tak, ze njapierw bylo podpisanie aktu notarialnego (w ktorym
    > byly jakies zastrzeznia o odstapieniu od umowy jak pieniadze nie wplyna -
    > nie wiem jak to sie fachowo nazywa). Po podpisaniu aktu kupujacy poszedl z
    > nim do banku i dopiero wtedy on przelal pieniadze sprzedajacemu. Rzecz
    > dotyczyla sprzedazy wlasnosciowego mieszkania spoldzielczego.

    bank nie uruchomi kredytu dopóki nie zobaczy podpisanego aktu notarialnego.
    Niestety. A pomiędzy podpisaniem aktu a decyzją banku o przelewie moze sie
    sporo zdarzyć.
    Np. przyszy kredytobiorca moze wypowiedzieć umowę. Kredyt hipoteczny jak
    produkt "niebezpieczny" mozna wypowiedzieć bez żadnych konsekwencji w
    terminie 10 dni od podpisania umowy, która przedstawia kupujący u notariusza
    jak "gwarancje" posiadania środków.

    george

  • 40. Data: 2010-03-03 20:36:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20> wrote in
    message news:hmmeja$qah$2@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > Dlaczego nie można dopisać, że transakcja ma sens dopiero po
    > dokonaniu przelewu z konkretnego konta na konkretne konto?

    regulacje KC. akt notarialny jest "bezwarunkowym" przeniesieniem własności.
    Z defnicji nie moze zawierać żadnuch warunków co do terminu i innych.

    george