  • 21. Data: 2009-09-24 12:06:44
    Temat: Re: [OT] KK Polbank Era
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 09:04:15 +0200, zlotowinfo napisał(a):

> [...]
    > cytat ze strony: http://www.math.us.edu.pl/~pgladki/faq/node10.html
    > "Jeśli znajdziesz w postingu literówki, lub błędy ortograficzne, nie
    > czepiaj się - dość często może się to przytrafić w przypadku, gdy tekst
    > pisany jest "na gorąco" i nie musi w żaden sposób świadczyć o osobie
    > piszącej. Jeśli nie możesz się powstrzymać, skorzystaj z priva. To samo
    > dotyczy uwag typu "Czyżby CapsLock Ci się zaciął?". Pamiętaj, że
    > kulturalne zwrócenie komuś uwagi na priv odnosi często lepszy skutek niż
    > wytykanie uchybienia na forum publicznym."

    No chciałeś wiedzieć gdzie płacić kartą to podsunąłem jeden pomysł, też
    na szybko. I weź nie bądź śmieszny i nie tłumacz takiego byka jak
    "żadko", bo wstyd ;)

    Xenocide

  • 22. Data: 2009-09-24 22:01:58
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    zlotowinfo pisze:

    > NTG spróbuj na pl.hum.polszczyzna, może cię wysłuchają
    >
    > ew. poczytaj o netykiecie
    > http://www.ziarnica.pl/index.php?tekst=forum&idforum
    =1&akcja=showthread&num=6271

    > http://www.polibuda.info/tiki-index.php?page=Netykie
    ta
> [...]
    > kulturalne zwrócenie komuś uwagi na priv odnosi często lepszy skutek niż
    > wytykanie uchybienia na forum publicznym."

    Przecież to wszyscy widzą. Nie wstyd Ci?
    Tak trudno korzystać ze sprawdzania pisowni w czytniku jeśli masz problemy?

    --
    animka

  • 23. Data: 2009-09-25 06:47:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> writes:

    > Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    > tobie też się nudzi? mam gdzieś pisownię
    > nie jest to żadna forma oficjalnego pisma

    Czyli poprawną pisownię należy stosować tylko do oficjalnych pism?
    Dobrze rozumiem?

    A jeśli chodzi o zwracanie komuś uwagi, to funkcjonuje również pogląd,
    że w przypadku angielskiego można rozluźnić reguły (bo w "Internecie"
    jest używany przez wiele osób, dla których nie jest językiem ojczystym),
    jednak niekoniecznie należy owe reguły rozluźniać do nie-anglojęzycznych
    grup.

    KJ

    --
    COBOL:
    Completely Over and Beyond reason Or Logic.

  • 24. Data: 2009-09-25 08:00:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w
    [...]

    > niedopuszczam takich elementów w oficjalnych formach
    > przekazu jak teksty drukowane i strony internetowe
    > maile selektywnie, od wagi kontrahenta i ilości tekstu

    Miło usłyszeć, że nie traktujesz mnie poważnie.

    KJ

    --
    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 25. Data: 2009-09-25 23:13:38
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-09-25 10:18, zlotowinfo wrote:
    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. to nie mail
    > 2. nie zauważyłem byśmy załatwiali jakieś konkretne sprawy
    > 3. to nadal luźna rozmowa

    Traktowanie grup dyskusyjnych jak czatów jest - przynajmniej w
    odniesieniu do grup, w których treść *jest* ważna - objawem upadku
    obyczajów. Jeżeli ktoś ma ochotę na "luźne gatki" niech sobie SMSuje
    albo GGada.
    W każdej wypowiedzi, nawet skierowanej do jednej osoby, należy dbać
    o formę, a cóż dopiero wypowiedzi potencjalnie skierowanej do setek
    albo i tysięcy osób. Tolerowanie u siebie rażących błędów (nie idzie
    mi o literówki lub usterki, będące skutkiem naciśnięcia ALT przy
    sąsiedniej literze) świadczy zwykle o lekceważeniu wszystkich
    potencjalnych czytelników.

    A przy okazji sprawdzania, czy się nie popełniło błędów w pisowni
    (choćby tylko grubszych) lub interpunkcji, można zauważyć, że się
    napisało jakąś głupotę, albo nie oddało właściwie swojej intencji
    (że nie wspomnę o niezamierzonych uszczypliwościach,
    niejednoznacznościach i błędach merytorycznych). I wtedy znacznie
    rzadziej dochodzi do bezsensownych polemik na zasadzie "spór o
    słowa", które zajmują znacznie więcej czasu i miejsca niż prosta
    odpowiedź "przepraszam, czasem zdarza mi się...", po której nigdy
    nie dochodzi do "flame war".

    witrak()

  • 26. Data: 2009-10-12 22:26:57
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <h9f5ke$oot$1@inews.gazeta.pl>,
    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:

    >"Pamiętaj, że kulturalne zwrócenie komuś
    > uwagi na priv odnosi często lepszy skutek niż wytykanie uchybienia na forum
    > publicznym."

    Hm, ale dlaczego kolega nie zwrocil tej uwagi na priv?

    TA

  • 27. Data: 2009-11-03 02:18:26
    Temat: Re: [OT] KK ... pisownia.
    Od: "Edwinxx" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    Przecież to wszyscy widzą. Nie wstyd Ci?
    Tak trudno korzystać ze sprawdzania pisowni w czytniku jeśli masz problemy?

    Szkoda czasu na sprawdzanie.
    Ważne, aby tekst był zrozumiały.

  • 28. Data: 2009-11-03 08:32:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-03 03:18, Edwinxx wrote:
> [...]
    >
    > Przecież to wszyscy widzą. Nie wstyd Ci?
    > Tak trudno korzystać ze sprawdzania pisowni w czytniku jeśli masz problemy?

    Szkoda czasu na czytanie postów pisanych "po polskawu".

    > Ważne, aby tekst był zrozumiały.

    Guzik z pętelką. Tekst upstrzony błędami ortograficznymi jest
    nieczytelny i niezależnie od tego, co tu i ówdzie pisują niedouki -
    świadczy b.źle o kulturze autora.

    Oczywiście, nie należy się przesadnie czepiać - wiadomo, że gdy się
    używa polskiej "klawiatury programisty" to drobne
    niezsynchronizowanie rąk skutkuje czasem śmieszną pisownią, bo
    modyfikacji podlega sąsiednia litera, a przy tym nie zawsze się to
    zauważy. Ale "sadzenie" ewidentnych ortografów nie powinno mieć miejsca.

    Podobnie, nieużywanie polskich liter, czy posiadanie źle
    skonfigurowanego, generującego krzaczki czytnika nie jest w dobrym
    tonie. No chyba, że ktoś jest "kulturalny inaczej" lub wyskoczy
    tylko na chwilę z onetu. (Jest tu taki jeden prosto - sądząc po
    słownictwie - z onetu, ale i on stara się pisać ortograficznie...)

    I żadne cytowania domorosłych guru tych zasad nie zmienią.

    witrak()