  • Data: 2006-08-21 10:34:26
    Temat: Re: [OT] Bankonet
    Od: perio <p...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

    Stregor napisał(a):

    > A raczej pokaże, że W TEJ CHWILI nie są wysyłane :)

    Miło mi, że zgadza sie Pan z moimi obiekcjami. :-)
    Pragnę jednak przypomnieć, że dotyczą one wypowiedzi
    j...@U...pl:
    "Po drugie NIKT poza Panem i programem nie uzyskuje dostepu do konta,
    jak juz pisalem mozna to sprawdzic. Wystarczy monitorowac polaczenia,
    jakie wykonuje Bankonet i okaze sie, ze zadne dane nie sa nigdzie wysylane."
    Obaj Panowie macie w stopkach słowo "sokaris". ;-)

    > Przecież - gdybając sobie - nie ma to żadnego znaczenia. Widzi Pan, że
    > dane zostały wysłane i:
    > a) zmienia Pan loginy/hasła/co tam w Pańskim banku można zmienić
    > b) podaje Pan nas do sądu

    I co z tego bym miał? ;-)
    1. Skoro program sam się aktualizuje, czy też sprawdza dostępność nowej
    wersji - samodzielnie nawiązuje połączenie z jakimś serwerem, to jak w
    prosty sposób stwierdzić czy w czasie zapytania o nową wersję program
    nie wysyła danych klienta?
    2. Udowodnienie istnienia procedury wysyłającej dane klienta trochę
    czasu by zajęło biorąc pod uwagę mnogość wersji pomiędzy momentem
    wysłania danych a zauważeniem na wyciągu "podejrzanej transakcji".
    3. Czy wyłudzenie haseł czyniłoby Was odpowiedzialnymi za szkody?
    4. Nawet jeśli, to pieniądze i ich nowi posiadacze już dawno byłyby w
    bajecznych krajach.
    5. Reklamacja transakcji w banku też by nic nie dała, gdyż bank słusznie
    stwierdziłby, że winę ponosi klient, który nienależycie starannie
    przechowywał hasła dostępu etc.

    > Taka opcja JUŻ jest, jest wielce przydatna - Bankonet jest aktualizowany
    > dosyć często - wynika to ze specyfiki produktu o której było już wiele
    > wcześniej :)

    No właśnie.

    Na zakończenie pozwolę sobie zacytować słowa Macieja Bójko z tego wątku,
    z którymi się w pełni zgadzam (no, może poza sformułowaniem "raczej nie
    sądzę" ;-) ).
    "Żeby było jasne: nie chcę sugerować, i raczej nie sądzę, żeby Bankonet
    służył do okradania klientów. Ale program o takiej funkcjonalności
    MÓGŁBY do tego służyć. A w obchodzeniu się z finansami pewien poziom
    zdrowej paranoi jest wskazany."

    Pozdrawiam
    Jarek