  • 1. Data: 2010-02-03 10:31:44
    Temat: OFE - rachunek maklerski ???!!!
    Od: "haze" <a...@t...net.pl>

    Czy któreś z OFE proponuje coś takiego jak jest w III filarze
    IKE - rachunek maklerski ? :)

    Toż to byłby HIT.

    Pozdrawiam
    starhaze

  • 2. Data: 2010-02-03 11:04:48
    Temat: Re: OFE - rachunek maklerski ???!!!
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "haze" <a...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > Czy któreś z OFE proponuje coś takiego jak jest w III filarze
    > IKE - rachunek maklerski ? :)
    >
    > Toż to byłby HIT.

    A no by był, ale na czym by wtedy OFE zarobiło?! Na prowizji? Eeeee...
    lepiej orżnąć klientów nie tylko na prowizjach, ale i zabrać im ich
    pieniądze przeznaczone na "inwestycje". Przecież OFE nie ma i nie miało być
    efektywne dla klienta, ale dla twórców-i-właścicieli-bandytów.
    Dombrek

  • 3. Data: 2010-02-03 17:04:38
    Od: "Robert(felo)" <r...@g...com>

    to chyba o cos takiego Ci chodziło...
    http://dmbzwbk.pl/10501

  • 4. Data: 2010-02-03 19:25:18
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "haze" <a...@t...net.pl> wrote in message news:hkbjch$59n$1@news.onet.pl...
    > Czy któreś z OFE proponuje coś takiego jak jest w III filarze
    > IKE - rachunek maklerski ? :)
    >
    > Toż to byłby HIT.
    >
    > Pozdrawiam
    > starhaze

    niestety niezgodny z prawem.
    george

  • 5. Data: 2010-02-03 19:46:38
    Od: "PM" <p...@p...onet.pl>

    > Czy któreś z OFE proponuje coś takiego jak jest w III filarze
    > IKE - rachunek maklerski ? :)

    OFE nic nie proponuje,oni tylko zabierają kasę,potrącają prowizję i czekają na
    następną wpłatę.Takie PERPETUUM MOBILE...

  • 6. Data: 2010-02-04 09:33:26
    Od: "haze" <a...@t...net.pl>

    NIe, to już mam, tzn nie ja, po prostu
    pozakładałem wszystkim moim starszym krewnym, takim co
    pokończyli 60lat i ustanowiłem sie uposażonym :)

    czujecie myk ?

    pozdrawiam
    haze

  • 7. Data: 2010-02-04 09:35:57
    Od: "haze" <a...@t...net.pl>

    jakieś uwarunkowania prawne ?

    bo już się zastanawiałem nad założeniem OFE :D

  • 8. Data: 2010-02-04 16:57:59
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "haze" <a...@t...net.pl> wrote in message news:hke4g0$srv$1@news.onet.pl...
    > jakieś uwarunkowania prawne ?
    >
    > bo już się zastanawiałem nad założeniem OFE :D

    jest pare problemów technicznych / prawnych.
    Rozumiem że chciałbyś prowadzić OFE w którym każdy ma "swoj" rejestr
    aktywów:
    akcji, obligacji, gotówki i dokonuje operacji samodzielnie w ramach swojego
    rachunku
    a OFE jest parasolem nad tymi pojedynczymi "kontami" członków.

    Art. 64.

    3. Powierzenie zarządzania aktywami funduszu wymaga zezwolenia organu
    nadzoru.
    Organ nadzoru udziela zezwolenia, jeżeli jest to zgodne z interesem członków
    funduszu oraz gdy podmiot zewnętrzny daje rękojmię należytego zarządzania
    aktywami funduszu (!!!). W zakresie zarządzania aktywami funduszu, do
    podmiotu
    zewnętrznego stosuje się odpowiednio przepisy art. 204 ust. 1 pkt 3, ust.
    2-9, art. 204a ust. 1, 2 pkt 3, ust. 3-8 i art. 204b.

    (raczej nie dostaniesz takiego zezwolenia bo musiałbyś udowodnić że każdy
    kowalski / członek nadaje sie do zarządzania "aktywami")

    Art. 99.
    1. Składki wpłacane do funduszu oraz otrzymane wypłaty transferowe są
    przeliczane
    na jednostki rozrachunkowe.

    (problem techniczny w obejściu ustawy)

    Art. 173. (cały) o średniej stopie zwrotu.

    no i tu najgorsze, - jesli kowalscy podejmą złe decyzje to Ty dopłacisz
    niedobór z własnych środków - powodzenia

    george
    P.S. Osobiście uważam że taki OFE byłby dobry dla mnie jako członka...
    straty wyrównasz mi Ty jakbym zrobił sobie kuku.