  • 11. Data: 2011-03-09 15:39:33
    Temat: Re: /OFE/ pozew zbiorowy
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 9 Mar, 15:31, "spa" <s...@a...er> wrote:
    > Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w
    wiadomoscinews:6eb2e7c5-1d7b-4048-be13-b72a90ce468d@
    t13g2000vbo.googlegroups.com...

    > Policzyles ile z OFE co miesiac dostaniesz i jak dlugo?
    > Ja uwazam, ze OFE jest dobre dla politykowi swoich zarzadc w
    > Motlochowi sie we lbach maci, by opowiedzieli sie po jakies stronie.

    Pozwolilem sobie to przeliczyc... zgromadzone do dzis srodki pozwalaja
    na wyplate 370PLN przez 15 lat przy zalozeniu, ze beda zarabiac do
    momentu ich wykorzystania 3% rocznie ponad inflacje. A pracowac bede
    jeszcze ponad 2 razu dluzej niz do chwili obecnej.
    Zeby uprzedzic dodatkowe pytania aktualne wartosc srodkow jest wyzsza
    o ponad 22,5% niz suma transferow brutto z ZUS (prowizje). Zaraz ktos
    napisze, ze to malo na tyle lat, ale nalezy pamietac, ze sa tam srodki
    ktore wplynely kilka dni temu, a wplata taka stanowi jeszcze ok 2%
    aktywow.
    Gdybym nie dozyl emerytury do kase ta dostana moi spatkobiercy, a z
    ZUSu moga liczyc co najwyzej na zasilek pogrzebowy.

    MK

  • 12. Data: 2011-03-09 17:55:17
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > a nie można by przy okazji pozwać ich o to, żeby OFE było dobrowolne?
    > Na taki pozew - się piszę.

    o tym tez dzis po poludniu w radiu rybinski mowil - zeby obywatelom
    dac mozliwosc wyboru, czy chca zostac w tym zlym ofe, czy przeniesc
    sie do cudownego zus-u na subkonto.

    jednak w sprawie emerytur nierzad nie chce dac ludziom wyboru,
    bo nie o ich emerytury sie tu rozchodzi. na krotka mete chca poprawic
    tylko bilans, a za pol roku, czy rok i tak walniemy glowa w prog
    ostroznosciowy, bo te drobne miliardy przeksiegowane z ofe i tak
    nie zaleja niezmiennego deficytu w budzecie i kosztow obslugi dlugu
    zagranicznego.

    reform wydatkow ciagle brak, uprzywilejowane grupy maja sie dobrze,
    administracja paradoskalnie po kazdych zapowiedziach redukcji sie rozrasta,
    pewnie nam znow jakis rating zaraz spadnie, obligacje beda kosztowniejsze
    w obsludze, na walucie ktos przyspekuluje, itd.

    i co gorsza nie ma na kogo glosowac, bo kazda ekipa patrzy na wszystko
    pod katem wygrania nastepnych wyborow by polechtac swoja zadze wladzy
    i w dupie ma to, ze obywatelom zyje sie zle...

  • 13. Data: 2011-03-09 18:22:26
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    MK wrote:

    > Gdybym nie dozyl emerytury do kase ta dostana moi spatkobiercy,
    > a z ZUSu moga liczyc co najwyzej na zasilek pogrzebowy.

    a nie jedno, ani drugie nie jest do konca pewne ;)

    warunki dzieczenia emerytur rzad mozne zmienic w kazdej chwili.
    w perspektywie powiedzmy 30 lat nie ma tu nic pewnego.

    w ogolnosci o dziedziczeniu emerytur jest mowa w sytuacji,
    gdy odkladajacy na emeryture zejdzie z tego swiata zanim zacznie
    ja pobierac. jak juz zacznie, to w zaleznosci od tego ile pozyje,
    to spadkobiercy moze dostana polowe, odrobinke, albo nic.
    jak pozyje ponad srednia zycia, to bedzie do przodu - ot, taki zaklad
    z ubezpieczycielem o to ile pociagniesz :>

    skladke placa wszyscy, a ci ktorzy zyja krocej finansuja tych,
    ktorzy zyja dluzej. taka forma ubezpieczenia, na ktorej instytucje
    raczej stratne nie sa.

  • 14. Data: 2011-03-09 20:37:48
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 9 Mar, 19:22, Paweł <r...@1...0.0.1> srote:

    > warunki dzieczenia emerytur rzad mozne zmienic w kazdej chwili.
    > w perspektywie powiedzmy 30 lat nie ma tu nic pewnego.

    To nie jest ani tak oczywiste, ani proste. Dlatego tez jeszcze nikt
    nie odwazyl sie dotknac kasy, ktora juz jest w OFE. Zmian to raczej
    bym oczekiwal dopiero jak skladki przestana naplywac do OFE. Do tej
    chwili raczej nikt nie bedzie ryzykowal podniesienia reki na ta
    kase...

> [...]
    > jao pozyje ponad srednia zycia, to bedzie do przodu - ot, taki zaklad
    > z ubezpieczycielem o to ile pociagniesz :>

    Ale ja nie ma zamiaru sie zakladac, oczekuje kontraktu na okreslony
    czas, a najlepiej wyplaty calosci kapitalu po osiagnieciu okreslonego
    wieku...

    > skladke placa wszyscy, a ci ktorzy zyja krocej finansuja tych,
    > ktorzy zyja dluzej. taka forma ubezpieczenia, na ktorej instytucje
    > raczej stratne nie sa.

    Jak wiem jak dziala wystem ubezpieczen i co do zasady sie nie
    ubezpieczam. Poza ubezpieczeniami obowiazkowymi korzystam tylko z
    ubezpiecznia na zycie gdzie skladke oplata pracodawca, ubezpieczenie
    od utraty pracy gdzie skladke oplaca bank. W innych przypadkach biore
    ryzyko na siebie, do tej pory oczywiscie nie mam na co narzekac,
    chociaz zdarzylo mi sie zostawic samochod na parkingu i po powrocie
    zobaczyc wgniecione drzwi...

    MK

  • 15. Data: 2011-03-10 08:03:03
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 09 Mar 2011 18:55:17 +0100, Paweł <r...@1...0.0.1> wrote:

    >o tym tez dzis po poludniu w radiu rybinski mowil - zeby obywatelom
    >dac mozliwosc wyboru, czy chca zostac w tym zlym ofe, czy przeniesc
    >sie do cudownego zus-u na subkonto.

    Nie zrozumiałeś.
    Nie chodzi mi o to, żebym mógł wybrać, kto moją wełnę strzyże: ZUS czy
    OFE albo w jakim stosunku tą wełną się dzielą.

    Mi chodzi o to, żebym mógł wybrać czy w ogóle wpłacam do ZUS lub OFE.
    A może wolę mieć 15 dzieci, które będą zrzutkę na mnie robiły albo
    1000 ha lasów albo 10 kg złota.
    A może wolę żyć szybko i umrzeć młodo?

    >jednak w sprawie emerytur nierzad nie chce dac ludziom wyboru,

    OFE też nie chcą.

    >bo nie o ich emerytury sie tu rozchodzi. na krotka mete chca poprawic
    >tylko bilans, a za pol roku, czy rok i tak walniemy glowa w prog
    >ostroznosciowy, bo te drobne miliardy przeksiegowane z ofe i tak

    zgadza się

    >nie zaleja niezmiennego deficytu w budzecie i kosztow obslugi dlugu
    >zagranicznego.

    a dług krajowy to niby obsługę ma za darmo?

    >reform wydatkow ciagle brak, uprzywilejowane grupy maja sie dobrze,
    >administracja paradoskalnie po kazdych zapowiedziach redukcji sie rozrasta,

    kto czytał prace Cyryla N. Parkinsona, ten nie jest zaskoczony...

    >pewnie nam znow jakis rating zaraz spadnie, obligacje beda kosztowniejsze
    >w obsludze, na walucie ktos przyspekuluje, itd.

    ratingi to chyba jeszcze gorsza ściema niż OFE: zobacz, jaki miał
    rating Lehman Brothers na 2 tygodnie przed plajtą, a spekulacja na
    walucie przynosi zysk spekulantowi tylko wtedy, jeśli Państwo z nią
    walczy

    >i co gorsza nie ma na kogo glosowac, bo kazda ekipa patrzy na wszystko

    ależ jest; trochę gospodarczych liberałów po polskiej ziemi stąpa (mam
    na myśli takich liberałów bez cudzysłowów).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2011-03-10 09:33:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-10, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Mi chodzi o to, żebym mógł wybrać czy w ogóle wpłacam do ZUS lub OFE.
    > A może wolę mieć 15 dzieci, które będą zrzutkę na mnie robiły albo

    A może wolisz żyć długo i z zasiłków pomocy społecznej?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2011-03-10 10:16:40
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 10 Mar 2011 09:33:01 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

    >A może wolisz żyć długo i z zasiłków pomocy społecznej?

    w takim przypadku pozostanę w ZUS. Czy to pomoże z realizacji takich
    planów na koniec życia - trudno orzec :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2011-03-10 20:41:06
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    W dniu 2011-03-09 14:28, MK pisze:
    > Inicjatywa ciekawa, zobaczymy na ile skuteczna i nie tylko
    > marketingowa...
    >
    > MK
    >
    > Rybiński: pozew przeciwko rządowi dzisiaj, 13:01
    "
    Art. 2 ust. 1 ustawy przewiduje, że ,,postępowanie grupowe w sprawach o
    roszczenia pieniężne jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy wysokość
    roszczenia każdego członka grupy została ujednolicona przy uwzględnieniu
    wspólnych okoliczności sprawy".

    Żeby roszczenie móc ujednolicić, to trzeba je najpierw wyliczyć!

    Pozew grupowy powinien czynić zadość warunkom określonym w ustawie z
    dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego, a ponadto
    zawierać:

    1) wniosek o rozpoznanie sprawy w postępowaniu grupowym;

    2) wskazanie okoliczności, o których mowa w art. 1 ust. 1, a w przypadku
    roszczeń pieniężnych także zasad ujednolicenia wysokości roszczeń
    członków grupy lub podgrup;

    3) w przypadku roszczeń pieniężnych określenie wysokości roszczenia
    każdego z członków grupy lub podgrup.

    Ciekawe czy Krzysiek już wie jaką będzie miał w OFE emeryturę, że
    potrafi wyliczyć ,,szkodę"??? Jak umie to policzyć to dostanie nie tylko
    Nobla z ekonomii, ale może i prezesurę w Goldman Sachs.

    Wielka Kapitałowa Reforma Emerytalna oparta jest o zasadę zdefiniowanej
    składki (!!!) a nie zdefiniowanego świadczenia! Pozew grupowy może
    rządowi wytoczyć co najwyżej 14 OFE. Bo ich stratę to się akurat da
    łatwo wyliczyć. Może, co prawda, powstać zagadnienie prawne, czy OFE są
    ,,konsumentami"? Ale przecież są. ,,Konsumują" naszą składkę! Jak niższe
    będą składki, OFE będą mniej ,,konsumować". Szkodę rząd wyrządził im
    ewidentną.
    "

    Całość (i więcej ciekawych uwag) na http://gwiazdowski.blogbank.pl/

    pozdrawiam