  • 11. Data: 2009-02-09 09:45:52
    Temat: Re: OFE pomnaza kapital i wyplaca emeryturke
    Od: "Dieter" <d...@N...gazeta.pl>

    Ludziom caly czas sie wydaje, ze cos odkladaja w tym OFE.

    Ustawa sie zmienila niedawno. Nie macie juz tej kasy.

    D.

  • 12. Data: 2009-02-09 10:07:38
    Od: "Nightwalker" <c...@g...pl>

    >W ubiegłym tygodniu ZUS wypłacił pierwszej emerytce 917,8 zł, z czego z
    >otwartego funduszu emerytalnego dostała 23,65 zł
    > Warszawianka na swoim koncie w OFE od 1999 r., czyli od początku reformy
    > emerytalnej, odłożyła niewiele, bo niespełna 6 tys. zł. Dlatego jej
    > świadczenie w części z funduszu jest takie niskie. Resztę dopłaci ZUS.

    A teraz proste mnożenie:

    niespełna 6k powiedzmy 5800 razy średni aktualny procent z lokaty ~7%

    5800 x 7%= 406
    406 / 12 = 33,83 => Tyle by wynosiły aktualnie miesięczne odsetki z kapitału
    nie uszczuplając go.

    Czyli "dyszka" miesięcznie w plecy...
    Pytam więc po kiego grzyba te OFE???
    Pomijam juz fakt że zanim nasza biedna emerytka zgromadziła swój kapitał to
    w prowizjach OFE napasło się na ~1000PLN
    Wałek nad wałki....
    Gdyby emerytka sama mogła odkładać i decydoac w co inwestuje
    pewnie miała by coś w okolicach 10k kapitału i dużo lepszą wypłatę...
    Jedyne sensowne wyjście na dziś...
    Na 2 roku studiów kupić ziemię i zostać rolnikiem.
    Po 3 latach płacenia KRUS-u można otwierać działalność i nadal płacić KRUS.
    269/ kwartał i walić system. :)

    Night.
    W ten sposób

  • 13. Data: 2009-02-09 10:16:33
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Dieter" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Ludziom caly czas sie wydaje, ze cos odkladaja w tym OFE.
    >
    > Ustawa sie zmienila niedawno. Nie macie juz tej kasy.
    >
    > D.

    niestety wiem...
    moja propozycja miala tylko na celu przedstawienie rozwiązania problemu
    "systemu" z uwglednieniem obaw o "wybalowanie" emerytur, które zawsze jest
    podnoszone gdy sie o tym rozmawia przez zwolenników "przymusu".
    Jak widać mozna zastosowac środki "przymusu" na dużo bardzej elastyczna i
    dużo mniej kosztowną skale.

    -george

  • 14. Data: 2009-02-09 10:24:11
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Nightwalker" <c...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Na 2 roku studiów kupić ziemię i zostać rolnikiem.
    > Po 3 latach płacenia KRUS-u można otwierać działalność i nadal płacić

    to jest wałek nad wałki...

  • 15. Data: 2009-02-09 10:49:17
    Od: "Dieter" <d...@N...gazeta.pl>

    OFE zostaly stworzone po to, aby przerabiac kase podatnika. Dyrektorzy,
    sprzedawcy, "zarzadzajacy", ich zusy, utrzymanie biur, samochodow, to
    wszystko kosztuje.

    D.

  • 16. Data: 2009-02-09 12:56:26
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Ludziom caly czas sie wydaje, ze cos odkladaja w tym OFE.
    >
    > Ustawa sie zmienila niedawno. Nie macie juz tej kasy.

    Ja mam bo nie jestem w OFE :)

    --
    marfi

  • 17. Data: 2009-02-09 17:07:35
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Alkortrade. Robert Krassowski" <s...@a...biz> napisał w
    wiadomości news:gmomij$hh7$1@inews.gazeta.pl...

    > Reforma jak reforma, cos z tym trzeba bylo zrobil. Szkoda, ze wplaty sa
    > PRZYMUSOWE.

    Kto był w odpowiednim wieku mógł dalej płacić całą składkę do ZUS

    Anatol

  • 18. Data: 2009-02-09 17:28:57
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Nightwalker" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 5800 x 7%= 406
    > 406 / 12 = 33,83 => Tyle by wynosiły aktualnie miesięczne odsetki z

    To jest przecież wielkosć zgromadzonego kapitału podzielona przez 20 lat
    oczekiwanej długości życia. Za rok kwota kapitału wraz ze skapitalizowanymi
    zyskami będzie już podzielona przez 19 lat i rata będzie odpowiednio
    większa. Jeżeli ktos nie dożycje 65 lat to niewykorzystany kapitał podlega
    dziedziczeniu.

    Który fundusz wyliczy większe swiadczenie z kapitału początkowego 6000 PLN ?
    Osobiście uważam, że tak też powinien wygladać też system docelowy - tani,
    prosty, przejrzysty i zachwujący konkurencję wśród podmiotów wykonujących
    świadczenia (jak któryś przesadzi z prowizjami to można wynieść kapitał do
    innego). Niestety na takim systemie który bedzie działać nawet przy pomocy
    liczydeł nie zarobią koncerny informatyczne i setki doradców.

    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/102642,emerytu
    ry_okresowe_beda_dziedziczone.html

    "...Świadczenie to będzie jej wypłacać fundusz, do którego należy w momencie
    złożenia wniosku o emeryturę, ze środków zgromadzonych na jej rachunku.
    Będzie ono kalkulowane według tzw. tablic trwania życia wspólnych dla
    mężczyzn i kobiet."

    "..Zachowają tym samym prawa i obowiązki członków funduszy. Nadal będą mogły
    zmienić OFE, a w razie ich śmierci przed 65 rokiem życia pozostały na
    rachunku w II filarze kapitał odziedziczą ich bliscy."

    Anatol

  • 19. Data: 2009-02-09 17:36:11
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > zmienić OFE, a w razie ich śmierci przed 65 rokiem życia pozostały na
    > rachunku w II filarze kapitał odziedziczą ich bliscy."

    A czemu też nie po 65 roku ?.

    Endriu

  • 20. Data: 2009-02-09 17:47:58
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > A czemu też nie po 65 roku ?.

    Bo po tym czasie wszyscy mają być objęci ubezpieczeniem w zakładach
    emerytalnych bez możliwości dziedziczenia, zmiany zakładu i kontroli
    prawidłowości naliczenia wypłacanego świadczenia. System będzie zapewne
    kosztował miliardy złotych i musi wyględniać korekty świadczeń w
    poszczególnych zakładach emerytalnych jeżeli np. w jednym zbierze się zbyt
    dużo kobiet a w innym mężczyzn.

    Taki system na celu wypłatę świadczeń osobom, które przeżyją średnią długosć
    życia, oczywście kosztem spadkobiercow osób które nie dożyją średniej.

    Anatol