    From: "Ar" <a...@j...pu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: O platnosciach KK w sklepach raz jeszcze
    Date: Fri, 16 Feb 2007 14:56:48 +0100

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1171626124.767613.43580@h3g2000cwc.googlegroups
    .com...
    > Witam
    >
    > Przeszukalem archiwum grupy, podobny temat juz byl, wiec nie bijcie ;]
    > Chcialem miec czarno na bialym udokumentowane, czy wlasciciel sklepu
    > moze sobie zastrzec, ze platnosc KK odbywa sie np. powyzej jakiejs
    > kwoty, powiedzmy 20 zl.
    > Napisalem do UOKIK powoluja sie na ustawe o dostepie do informacji
    > publicznej - poltora tygodnia, cisza.
    > Zadzwonilem na bezplatna infolinie konsumencka - 0800 800 008. Pani
    > poinformowala mnie, ze przedsiebiorca moze w sumie ustalac to sobie,
> [...]

    Przedsiębiorca ponosi koszty obsługi kart platniczych. Ustalając kwotę
    graniczną unika ponoszenia nadmiernych kosztów.
    Płaci pezecież prowizję procentową (choś często nie mniej niż.....) ponosi
    koszt dzierżawy terminala, łącza i oczekiwania na spływ kasy na konto.
    Nie dziw sie więc, że go nosi jak chcesz płacić kartą za dwie bułki.
    Nie ma aktu prawnego, który by nakazywał przyjmowanie płatności kartami
    płatniczymi. Przedsiębiorcy robią to w swoim i klientów interesie - i jak
    wszystko w życiu w granicach rozsądku.
    POzdr..