  • Data: 2002-08-02 21:39:06
    Temat: Re: Nr rachunku w PKO BP
    Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jak chciałem w BZWBK zdefiniować przelew przez BZWBK24 do PKO BP SA to w
    > formacie 2+8+9 się nie da, piszę że nieprawidłowy numer rachunku  wformacie
    > IBAN.

    Slusznie - za Chiny ludowe nie jest to IBAN. Nie jest to nawet NRB.
    Inna sprawa, ze BZWBK uparcie podaje, ze NRB to IBAN - tak jakby nie
    dostrzegali roznicy.
    Na ekranie logowania widzę oto:

    "(...)W dniu 19.06.2001 w miejsce wszystkich numerów rachunków bankowych
    rozpoczynających się cyframi 109XXXXX-...-...-... wprowadzona została
    numeracja rachunków zgodna z międzynarodowym standardem numeracji rachunków
    IBAN.
    W dniu 20.10.2001 nowe numery otrzymały rachunki rozpoczynające się cyframi
    112XXXXX-...-...-... .
    IBAN jest standardem zapisu, który niebawem będzie obowiązywał w całym polskim
    systemie bankowym. Format ten dla Banku Zachodniego WBK S.A. przyjął
    następujący zapis: XX 109X XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX.(...)"

    Jak wiedza wtajemniczeni, informacja ta jest bledna - a raczej potoczna, bo
    myla NRB z IBAN-em. Nawet wyslalem im kiedys maila w tej sprawie, ale nie
    raczyli odpowiedziec :-(

    > Dodatkowo z numerem oddziału na poczatku a po kresce cały numer z sumą
    > kontrolną i nr oddziału ponownie to jest OK

    Bo system traktuje ten format jako stary format numeru konta i przyjmuje bez
    gadania.

    pozdrawiam
    maksymilian