  • 41. Data: 2005-12-30 22:45:10
    Temat: Re: Nowy (?) sposób oszustw bankowych czy tylko przypadek...
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"
    > 1. ale tą "odrobinę wysiłku" musi włożyć
    > 2. To wcale nie znaczy, że ja się będę nie-anomiowi spowiadał.

    popieram, jak by sie nawet zidentyfikowal to dlaczego mam mu wierzyc
    :-)
    *** blad ***

  • 42. Data: 2005-12-31 10:40:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2005 10:11:22 +0100, "zch28" <z...@u...pl> wklepał(-a):

    >Data urodzenia może posłużyć do skonstruowania numeru Pesel który jest potrzebny
    >do zalogowania.

    Coś dzwoni, ale nie wiadomo gdzie. Z PESEL można wyciągnąć datę urodzenia, ale
    nie odwrotnie.

  • 43. Data: 2005-12-31 16:46:29
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Sat, 31 Dec 2005 11:40:40 +0100 Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Dnia Thu, 29 Dec 2005 10:11:22 +0100, "zch28" <z...@u...pl> wklepał(-a):

    > Coś dzwoni, ale nie wiadomo gdzie. Z PESEL można wyciągnąć datę urodzenia, ale
    > nie odwrotnie.

    z daty urodzenia można wygenerować 5tyś formalnie poprawnych PESELi;
    niewiadomą jest tylko ciąg 4 cyfr, w których zawarta jest płeć. Można próbować
    ;-)

  • 44. Data: 2005-12-31 16:48:52
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Tue, 27 Dec 2005 20:07:58 +0100 "Xander" <N...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Witam,
    >
    > Zastanawiam się czy dzisiaj spotkałem się z nowym (?) sposobem oszustwa
    > bankowego czy jakiś przewrażliwiony jestem ;)
    > Dzwoni dzisiaj kobieta na stacjonarny z ukrytego numeru i pyta mnie czy ja
    > to ja i żeby jej podać datę urodzenia w celu weryfikacji. Pytam o co

    może koleżanka z pracy chciała dać ci prezent na urodziny? :-)

  • 45. Data: 2005-12-31 17:22:41
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 31 Dec 2005 17:46:29 +0100, anonim <***com@mail.com> wrote:

    >z daty urodzenia można wygenerować 5tyś formalnie poprawnych PESELi;
    >niewiadomą jest tylko ciąg 4 cyfr, w których zawarta jest płeć. Można próbować
    >;-)

    Płeć zawarta jest w przedostatniej cyfrze - nieparzysta: chłopczyk,
    parzysta: dziewczynka. Sprawdźcie w swoich peselach czy na pewno
    jesteście takiej płci, jakiej wam się wydaje :)))

    PG

  • 46. Data: 2005-12-31 18:14:42
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Sat, 31 Dec 2005 17:22:41 GMT g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) wrote:

    > Płeć zawarta jest w przedostatniej cyfrze - nieparzysta: chłopczyk,
    > parzysta: dziewczynka. Sprawdźcie w swoich peselach czy na pewno
    > jesteście takiej płci, jakiej wam się wydaje :)))

    Uff! całe szczęście się zgadza :-D

  • 47. Data: 2006-01-01 13:04:48
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    zch28 napisał(a):

    > Data urodzenia może posłużyć do skonstruowania numeru Pesel który jest potrzebny
    > do zalogowania.

    PESEL nie jest tajny, istnieje WIELE sytuacji, kiedy trzeba go podać i
    nie zawsze masz kontrolę kto będzie nim dysponować.

  • 48. Data: 2006-01-02 08:16:06
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    MK napisał(a):
    > "MadziaMa" <madziama@niespamuj_buziaczek.pl> wrote in message

    > No, wlasnie. Gdybye telefon odebrala inna osoba i pracownik banku by
    > powiedzial, "Dzien dobry Panie Kowalski, ma Pan u nas konto/KK/kredyt...".
    > Mogloby zostac to uznane jako ujawnienie tajemnicy bankowej. Najwiekszy
    > problem z identyfikacja wystepuje tam gdzie z jednego telefonu korzysta
    > wiele osob (telefony stacjonarne w pracy/domu).

    Normalny bank jesli dzowni to mowi tak:
    dzien dobry Janina Kowalska z ..... Bank.
    Czy rozmawiam z panem ........

    Wtedy masz dwa wyjscia jesli to twoj bank mozesz poprosic ze sam
    odzwonisz lub uwierzyc i zweryfikowac.

  • 49. Data: 2006-01-02 08:20:10
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Xander [###N...@p...onet.pl.###] napisał:
    >
    > Biorąc pod uwagę, że to ona dzwoniła do Ciebie, a nie Ty do niej, to
    > chyba oczywistym jest, że to ona powinna prędzej być pewna tożsamości
    > Twojej, niż Ty jej. Zastanawiam się jedynie, do czego jej mogła być
    > użyteczna informacja o Twojej dacie urodzenia.

    No pol PESELA juz bedzie miala. Potem w czasie wryfikacji zapyta o
    pozostale 5 cyfr :))

  • 50. Data: 2006-01-02 08:21:09
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Dnia Thu, 29 Dec 2005 10:11:22 +0100, "zch28" <z...@u...pl> wklepał(-a):

    > Coś dzwoni, ale nie wiadomo gdzie. Z PESEL można wyciągnąć datę urodzenia, ale
    > nie odwrotnie.

    W czasie werryfikacji niby klienta mozna dopytac sie o reszte :)
    A moze maja juz baze :)