    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowa wojna na ChoryMzoncie...
    Date: Fri, 20 Jan 2023 05:12:31 +0100

    W dniu 20 sty 2023 o 04:27, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Moskal nie dlatego bije Ukraińca, by coś zabrać, ale

    + Moskal nie dlatego bije Ukraińca, by coś (sedes czy pralkę) pozyskać

    Jeśli nawet zabierze pralkę czy sedes -- to zabierze, by
    - Ukrainiec nie miał,
    nie zaś dlatego, by
    - mieć u siebie...

    To jak z pseudodobroczynieniem.

    Jestem ,,proszony'' o datki i jednocześnie blokowany od strony
    zarabiania. (pracować mogę -- obym nie zarabiał!) Niby sprzeczne
    działania!?! Chcesz wydoić krowę? -- najpierw nakarm ją, pozwól
    jej, by wyprodukowała mleko?...

    Otóż nie!!! To spójne działania. Albowiem celem nie jest pozyskanie
    dóbr. Celem (pośrednim) jest pozbawienie mnie moich dóbr. Końcowym
    celem jest zniewolenie mnie.

    daj na tacę i nie zarabiaj --> stań się moim niewolnikiem

    Nie chwycisz się byle jakiej pracy, będąc bogatym, dlatego trzeba Cię
    doprowadzić do nędzy, byś z radością przyjął najmarniejszą (nierzadko
    upokarzającą) pracę dająca Ci kęs chleba warunkujący biologiczne
    przetrwanie...

    -=-

    Skąd my to:

    tyle wolności, ile własności

    znamy? :)

    -=-

    Wiesz, dlaczego dostałem przydomek QuasiModo? (nie każden wie, że taki
    miałem -- wśród licznych innych mych ,,imion'') Nie dlatego, że jestem
    (czy bylem) garbaty lub pokraczny, ale dlatego, że Quasimodo był
    ,,niewdzięcznym'' wychowankiem rzymskokatolickiego duchownego...
    Problem w tym, że to imię przyklejone zostało mi przed
    zrzuceniem mojego ;) Frolla...

    -=-

    Wracając na Formozę czy Krym -- Mandżurowie i Mongołowie boją się
    wolności, dlatego decydują się na wyniszczającą wojnę... To wojna
    zachodniego świata monoteizmu przeciwko religiom zdecydowanie niżej
    stojącym w cywilizowanym świecie? Niezupełnie -- Indie (odgrodzone
    od północy górami) i Chiny (odgradzane różnie -- choćby i wielkim
    murem) dorobiły się własnych cywilizacji...

    Gdy Hindus niekoniecznie może zabić nawet zwierzę,
    Mongoł może kosić ludzi jak my kosimy trawę...

    Widzisz coś złego w koszeniu trawy? -- raczej nie...
    Tak niektóre ;) ludy mają prawo do mordowania ludzkich mas,
    jak my (chrześcijanie) mamy prawo do ścinania trawy czy drzew...

    -=-

    Nasza cywilizacja dosłownie stanowi zagrożenie naszym sąsiadom.
    Padłaby Ukraina, padłaby Białoruś i krok po kroku Moskale traciliby
    swoją (de facto -- cudzą) mentalność, swoją osobowość, swoją duszę...

    Nie chcąc pogodzić się z tak straszną stratą -- Moskwa rozpętała wojnę...

    Nie dlatego masy ,,Rosjan'' nie mają w mieszkaniach wody, że woda
    kosztuje -- bo Rosja jest piekielnie bogata, ale dlatego, że
    najchętniej ci ludzie wróciliby do namiotów i żyliby
    ,,w zgodzie z naturą''... ;)

    -=-

    Problem generała Felicjana Sławoja-Składkowskiego i jego sławojek...

    Stalin żył w pałacach, ale podczas snu przykrywał się płaszczem...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...