  • 41. Data: 2005-09-22 11:35:46
    Temat: Re: Nowa użyteczność dla kart kredytowych
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Dave wrote:
    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

    > a skad system CA ma wiedziec czy dana karta jest debetowa czy
    > kredytowa ?

    Prawdopodobnie po numerze. Gdyby nie było rozróżnienia, to zrobiłbyś
    cashback z kredytówki BZWBK w punktach Cardpointu.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 42. Data: 2005-09-22 11:36:40
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dave" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

    > a skad system CA ma wiedziec czy dana karta jest debetowa czy kredytowa ?

    Skoro jest w stanie pobrac rozne prowizje od sprzedawcy w zaleznosci od
    tego, czy klient placi debetowa czy kredytowa to pewnie wie...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 43. Data: 2005-09-22 11:44:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:
    [...]

    > Prawdopodobnie po numerze. Gdyby nie było rozróżnienia, to zrobiłbyś
    > cashback z kredytówki BZWBK w punktach Cardpointu.
    Kula w płot. Cardpoint do niedawna był częścią BZWBK, a teraz pewnie też
    ściśle współpracują więc mogą rozpoznać. Zwróć uwagę, że przezornie nie
    próbują wypłacać z kart innych banków.
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 44. Data: 2005-09-22 11:58:38
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Kamil Jońca wrote:
    > Glenn wrote:
    > [...]
    > Kula w płot. Cardpoint do niedawna był częścią BZWBK, a teraz pewnie
    > też ściśle współpracują więc mogą rozpoznać.

    Kula w płot? Więc po czym jak nie po numerze?

    >Zwróć uwagę, że
    > przezornie nie próbują wypłacać z kart innych banków.

    Bo to napędzałoby klientów konkurencji? I jeszcze mi wytłumacz jak można
    pobierać różne prowizje od sprzedawców w zależności od typu karty. Też kula
    w płot?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 45. Data: 2005-09-22 12:08:04
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:
    [...]

    > Kula w płot? Więc po czym jak nie po numerze?

    Po numerze w ramach BZWBK (w końcu jest cos takiego jak BIN).
    Natomiast bardzo wątpię, zeby banki chwaliły sie publicznie "ten zakres
    to są u nas kredytowe a tamten debetowe")

    > Bo to napędzałoby klientów konkurencji?
    ??
    > I jeszcze mi wytłumacz jak można
    > pobierać różne prowizje od sprzedawców w zależności od typu karty. Też kula
    > w płot?

    Nie rozumiem ?
    KJ

  • 46. Data: 2005-09-22 12:19:13
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > Natomiast bardzo wątpię, zeby banki chwaliły sie publicznie "ten
    > zakres
    > to są u nas kredytowe a tamten debetowe")

    Nie publicznie. Jeżeli cashback to w Polsce nowość, to nic dziwnego, że
    Cardpoint stara się nie "dogadywać" z innymi CA co do wzajemnego
    udostępniania. Jak się upowszechni to być może to się zmieni, a być może
    każdy zostanie przy swoim (czyli cashback tak, ale tylko w "naszym" CA).
    Nadal nie sądzę, aby to zmieniło zasadę, że cashbacku z KK nie będzie.

    > ??

    Skoro wszyscy mieliby cashback, to co odrózniałoby BZWBK? Innymi słowy -
    dlaczego CA należące de facto do BZWBK miałoby "dzielić się" klientami
    zainteresowanymi cashbackiem?

    Czego nie rozumiesz?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 47. Data: 2005-09-22 12:22:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:

    > Nie publicznie. Jeżeli cashback to w Polsce nowość, to nic dziwnego, że
    > Cardpoint stara się nie "dogadywać" z innymi CA co do wzajemnego
    A niby dlaczego miałby się dogadywać z innymi CA ? Jaka wzajemność ?
    O czym Ty piszesz?

    [...]

    > Czego nie rozumiesz?

    Zdania "jak można pobierać różne prowizje od sprzedawców w zależności od
    typu karty"
    KJ

  • 48. Data: 2005-09-22 12:30:46
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > A niby dlaczego miałby się dogadywać z innymi CA ? Jaka wzajemność ?

    To nie Ty napisałeś?

    " Natomiast bardzo wątpię, zeby banki chwaliły sie publicznie "ten zakres to
    są u nas kredytowe a tamten debetowe" "

    Wzajemność w rozpoznawaniu typu karty i tym samym udostępnianie cashbacku
    niezależnie od tego z usług którego CA korzysta sprzedawca.

    > O czym Ty piszesz?

    Głownie o tym, że nie ma cashbacku z KK o ile tylko karta jest właściwie
    "rozpoznana" :-)

    > Zdania "jak można pobierać różne prowizje od sprzedawców w zależności
    > od typu karty"

    No właśnie o to Cię pytam - jak to jest możliwe skoro wątpisz w
    udostepnianie rozróżnienia kart.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 49. Data: 2005-09-22 12:35:53
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:

> [...]
    >
    > Wzajemność w rozpoznawaniu typu karty i tym samym udostępnianie cashbacku
    > niezależnie od tego z usług którego CA korzysta sprzedawca.
    Jescze raz. To jest usługa _sprzedawcy_, nie karty. Jeżeli sklep daje
    taką usłgę, to karta nie ma znaczenia. Nie kieruj się tylko tym co
    zrobił Cardpoint, który jest dość specyficznym przypadkiem.

    [...]

    Przykład takiego sklepu ?
    KJ

  • 50. Data: 2005-09-22 12:43:09
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > Jednym słowem nie jesteś w stanie podać nawet 1 przykładu na poparcie
    > swojej
    > tezy.

    masz tu kilka przykladow:
    http://www.forbes.com/special/cash-back-credit-cards