  • 21. Data: 2007-11-22 22:19:29
    Temat: Re: No to teraz juz wiecie:))
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Z pisze:

    > IMHO ludzie z listy powinni sie skrzyknac z pozwem zbiorowym. Pieniadze

    Pozew zapewne winien opierać się o art 3 ustawy o udostępnianiu
    informacji gospodarczych, tak ?

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 22. Data: 2007-11-22 22:33:33
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > To inblanco, czy na 150 ? :)

    braklo w tekscie "lub" nie mylic z "lub czasopisma":)))

    6008

  • 23. Data: 2007-11-22 22:39:58
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    ------------

    > To porownanie ma sie tak, jak by porownac zdolnosc nabywcza Lorda Lordozo
    > np. ciebie:))
    > W UK maja z czego placic w Polsce nie i tym sie to rozni - kapiszi?

    To potraktuj to procentowo.

    Procentowo do kwto typu 113 zl? Do ilosci.. do czego?
    Kara ma tylko wowczas sens jak jest jej nieuchronnosc wykonania. Jesli
    zlapiesz delikwenta np. "golego" studencika na jezdzie bez biletu to mozesz
    mu przywalic i 1 000 000 000 zl kary, ktorej on i tak nigdy nie zaplaci....
    Ale jesli mu dasz kare rownowarta 2 litrow taniego winska, to juz odczuje.
    To samo w wiekszym wymiarze, Polakow nie stac na duze kary. I ich nigdy nie
    zaplaca. Anglikow stac i to w wiekszosci. Dla przykladu: wejscie na murawe
    boiska podczas meczu moze kosztowac anglika nawet 1000funtow! W polsce
    chocbys chcial polowe tego wziasc czyli jakies 3000zl to powiedz ktorego
    kibola na to stac? I co za te 3000 wsadzisz go do pierdla? A co z mordercami
    i faktycznimi bandytami - skoro wiezienia beda przepelnione delikwentami
    ktorych nie stac na splacenie kary?
    Nie da sie wszystkiego bezposrednio przelozyc tego co jest w UK do Polski.

  • 24. Data: 2007-11-22 22:42:33
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Sprawdź art 3 ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych, po czym
    > dowiedz się za czyich rządów spłodzono tą ustawę, a potem odszczekaj ...
    > O.K?

    Wiec oswiec mnie, za czych rzadow?
    Moze za rzadow: UW, AWS, PC, SLD, PO.... no czyich?
    Czy wowczas byl w sejmie/rzadzie Kaczynski, Tusk, Rokita, Suchocka,
    Balcerowicz, Cimoszewicz ect? a moze kogos pominelem?

  • 25. Data: 2007-11-22 23:45:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    swen wrote:

    > Tylko w Polsce banki przenosza odpowiedzialnosc za chybione inwestycjie na
    > swoich klientow w UK taki bank byl by skonczony.

    Hmm, to kto bankom w UK finansuje chybione inwestycje? Dotacja od Ducha Św.
    czy zarząd się zrzuca?

    Z tego co wiem, to *zawsze* za *wszystkie* koszty firmy płaci klient,
    inaczej firma upada. Gadanie o przerzucaniu kosztów na klientów jest bez
    sensu, bo te koszty klienci płacą z definicji.

    p. m.

  • 26. Data: 2007-11-23 00:02:34
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > inaczej firma upada. Gadanie o przerzucaniu kosztów na klientów jest bez
    > sensu, bo te koszty klienci płacą z definicji.

    Juz napisalem, za chybione inwestycjie bezporednia odpowiedzialnosc ponosi
    prezes banku. Oczywiscie nie mowimy tu o kwotach rzedu 10 funtow...
    Jako przyklad podam, banki w UK kasuja sporo ok 20-45 funtow w zaleznosci od
    banku za np. brak pokrycia na wystawiony czek, directdebit ec. Jednak co
    ciekawe jest to niezgodne z prawem:)) i nawet po 3 latach mozna to wszystko
    odzyskac praktycznie jednym pismem do banku:)) Tak trzeba o tym wiedziec,
    ale to nic trudnego, zwlaszcza, ze ma sie porade prawna za darmo:)
    Banki w UK naliczaja sobie jakies tam dodatki by ubezpieczyc sie od drobnych
    kredytow ktore nie sa splacane, w jakies czesci pozniej pokrywa to panstwo -
    czyli podatnicy:) Zwlaszcza jesli ktos oglosi bankructwo.
    Jednak bank nie obciaza za to klientow podnoszac oplaty....

  • 27. Data: 2007-11-23 01:31:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    swen wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Juz napisalem, za chybione inwestycjie bezporednia odpowiedzialnosc ponosi
    > prezes banku. Oczywiscie nie mowimy tu o kwotach rzedu 10 funtow...

    Czyżby? Czyli powiedzmy bank zainwestuje w akcje spółki X 1mln funtów, akcje
    spadną o 50%, to prezes przynosi 500tys funtów i wpłaca do kasy spółki?.
    Jakoś mi się nie chce wierzyć - nikt by nie chciał być prezesem takiego
    banku ;).

> [...]
    > co ciekawe jest to niezgodne z prawem:)) i nawet po 3 latach mozna to
    > wszystko odzyskac praktycznie jednym pismem do banku:))

    Jako przykład czego, tego że bezpośrednią odpowiedzialnośc ponosi prezes
    banku? Jakoś nie widzę związku.

> [...]
    > pokrywa to panstwo - czyli podatnicy:) Zwlaszcza jesli ktos oglosi
    > bankructwo. Jednak bank nie obciaza za to klientow podnoszac oplaty....

    No to skąd bank na to bierze pieniądze? Bo skądś musi.

    p. m.

    --
    ne

  • 28. Data: 2007-11-23 02:28:58
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > spadną o 50%, to prezes przynosi 500tys funtów i wpłaca do kasy spółki?.
    > Jakoś mi się nie chce wierzyć - nikt by nie chciał być prezesem takiego

    Prezes banku zarobi tyle w niecale dwa lata:) oficjalnie.
    Pamietaj, ze bankiem prezes nie zarzadza samodzielnie. Jest cala armia rady
    nadzorczej plus akcionariusze.
    Jak sadzisz, czy klienci Northen Rock beda musieli dokladac sie do problemow
    tego banku?
    Popatrz na CityBank w USA i UK czy klienci zostali w jakis sposob obciazeni?
    Pamietaj, ze poza Polska sa inne kraje inaczej tez banki dzialaja. Ja wiem,
    ze w Polsce bank przede wszystkim wszelkie straty potraca sobie z
    klientow... ale Polska to nie caly siwat na szczescie.

    > Jako przykład czego, tego że bezpośrednią odpowiedzialnośc ponosi prezes
    > banku? Jakoś nie widzę związku.

    Wniosek jest taki, ze bank nawet naliczone kary musi oddac. Czyli nawet w
    przypadku winy zamierzonej lub niezamierzonej przez klienta, bank nie moze
    go "uderzyc" po kieszeni.

    > No to skąd bank na to bierze pieniądze? Bo skądś musi.

    Skoro uwazasz sie za jednego z lepszych ekspertow na tej grupie, powinenes
    wiedziec skad:)
    Pamietaj, ze Polska to nie caly swiat i banki gdzie indziej dzialaja
    inaczej...
    Banki w krajach cywilizowanych zarabiaja na inwestycjach, w Polsce to ludzie
    przynosza pieniadze do banku:))
    W Polsce jesli prezes z rada zrobi przekret to nic mu nie grozi... klientom
    podniesie sie oplaty i po 2-ch miesiacach bank nie tylko wyjdzie na zero,
    ale jeszcze zarobi - teraz widzisz roznice?

  • 29. Data: 2007-11-23 03:28:36
    Od: jacko <j...@n...orange.pl>

    Z pisze:

    > Niestety banki (lub ich sprzedawcy po prostu okazali sie na tyle pazerni, ze
    > udzielali kredytow na prawo i lewo, ale to nie zwalnia ich z przestrzegania
    > prawa.

    to ludzie którzy brali kredyty okazali się pazerni (niektórzy z nich
    pechowi) ale jeżeli nie stać ich, to mogą przecież sprzedać np.
    zadłużony dom i kupić mieszkanie - żeby bank doprowadzić do czegoś
    takiego to trzeba przez długi okres nie wykazywać dobrej woli.
    ja też spłacam kredyt i jestem przygotowany na to, że jeżeli stanie się
    coś że nie będę mógł go spłacić to sprzedam nieruchomość lub wyjadę za
    granicę żeby zarobić na spłatę. a nie oczekuję, że jak zabraknie
    kilkaset tysi to zrzucą się inni klienci

  • 30. Data: 2007-11-23 15:31:46
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "jacko" <j...@n...orange.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > coś że nie będę mógł go spłacić to sprzedam nieruchomość lub wyjadę za
    > granicę żeby zarobić na spłatę. a nie oczekuję, że jak zabraknie kilkaset

    Wiec napisz do banku (nie do "klientow) by ciebie nie obciazal tym, ze dali
    kredyty na lewo i prawo a teraz sa nie splacane. Napisz im, ze jakim sa w
    takim razie gospodarzami twoich pieniedzy skoro ciebie karza za swoje
    bledy!!!
    Czy w Polsce ludzie wreszcie zrozumieja, ze bank ich okrada?!? Czy ty jestes
    winny temu, ze bank udzielil komus pozyczki kto teraz nie splaca? (bez
    wzgledu na okolicznosci) - dlaczego Ty masz sie tym martwic a nie bank?
    Pomyslales kiedykolwiek w ten sposob?