  • Data: 2013-03-25 20:17:20
    Temat: Re: No i wyruchali Cypr
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-25 14:10, Andrzej Lawa pisze:

    > A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
    > ciułacze.

    Ale mi "majątki", 100kEUR to nieco ponad 4-letnia cypryjska średnia
    pensja brutto. A to dopiero początek:

    http://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiado
    mosci/artykul/gieldy;w;europie;zle;przyjely;te;wiado
    mosc;zanurkowaly,55,0,1275959.html

    "Europejskie giełdy straciły impet po wypowiedzi szefa eurogrupy Jeroena
    Dijsselbloema, który oświadczył, że pakiet pomocowy przyznany Cyprowi
    może być nowym modelem rozwiązywania problemów sektora bankowego w
    strefie euro."

    > Ale i nowe rozwiązania.

    To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
    zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
    bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

    T.