  • Data: 2017-04-13 19:41:11
    Temat: Re: No i po gotówce...
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-12 o 14:02, J.F. pisze:

    > W wielu firmach jednak placa wszystkim przelewem na konto, i jakby tak
    > pracownik sie uparl otrzymywac gotowka ... no ciekaw jestem - ksiegowa
    > by zniosla, czy np zwolniliby na okresie probnym, bo to jakis podejrzany
    > typ, nie pasujacy do zespolu :-)

    Pracownik nie musi się upierać, bo jak już Ci napisano z definicji jest
    zapewniona wypłata w gotówce. Przyjmując nowego pracownika pytam czy ma
    konto i
    czy wyrazi zgodę na wynagrodzenie przelewem (zapisuję to w umowie od razu)
    bo tak mi jest wygodniej wypłacać. A jak powie, że nie ma konta, to
    sorry, ale poszukam kogoś innego.
    Ale tak to jest jak ktoś nie wie co podpisuje (ani nie zna przepisów).
    Albo nie wie co jeszcze mógłby podpisać czy złożyć.
    Np PIT-2 - składałeś czy Ci księgowa podsunęła czy nie składałeś? Albo
    rachunek do umowy zlecenia: przecież 99% zleceniobiorców nie wie jak
    wystawić taki rachunek i wydaje im się, że to obowiązek zleceniodawcy
    (zleceniodawca to robi, bo lepiej się orientuje ile jakich składek i
    podatków uwzględnić, żeby nie robić sobie problemów)