  • 31. Data: 2008-10-12 12:22:13
    Temat: Re: No i koniec bezp3atnego e-konta w Lukasie
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Czlowieku byla mowa o rankingach. O tym, ze bank pokazuje, ze ma w ofercie
    > lokate na 8-9%, na co mi dane o konkretnej placowce? Czy wszyscy w Lukasie
    > sa tak malo kumaci?

    Ale po co bank ma sie chwalic, ze ma oferte na 8 czy 9 procent? Jaki to ma
    sens? PKO BP sie nie chwali, nie ma i czy to cos zmienia w jego sytuacji
    finansowej skoro nadal pozostaje liderem detalicznym?
    Ja mowie o pewnej wizji strategii banku, niekoniecznie w odwolaniu do
    reklam, rankingow dziennikarzy itp. Chyba faktycznie inny poziom dyskusji.

    > Prestizowy klient z 5000 pln na rachunku, ale to dumnie brzmi. Nie
    > zrozumieles chyba teco napisalem o konkurencyjnosci oferty. Sprobuj
    > przeczytac jeszcze raz, zastanow sie troche i tedy odpisz. Uznam, ze tego
    > nie bylo :).

    Pomysl. Klient z 5000zl na rachunku, a najlepsza oferta w Lukasie to 6,1% na
    pol roku. Czyli minus 3 procent prawie w stosunku do Getina. Oznacza to, ze
    wlasciciel darmowej wersji PRO traci 150zl rocznie i to jest jakis powod ew.
    zamkniecia konta, a nie 1-2zl/mc, co usilnie probujesz mi wmowic. Jesli
    posiadam PRO, trace - swiadomie - 150zl rocznie to czy wprowadzenie oplaty
    za karte, ktorej nie posiadam, ma dla mnie znaczenie? ufff...

    > O ile pamietam napisalem, ze to dla Ciebie jest "tajne" dla mnie latwo
    > dostepne. Nie pisalem konkretnym banku, bankomacie czy miescie. Gdbym
    > nawet znal tak szczegolowe dane to nie znaczyloby, ze chcialbym sie nimi
    > tu dzielic.

    Tak, wlasnie widze jak latwo. Chyba nie sadzisz, ze dane podawane przez
    rzecznikow prasowych, ogolnodostepne pokrywaja sie z prawdziwa strategia
    banku.

    > Jak pojdziesz do pierwszego lepszego supermarketu gdzie POSy sa
    > zintegrowane z kasami to z duza pewnoscia bedziesz mial okacje zobaczyc.

    W Carrefour sa zintegrowane, co nie przeszkadza temu, by byl pinpad. To samo
    w Kauflandzie.

    > No, jak sie korzysta tylko z Lukasa to nic dziwnego. trzeba jednak
    > pamietac, ze te karty chipowe w Lukasie to nie zasluga Lukasa tylko BZ
    > WBK.

    Rozumiem, ze procz lukasa wszystkie inne banki maja debetowki bez chipa.
    Uhm....

    > Nie poruszlismy chyba kwestii kosztowej. Uwazasz, ze placowke bankowa
    > mozna zbudowac w dowolnym miejscu?

    Uwazam, ze koszty banku przy placowce franczyzowej sa o wiele nizsze niz
    wybudowanie swojej. Jednak mamy kryzys. Bank do swoich placowek moze przez
    pewien czas dokladac, czego z pewnoscia nie zrobi do ajencyjnych.

    > Czyli lokata zalozona w placowce partnerskiej Multibanku to nie taka sama
    > lokata jak w placowce zbudowanej przez BRE? Czegos jej brakuje? Nie ma
    > gwarancji BFG? MOze oprocentowanie nizsze, albo prowizja wyzsza?

    Nie zrozumiales aluzji. Jak Pan Miecio stwierdzi od jutra nie jestem bank X,
    ale Y, albo zakladam w moim punkcie centrum taniej odziezy, to wlasnie zywot
    placowki franczyzowej sie zakonczyl. Troche bardziej skomplikowana sytuacja
    jest w placowkach wlasnych.

    > ROTFL widze, ze nam tu jasnowidz i ekspert od systemu bankowego wyrosl
    > ukradkiem ;).

    O tak! ma wizje odejscia prestizowych klientow po wprowadzeniu zabojczej
    prowizji 2zl/mc, zna limity bankowe, bo sa ogolnodostepne, strategie
    zarzadzania bankami, jedyne karty debetowe z chipem widzi w Lukasie,
    przewiduje na podstawie emaila miejsce mojej pracy itp.

    > Zboczylismy juz chyba za bardzo od glownego watku, a ja juz wszystko co
    > mialem do napisania napisalem :).

    Proste - bank obniza koszta, "namawia" ludzi do korzystania z karty
    PLATNICZEJ do placenia, a nie do bankomatu i tyle.

  • 32. Data: 2008-10-12 18:17:03
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Idąc rano do autobusu mam specjalnie drzeć do Empiku po gazetę?
    > Dobrze się czujesz?

    Wiec plac i nie marudz. Dla mnie to smieszne by klient PRO nie mial
    kilkudziesieciu zlotych w portfelu.
    Rozumiem, ze idac do autobusu specjalnie biec do bankomatu to jest OK, ale
    juz po gazete to nie bardzo :-))) Jest taka usluga... prenumerata sie
    nazywa...

    > Ale ja właśne tak robię, co jakiś czas wyciągam 50-100 PLN. ICPMTZ?

    Masz prawo, podobnie jak masz prawo kupujac np. TV za 5000zl wyciagnac z
    banku 20x wiecej. Tylko po co?

    > Ale ja płacę kredytówką. Gdzie masz cashback na kredytówkach? Darmowy.

    ufff... Faktycznie lukas nie dla Ciebie.

    > A sprawdziłeś czy tak sobie piszesz? Przypominam jeszcze, ze o ile dobrze
    > pamiętam (niech mnie ktoś poprawi) bank ma obowiązek zapewnić _jakiś_
    > darmowy kanał dostępu do mojej gotówki w nim zdeponowanej.

    Sprawdzilem. Z bankow, z ktorych korzystam jedynie mbank ma darmowa VE.

  • 33. Data: 2008-10-13 03:48:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Wiec plac i nie marudz. Dla mnie to smieszne by klient PRO nie mial
    > kilkudziesieciu zlotych w portfelu.
    No więc mam.

    > Rozumiem, ze idac do autobusu specjalnie biec do bankomatu to jest OK, ale
    > juz po gazete to nie bardzo :-))) Jest taka usluga... prenumerata sie
    > nazywa...
    Bankmatów jest trochę więcej niż empików i jest większa szansa że będzie po
    drodze.

    > Masz prawo, podobnie jak masz prawo kupujac np. TV za 5000zl wyciagnac z
    > banku 20x wiecej. Tylko po co?
    Jeśli nie widzisz różnicy między kwotą 50PLN a 50 tys. PLN to pozostaje
    mi tylko współczuć. Lub zazdrościć. :)

    > ufff... Faktycznie lukas nie dla Ciebie.
    O to to. Zaczynasz rozumieć. Teraz zastanów się ile jeszcze ludzi powie:
    "Lukas nie dla mnie"

    > Sprawdzilem. Z bankow, z ktorych korzystam jedynie mbank ma darmowa VE.
    To w końcu większość, czy większość z tych których korzystasz?

    Inna sprawa, że gdybym był klientem lukasa, to nawet nie chodziłoby mi o te
    2czy 5 PLN, tylko o to że bank zmusza mnie do pamiętania "czy ja już zrobiłem
    5 czy 20 transakcji w tym miesiącu" W tej chwili mam prostą regułę:
    gotówka - użyj debetówki,
    zakupy - użyj kredytówki.
    Przy lukasie się tak nie da ...
    KJ

  • 34. Data: 2008-10-13 07:51:19
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Oct 12, 12:08 pm, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    > Uwazna analiza rynku pokazalaby Ci, ze dramatycznie rosnie liczba kart
    > chipowych wzgledem magnetycznych. Nawiasem mowiac ten okropny Lukas byl w
    > tej kwestii prekursorem pare ladnych lat temu wprowadzajac karte chipowa do
    > obslugi w oddziale.

    ... po czym się z niej wycofał nie chwaląc się. o czym taktownie
    milczysz :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 35. Data: 2008-10-13 17:13:57
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > No więc mam.

    Ja tez mam. Bo np. pracodawca rozlicza mnie z kilometrowki w gotowce, albo
    dostaje gotowke na zakupy czegos tam, a place karta itd. Stad raz na pol
    roku korzystam z bankomatu i nie widze problemu.

    > Bankmatów jest trochę więcej niż empików i jest większa szansa że będzie
    > po
    > drodze.

    Watpie czy miejsc, w ktorych mozna kupic gazete placac karta jest mniej niz
    bankomatow. W szczegolnosci, ze karta lukasa nie jest do uzycia
    bezprowizyjnego we wszystkich.

    > Jeśli nie widzisz różnicy między kwotą 50PLN a 50 tys. PLN to pozostaje
    > mi tylko współczuć. Lub zazdrościć. :)

    W istocie - proporcje sa takie same.

    > O to to. Zaczynasz rozumieć. Teraz zastanów się ile jeszcze ludzi powie:
    > "Lukas nie dla mnie"

    Z pewnoscia wiekszosc klientow PRO na wiesc o zabojczej oplacie 2zl/mc
    odejdzie z lukasa.

    > To w końcu większość, czy większość z tych których korzystasz?

    Nie analizowalem oferty wszystkich bankow w PL. Ale wymien, ktory bank daje
    Ci darmowe konto, ubezpieczenie, token, VISE debetowa, przelewy i wyciagi.

> [...]
    > zrobiłem
    > 5 czy 20 transakcji w tym miesiącu" W tej chwili mam prostą regułę:

    OK - modyfikuje ostatnie stwierdzenie: Lukas zbyt skomplikowany dla Ciebie.

  • 36. Data: 2008-10-13 17:14:24
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > do
    > obslugi w oddziale.

    ... po czym się z niej wycofał nie chwaląc się. o czym taktownie
    Owszem :-)