  • 51. Data: 2003-07-21 17:55:00
    Temat: Re: Niezawodny mBank?
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    david <d...@p...fm> wrote:

    > Formularz jaki wyżej wymieniłem zawiera opcję "odmowa odpowiedzi" - i tu
    > sprawę przejmuje policja.

    Czyli kłamiesz? Bo klient niczego nei odmawia.
    Słyszałeś o konsekwencjach jakie grożą za zawiadamianie o niezaistniałym
    przestępstwie? Bo jak trafisz na kogoś upierdliwego, to będziesz jeszcze
    mu odszkodowanie płacił.

    > Gdyby nawet ktoś miał taki weksel to mam poważne obawy czy ktokolwiek by go
    > przyjął - i właśnie czy ktoś wie jak on powinien wyglądać i co powinien
    > posiadać, moim zdaniem czek byłby od weksla znacznie wygodniejszy ale w
    > Polsce niestety jakoś ten środek płatniczy sięnie rozwinął.

    To ju ż Twój problem, że nei wiesz co to weksel i jak ma wyglądać.

    --
    ___________ (R)

  • 52. Data: 2003-07-21 17:56:29
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > przelewem. Jak nie zapłaci, to mogą go pozwać i po to ewentualnie może być
    > policja, by ustalić tożsamość klienta. Przy czym, co moim zdaniem warto

    Po to właśnie weksel - wtedy nakaz zapłaty idzie z automatu.

    --
    ___________ (R)

  • 53. Data: 2003-07-21 18:28:28
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    AP wrote:

    > Tylko co mi z tego, ze dostane SMS'a, ze jest awaria? I tak nie bede nic
    > w stanie zrobic

    E, trochę źle kombinujesz. Zatem jeszcze raz to samo, tylko, że inaczej:

    Jak nie masz informacji, to nie masz szansy przedsięwziąc jakichś
    szczególnych działań. Kropka.
    Jak masz informację, to możesz próbować pieniądze wydobyć skądinąd,
    zmienić plany, czegoś zaniechać, przesunąć na później/wcześniej/gdzie
    indziej. Gwarancji sukcesu ci to nie daje, ale przynajmniej masz szansę
    zrobienia czegokolwiek.

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 54. Data: 2003-07-21 18:40:04
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Krzysztof K. Maj <kmaj@remove_this.krak.eu.org> wrote:

    > Nosisz zawsze ze sobą druki weksli?
    Weksel można na kartce papieru napisać.

    --
    ___________ (R)

  • 55. Data: 2003-07-21 19:48:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Po to właśnie weksel - wtedy nakaz zapłaty idzie z automatu.

    Osobiście nie mam nic przeciwko wekslowi w tym wypadku. Tylko, że jak będzie
    podpisana przez gościa faktura, to też raczej żadnemu sądowi nie zadrży ręka
    przed nakazem zapłaty. Wyższość faktury nad wekslem w tym wypadku przejawia
    się tym, że fakturę najczęściej na stacji mamy, weksla z reguły nie.

  • 56. Data: 2003-07-21 20:42:52
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    przejawia
    > się tym, że fakturę najczęściej na stacji mamy, weksla z reguły nie.

    Weksel mozna przeciez na zwyklej kartce papieru napisac.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 57. Data: 2003-07-21 21:02:04
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > przed nakazem zapłaty. Wyższość faktury nad wekslem w tym wypadku przejawia
    > się tym, że fakturę najczęściej na stacji mamy, weksla z reguły nie.

    Windows prawda. W wypadku faktury musisz składać klasyczny pozew etc. W
    Wypadku weksla są wydaje nakaz bez postępowania.

    --
    ___________ (R)

  • 58. Data: 2003-07-21 21:35:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl> writes:

    > W sumie to mogą wzywać. Ty chcesz zapłacić kartą, bo na
    > dystrybutorze/drzwiach przeczytałeś że jest to jedna z form zapłaty. To
    > stacja nie chce/nie potrafi przyjąć zapłaty w formie którą podała w ofercie,
    > więc to stacja nie wywiązuje się ze zobowiązania.

    Taaak. Stacja: prosze bardzo, "ODMOWA BANKU KLIENTA", zelazko? Zaden
    problem, tylko musimy zadzwonic do naszego centrum. Centrum: brak zgody
    banku klienta.

    Jakies dodatkowe pytania?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 59. Data: 2003-07-21 22:52:01
    Od: "david" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Słyszałeś o konsekwencjach jakie grożą za zawiadamianie o niezaistniałym
    > przestępstwie? Bo jak trafisz na kogoś upierdliwego, to będziesz jeszcze

    Ja jestem tylko kasjerem i obowiązują mnie odgórne procedury obowiązujące
    wszystkich w danej sieci stacji, to że są one tak skonstuowane to nie moja
    zasługa.

    > To ju ż Twój problem, że nei wiesz co to weksel i jak ma wyglądać.

    Oto chodzi że ja wiem co to weksel - tylko czy wie o tym mój szef - wątpie,
    a co z rozliczeniem za dzień utargu ??? specyfikacja którą się wypełnia nie
    ma opcji "zapłata w terminie późniejszym". I znów tak j.w. - to nie ja
    ustalałem te procedury, ja je muszę stosować.

    pozdr
    david

  • 60. Data: 2003-07-21 22:56:47
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Przyjąc inną formę płatności - na przykład weksel. Weksel, czyli kartka
    > papieru z odpowiednim napisem może być wystawiony na miejscu. MOżesz też
    > wystawić fakturę z terminem płatności za kilak dni płatne przelewem,
    > prosząc wcześniej o dane z jakiegoś dokumentu.

    Problem polega na tym że ja na kasie mam opcje "gotówka, karta paliwowa,
    karta płatnicza, imprinter i bon paliwowy" - nie mam opcji zapłaty w
    terminie późniejszym, a z tego co mam w kasie muszę się rozliczyć na
    zakończenie zmiany. To idiotyczne, ale nikt z centrali nie przewidział
    takiego problemu jak problemy z akceptacją karty płatniczej i sposób
    zastępczego uregulowania należności.

    pozdr
    david