  • 41. Data: 2003-07-21 16:44:17
    Temat: Re: Niezawodny mBank?
    Od: "[stfn]" <p...@w...pl>

    On Mon, 21 Jul 2003 07:43:00 +0000 (UTC), Adam Płaszczyca
    <_...@i...pl> wrote:

    >Jednego? Nie. ALe kilkuset tysięcy?

    To jest problem? Chyba nie aż taki....

  • 42. Data: 2003-07-21 16:47:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Swoją drogą to chciałbym wiedzieć jak zachowali by się w takiej sytuacji
    | policjanci. Odwrót strategiczny? :^)

    Sporządziliby notatkę urzędową i tyle. Działanie klienta nie nosi bowiem
    znamion przestępstwa ani wykroczenia, więc policja nie ma nic do tego.
    Stacja ma słuszne roszczenie cywilne w stosunku do nabywcy paliwa, więc
    skoro nie może przyjąć zapłaty w uzgodnionej formie, to jej problem.
    Generalnie zostaje im wystawić fakturę z opóźnionym terminem zapłaty i
    liczyć na to, że jednak klient zapłaci na ich rachunek na przykład
    przelewem. Jak nie zapłaci, to mogą go pozwać i po to ewentualnie może być
    policja, by ustalić tożsamość klienta. Przy czym, co moim zdaniem warto
    zauważyć, policjanci nie mają prawa podać tej tożsamości pracownikom stacji.
    O ujawnienie tych danych może wystąpić sąd i dla tego potrzebna jest ta
    notatka.

  • 43. Data: 2003-07-21 16:49:15
    Od: "[stfn]" <p...@w...pl>

    On Mon, 21 Jul 2003 07:41:54 +0000 (UTC), Adam Płaszczyca
    <_...@i...pl> wrote:

    >Raz na kilka lat brak dostępu do pieniędzy przez kilka godzin? JAkoś nie
    >wydaje mi się to poważne.

    Moze i nie jest pod warunkiem, że akurat w tej chwili nie jest Ci
    bezwarunkowo potrzebna gotówka... (wiem, wiem, powinienem mieć drugą
    kartę...)

  • 44. Data: 2003-07-21 16:50:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | No więc jeżeli delikwent zapłaci jakoś później to wszystko kończy się na
    | upomnieniu ze strony Policji, natomiast jeżeli nie to uruchamiana jest
    | procedura obowiązująca w wypadku kradzieży.

    No chyba oszustwa, a nie kradzieży. Kradzieży w żaden sposób moim zdaniem
    przed sądem nie udowodnisz. Silnie polemizowałbym z oszustwem, ale w każdym
    razie ewentualnie prędzej to widzę.

  • 45. Data: 2003-07-21 16:50:35
    Od: "david" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle, że policja ni ma prawa ujawnić stacji danych delikwenta. Poza tym
    > istnieją weksle. No ale kto w Polsce wie co to weksel?

    Formularz jaki wyżej wymieniłem zawiera opcję "odmowa odpowiedzi" - i tu
    sprawę przejmuje policja.
    Gdyby nawet ktoś miał taki weksel to mam poważne obawy czy ktokolwiek by go
    przyjął - i właśnie czy ktoś wie jak on powinien wyglądać i co powinien
    posiadać, moim zdaniem czek byłby od weksla znacznie wygodniejszy ale w
    Polsce niestety jakoś ten środek płatniczy sięnie rozwinął.

    pozdr
    david

  • 46. Data: 2003-07-21 16:57:59
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > ALe kto tu kogo łapie? Przecież klient chce zapłacić w sposób akceptowany
    > przez stację, a że się nie da to już inna sprawa. Gdzie tu kradzież i
    > wyłudzenie?

    Pełną winę ponosi bank lub CA, tak więc nie ma kradzieży, no ale zrozumcie -
    ktoś ma przy sobie tylko plastik, przyjeżdza i tankuje a tu bank ma np.
    konserwację systemu i karta nie jest akceptowana - to co ja jako kasjer mam
    zrobić ??? mogę tylko zadzwonić do CA zapytać się o co chodzi i przyjąć
    wypukłą na inprinterze, a płaską ??? zostaje mi tylko wezwać policję, a co
    już ona zrobi to mnie nie inetersuje. Wiem że klient niczemu nie jest
    winien, ale ja jakoś muszę zabezpieczyć tą zatankowaną kwotę.

    pozdr
    david

  • 47. Data: 2003-07-21 16:58:12
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <2200489.hZSvaWsrtR@phoenix>, g...@c...edu.pl._!_!_!_
    says...

    > Cóż, po prawdzie to raz mi się zdarzyło po znajomości zabawić we flooda i
    > poleciało naraz 3k maili :-), więc formalnie to nie wiem jak wygląda
    > wysyłka 0.5M sztuk. Ale też i nie wszyscy klienci życzyliby sobie tego
    > zapewne.

    Tylko co mi z tego, ze dostane SMS'a, ze jest awaria? I tak nie bede nic
    w stanie zrobic

    AP

  • 48. Data: 2003-07-21 17:18:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Formularz jaki wyżej wymieniłem zawiera opcję "odmowa odpowiedzi" - i tu
    | sprawę przejmuje policja.

    Coś mi się wydaje, że to tylko twórca tego formularza bardzo by chciał, by
    tym zajęła się policja.

> [...]
    | posiadać, moim zdaniem czek byłby od weksla znacznie wygodniejszy ale w
    | Polsce niestety jakoś ten środek płatniczy sięnie rozwinął.

    Ja jeszcze pamiętam, jak czekami płaciło się w niektórych sklepach. Ale to
    było na początku lat 90-tych, jak wchodziły ROR-y, a nie było jeszcze kart.

  • 49. Data: 2003-07-21 17:50:48
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    david <d...@p...fm> wrote:

    > skoro nie ma mowy o kradzieży i ciężko będzie z próbą wyłudzenia to w takim
    > razie pod co to zostanie podciągnięte ??? Jak ktoś w sklepie próbuje coś
    > zwędzić i zostaje złapany, przyjeżdza policja i przykładowo to co chciał
    > zwędzić zostaje zniszczone to jak to się nazywa ?? Próba kradzieży !!!

    Widzisz. Jak ktoś _usiłuje_ zwędzić.
    Tutaj nikt niczego nie usiłuje zwędzić. Ktoś usiłuje _zapłacić_.
    Od kiedy ktoś usiłujący zapłacić to złodziej?

    --
    ___________ (R)

  • 50. Data: 2003-07-21 17:52:55
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    david <d...@p...fm> wrote:

> [...]
    > konserwację systemu i karta nie jest akceptowana - to co ja jako kasjer mam

    Przyjąc inną formę płatności - na przykład weksel. Weksel, czyli kartka
    papieru z odpowiednim napisem może być wystawiony na miejscu. MOżesz też
    wystawić fakturę z terminem płatności za kilak dni płatne przelewem,
    prosząc wcześniej o dane z jakiegoś dokumentu.

    > wypukłą na inprinterze, a płaską ??? zostaje mi tylko wezwać policję, a co
    > już ona zrobi to mnie nie inetersuje. Wiem że klient niczemu nie jest
    > winien, ale ja jakoś muszę zabezpieczyć tą zatankowaną kwotę.

    Policja powinna _OLAĆ_ takie zgłoszenie. Nei ma przestępstwa - nei ma
    nic do roboty.

    --