  • 21. Data: 2010-08-28 20:57:22
    Temat: Re: "Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal" <n...@n...org> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4c78eebf$0$20998$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > Witam
    >
    > Sytuacja dość osobliwa- restauracja Jeff's, Galeria Kazimierz Kraków (ul.
    > Podgórska 34 ), płatność kartą ( Alior MasterCard Gold kredytowa ) za
    > zamówienie... terminal długo myślał po czym wypluł slip "Transakcja
    > odrzucona EMV auth failed"... Kelnerka bez chwili zastanowienia
    > oświadczyła stanowczo "nie akceptujemy kart chipowych, czy ma Pan kartę
    > tylko z paskiem?"... Obśmiałem się i zapłaciłem gotówką.

    Ja myślę, że może być niezbędne zbiorowe udanie się krakowskich grupowiczów
    do tego przybytku. Tylko znając życie skończy się na niemożności uzgodnienia
    odpowiedniego terminu, a jak się go już uzgodni to i tak połowa nie
    przyjdzie. :)

  • 22. Data: 2010-08-28 21:50:48
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    Słaby troll jest słaby.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 23. Data: 2010-08-29 11:59:23
    Temat: Re: "Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    nie dykutuj z trolem

    jk

  • 24. Data: 2010-08-29 13:46:21
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 28.08.2010 22:57, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Michal" <n...@n...org> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ja myślę, że może być niezbędne zbiorowe udanie się krakowskich
    > grupowiczów do tego przybytku.

    Pomysł ciekawy, mogłoby być śmiesznie jakby przyszło co do czego.
    Oczywiście każdy poprosiłby o osobny rachunek i płatność kartą :)

    Michał

  • 25. Data: 2010-08-29 14:04:15
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):

    > Na sprawnosci terminala nie da sie oszczedzic, bo terminal jest
    > wlasnoscia Polcardu. Jak nie dziala, to Polcard ma naprawic i juz. Albo
    > wymienic na nowy. Naprawa terminala nic nie kosztuje sprzedawce.

    Może źle się wyraziłem. Sprawność -> funkcjonalność. Znam miejsca, gdzie jest
    - owszem sprawny - terminal (PEKAO), ale wygląda dość leciwie i czyta tylko
    paski magnetyczne a obsługa w sklepie OD KAŻDEGO oczekuje podpisu na slipie
    (nie PINu).
    Ja właśnie mam kk z chipem, która wg mojego banku jest 'tylko na PIN'. Jak
    widać, niekoniecznie...

    Myśle, że powodem używania takiego terminala (a nie nowszego) nie jest jednak
    samo lenistwo obsługi/szefa sklepu, tylko jakieś koszty wymiany w sumie
    sprawnego urządzenia.

    Wracając do sedna wątku: w sumie, gdyby to nie był terminal Polcardu czy
    PEKAO, to uderzyłbym jako os. fizyczna do właściciela terminala.
    Ale Polcard czy PEKAO do takich rozmów się nie nadaje.
    Tutaj faktycznie jedną drogą są reklamacje przez bank użytkownika karty
    (jeżeli nie decydujemy się na omijanie takiego fantazyjnego 'merchanta').

    Powodzenia!

    P.S. Ja honoruję płatności kartami, ale tylko tymi z wizerunkiem nawiązującym
    do dyscyplin sportowych ;)

  • 26. Data: 2010-08-29 14:16:44
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 29.08.2010 16:04, n...@N...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > paski magnetyczne a obsługa w sklepie OD KAŻDEGO oczekuje podpisu na slipie

    No to wychodzi na to, że sprzedawca/właściiel wcale nie "oszczędza"
    tylko jest po prostu leniwy i ma klientów głęboko... Zwracam uwagę na
    to, że problem tam występuje od 1,5 roku, dyskutowałem na jego temat już
    z kilkoma kelnerkami, menedżerką sali (czy kimś w tym stylu),
    tłumaczyłem na czym polega problem. Jedna z kelnerek przyznała jakiś
    czas temu, że taki "problem" mają kilkanaście razy dziennie... (Ja
    restaurację odwiedziłem około 5-10 razy w przeciągu 1,5 roku, usiłując
    płacić 4-ma różnymi kartami kredytowymi chipowymi, za każdym razem ten
    sam problem)

    Jak nazwać takie postępowanie? I jak wpłynąć na tych ludzi, żeby
    łaskawie zglosili do Polcardu, że ich terminal ma problem z chipowymi
    kredytówkami?

    > Ja właśnie mam kk z chipem, która wg mojego banku jest 'tylko na PIN'. Jak
    > widać, niekoniecznie...

    Nie ma kart "tylko na PIN" bo nie tylko od karty zależy sposób
    potwierdzenia transakcji.

    > Myśle, że powodem używania takiego terminala (a nie nowszego) nie jest jednak
    > samo lenistwo obsługi/szefa sklepu, tylko jakieś koszty wymiany w sumie
    > sprawnego urządzenia.

    Ja jestem ciekaw ilu klientów ta konkretna restauracja już zraziła do
    siebie takim postępowaniem, ile stracili na to czasu obsługi itd... Są w
    tej komfortowej sytuacji, że to galeria handlowa, z bankomatem Euronetu
    30 metrów od wejścia, więc pewnie "podbramkowych" sytuacji nigdy nie mieli.

    Michał

  • 27. Data: 2010-08-29 15:01:24
    Od: Kotlet Mielony <m...@m...mail>

    W dniu 2010-08-28 21:09, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Jak pisał wątkotwórca - jest napis "akceptujemy wyłącznie karty
    > kredytowe, nie płatnicze". Konia z rzędem temu, kto potrafi to
    > zinterpretować. Wszak wszystkie moje karty kredytowe są kartami
    > płatniczymi... :-)

    mi chodzi o watek odnosnie chipa, bo zalozenie, mam kredytowke z mbanku
    rybke z chipem. Ich czytnik chipa nie przyjmuje, no to mowie dowidzenia
    w takim razie skoro nie chca przyjac mojej karty ktora wedle tego co na
    dzwiach maja napisane spelnia wymagania. No i co oni mi moga zrobic ?

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 28. Data: 2010-08-29 15:05:35
    Od: Kotlet Mielony <m...@m...mail>

    W dniu 2010-08-29 13:59, malgosia pisze:
    > nie dykutuj z trolem
    >
    > jk

    i kto to mowi

  • 29. Data: 2010-08-29 15:20:29
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    dzisiaj w jakims sklepie eko widzialem przy kasie kartke, juz dosc
    sfatygowana, o tresci (mniej wiecej):
    "badz przygotowany na problem z platnoscia karta"

  • 30. Data: 2010-08-29 15:28:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " " <n...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > paski magnetyczne a obsługa w sklepie OD KAŻDEGO oczekuje podpisu na slipie

    Takich miejsc jest bardzo duzo.
    Tyle ze nie ma tam zadnego problemu z akceptacja kart, takze chipowych
    (hybrydowych, bo oczywiscie karta bez paska magnetycznego bylaby
    zapewne jakims problemem).

    > Ja właśnie mam kk z chipem, która wg mojego banku jest 'tylko na PIN'.

    W praktyce nie ma takich kart, przynajmniej w ramach VISA i MC.
    --
    Krzysztof Halasa