  • 41. Data: 2010-08-30 12:08:09
    Temat: Re: "Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    J.F. pisze:

    > A kelnerke ewentualnie pouczyc zeby przeciagnela karte przez szczeline

    E... dalej rozmawiamy o bankowości?

    > zamiast wsadzac chipa ..

    A tej pozycji nia znam... :-)

    --
    MiCHA

  • 42. Data: 2010-08-30 14:04:46
    Temat: Re: "Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Michal" <n...@n...org> napisał w wiadomości

    > Ja jestem ciekaw ilu klientów ta konkretna restauracja już zraziła do
    > siebie takim postępowaniem, ile stracili na to czasu obsługi itd... Są w
    > tej komfortowej sytuacji, że to galeria handlowa, z bankomatem Euronetu 30
    > metrów od wejścia, więc pewnie "podbramkowych" sytuacji nigdy nie
    > mieli.

    Kilkakrotnie przyjść tam, zjeść i robić problem z płatnością. Jeśli
    często będą zmuszeni szarpać się o zapłatę (ty zaproponuj im, że ponieważ
    terminal nie działa to prosisz o fakturę i zapłacisz przelewem) to może ktoś
    ruszy dupsko i terminal wymieni.
    Podobnie było u mnie w osiedlowym intermarshe (czy jak to się pisze)
    terminale częściej nie działały niż działały. Zawsze po słowach "tylko
    gotówka, karty nie działają" zostawiałem cały wózek z towarem i szedłem na
    zakupy do oddalonej o 300 m. biedronki. To + kilka skarg na stronie
    intermarshe + reklamacje w banku problem rozwiązały definitywnie.

  • 43. Data: 2010-08-30 14:06:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-30 16:04, Marcin Wasilewski pisze:

    > terminale częściej nie działały niż działały. Zawsze po słowach "tylko
    > gotówka, karty nie działają" zostawiałem cały wózek z towarem i szedłem
    > na zakupy do oddalonej o 300 m. biedronki. To + kilka skarg na stronie

    Czyli tak po złości - nie zapłacę u WAS gotówką, ale w biedronce już
    tak? ;)

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2010-08-30 14:18:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:i5gdsu$cp6$...@n...onet.pl...

    > Czyli tak po złości - nie zapłacę u WAS gotówką, ale w biedronce już
    > tak? ;)

    Ale to bywa skuteczne, ja postępowałem podobnie w jednym ze sklepów sieci
    Lewiatan. A kupuję tam między innymi wędliny krojone w plasterki, biały ser
    i chałwę na wagę itd... Przy czym ja szedłem wtedy 100 metrów dalej do
    sklepu sieci ABC, gdzie też kartą płaciłem.

    I od pewnego momentu nastąpiła cudowna poprawa, od grubo ponad roku nie
    spotkałem się z niedziałaniem tam terminali. Oczywiście nie mam złudzeń, że
    spowodowałem to jednoosobowo, ani że był to jedyny mechanizm powodujący
    poprawę. Zapewne jednak takich klientów było więcej.

  • 45. Data: 2010-08-30 14:25:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A nie lepiej namowic do jej omijania ?
    > A kelnerke ewentualnie pouczyc zeby przeciagnela karte przez szczeline
    > zamiast wsadzac chipa .. czy tak sie juz nie da ?

    Jeśli kartę chipową w czytniku obsługującym karty chipowe "przeciągniesz
    paskiem" to jedynym co uzyskasz będzie komunikat "włóż kartę".

  • 46. Data: 2010-08-30 16:28:04
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Jeśli kartę chipową w czytniku obsługującym karty chipowe "przeciągniesz
    > paskiem" to jedynym co uzyskasz będzie komunikat "włóż kartę".

    Powinno się udać ręcznie wpisać numer karty.
    Może także się udać przeciągnąć kilkakrotnie tą samą kartę - za trzecim
    razem może przejść "z paska", choć to już zależy od konfiguracji
    terminala...

    --
    MiCHA

  • 47. Data: 2010-08-30 17:01:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> writes:

    > Jeśli kartę chipową w czytniku obsługującym karty chipowe
    > "przeciągniesz paskiem" to jedynym co uzyskasz będzie komunikat "włóż
    > kartę".

    Zalezy od terminala i ustawien, moze byc mozliwosc pominiecia chipa
    i uzycia informacji z paska.

    Podobnie z PINem, moze byc mozliwosc pominiecia.

    Z tym ze sprzedawca ryzykuje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 48. Data: 2010-08-30 17:53:03
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    W dniu 2010-08-30 16:25, Marcin Wasilewski pisze:

    > Jeśli kartę chipową w czytniku obsługującym karty chipowe "przeciągniesz
    > paskiem" to jedynym co uzyskasz będzie komunikat "włóż kartę".

    Chipa można zakleić - najlepiej cienkim kawałkiem samoprzylepnego
    papieru, jakąś resztą naklejki. Kiedyś jeden gość pokazał mi ten myk na
    mojej karcie, kiedy bankomat EuroNetu nie chciał mi wydać kasy. Po
    zaklejeniu chipa myślał dłuższą chwilę, aż w końcu zrealizował
    transakcję :-)

    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

  • 49. Data: 2010-08-30 19:36:04
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 30.08.2010 10:27, J.F. pisze:

    > Moze nie az takie dziwne:
    > http://wyborcza.biz/finanse/1,105722,8310525,Wyjezdz
    asz_do_Anglii__Twoja_karta_moze_nie_zadzialac_.html

    Na 100% nie jest to ten problem, bo karta Aliora ma odblokowany PIN
    offline. Zresztą- GW odkrywa Amerykę, poraz setny zresztą... Problem
    znany od conajmniej dwóch lat... zresztą formalnie winni są angole,
    którzy nie potrafią poprawnie skonfigurować terminala, bo zablokowany
    PIN offline (czyli pozostawienie 0 na liczniku prób PINu) jest zgodny ze
    specyfikacją EMV i terminal powinien realizować po prostu scenariusz
    łączenia z bankiem celem autoryzacji oraz uruchomienia skryptu (jeśli
    bank taki skrypt przesyła).

    W Jeffsie KIEDYŚ działały karty chipowe, później te same karty przestały
    działać. Magia? Nie, po prostu zepsuty terminal którego nie chce się
    obsłudze zgłosić Polcardowi przez 1,5 roku. Mając- zgodnie z wypowiedzią
    kelnerki- conajmniej kilkanaście tego typu problemów dziennie (!)

    > A kelnerke ewentualnie pouczyc zeby przeciagnela karte przez szczeline
    > zamiast wsadzac chipa .. czy tak sie juz nie da ?

    Da się, tylko że to nic nie daje, poza tym nie będę się kopać z koniem i
    błagać na kolanach- gdyby jeszcze to był pierwszy problem tego typu w
    tym miejscu a kelnerka wyrażała chęć współpracy...

    Michał

  • 50. Data: 2010-08-30 19:39:00
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 30.08.2010 19:01, Krzysztof Halasa pisze:

    > Zalezy od terminala i ustawien, moze byc mozliwosc pominiecia chipa
    > i uzycia informacji z paska.
    >
    > Podobnie z PINem, moze byc mozliwosc pominiecia.
    >
    > Z tym ze sprzedawca ryzykuje.

    Też o tym myślałem, ale zanim zdążyłem wyartykułować, Pani mnie już
    poczęstowała stanowczym tekstem "kart chipowych nie akceptujemy, czy ma
    Pan jakąkolwiek kartę bez chipa?"

    Michał