  • 11. Data: 2004-05-24 10:49:52
    Temat: Re: Napiwek i VE
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kubiczek" <u...@h...com> napisał w
    wiadomości news:c8sjrt$mrt$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Tylko ciekawe dlaczego na slip'ie z KFC w Bytomiu jest linijka:
    >
    > Napiwek: _ , _ _

    IMHO standardowe ustawienie terminali dla merchantow w ktorych takie rzeczy
    sa zwyczajowo przyjete.

    --
    JaKi

  • 12. Data: 2004-05-24 10:50:36
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kubiczek"
    > Tylko ciekawe dlaczego na slip'ie z KFC w Bytomiu jest linijka:
    >
    > Napiwek: _ , _ _
    >

    > Ot taka ciekawostka ;))

    taka linijka jest na slipach w wielu punktach handlowo-usługowych.
    z obecność linijki na slipie nie wynika, że napiwek dotrze do
    napiwkowanego ;)))

    poczytaj wątek niniejszy. pracodawca nie przekazuje tego, woli zaksięgować
    jako przychód, niż płacić pity, city itp.

    zbyszko janke

  • 13. Data: 2004-05-24 11:00:20
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    Czytałem watek, ale dlaczego drukują to jak nie obsługują? Nie jest to
    marnotrawienie papieru ;)

    --

    pozdrawiam,
    mk

    --------------------------
    jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku,
    to przelej ją ;) każdy grosz się liczy ;)

    77114020040000300224907057
    50102055581111129345400064
    73213000043001027768700001

  • 14. Data: 2004-05-24 11:42:27
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    JaKi wrote:

    > Swiete slowa. Zawsze sie pytam czy dostaja napiwki z kart - nigdy jeszcze
    > nie uzyskalem odpowiedzi pozytywnej. Trzeba sie przyzwyczaic ze napiwki
    > tylko gotowka.

    To ja jakiś dziwny jestem, bo kiedyś zapytałem i kelner powiedział, że
    oczywiście, że tak...
    8)

    > --
    > JaKi

    pzdrw
    PK

  • 15. Data: 2004-05-24 11:56:35
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Jak sie jakas ma przy sobie... ;)

    Jak idziesz do knajpy to powinienes pamietac o zabraniu karty i gotowki
    na napiwek. To tak samo podstawowa rzecz jak ubranie sie przed wyjsciem
    z domu. ;-)

    Bartol

  • 16. Data: 2004-05-24 12:35:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> wrote:
    > Jak idziesz do knajpy to powinienes pamietac o zabraniu karty i
    > gotowki na napiwek. To tak samo podstawowa rzecz jak ubranie sie
    > przed wyjsciem z domu. ;-)

    czasami niestety nie mam gotowki, do "mojego" bankomatu nie chce mi sie isc
    i wolalbym jdnak dac napiwek KK, no ale coz :)

    http://www.PRnews.pl

  • 17. Data: 2004-05-24 12:55:28
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    vpw wrote:

    > To by nie dostal. Praktyka pracodawcow jest zabieranie napiwkow
    > przekazanych za pomoco KK. Jest to przychod ewidencjonowany i latwy do
    > sprawdzenia. Skarbowka po sprawdzeniu wplat KK bedzie sugerowala
    > opodatkowanie takiej kwoty CITem lub PITem (jesli byl to napiwek). W takiej
    > sytuacji pracodawcy naogol po prostu nie oddaja pracownikom tych
    > pieniedzy.

    Ale rozumiem, że - wbrew temu, co sam zainteresowany, tzn. kelner,
    powiedział - nie jest tak, że PolCard czegoś takiego zakazuje?

    pzdrw
    PK

  • 18. Data: 2004-05-24 13:54:12
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik janke napisał:

    > taka linijka jest na slipach w wielu punktach handlowo-usługowych.
    > z obecność linijki na slipie nie wynika, że napiwek dotrze do
    > napiwkowanego ;)))

    A najprawdopodobniej nawet nie dotrze do szefa. Zawsze jak mam taką
    pozycję na slipie - wpisuję sumę jakąś okrągłą, niewiele wyższą od tej
    'wymaganej', ale nie chce mi się liczyć i nie wpisuję wysokości samego
    napiwku. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, aby ten napiwek też
    zaksięgowali...

    Być może właśnie dlatego, że go nie wpisuję, a wpisuję tylko sumę. Robi
    tak ktoś jeszcze ?

  • 19. Data: 2004-05-24 15:18:23
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    > Czytałem watek, ale dlaczego drukują to jak nie obsługują? Nie jest to
    > marnotrawienie papieru ;)

    oj Marcin, to nie tak, "oni" "obsługują" ;)
    rzecz w tym, że pracodawca nie wypłaca pracownikom należnych napiwków - tu
    jest ból :)
    pracodawcy sprawia to kłopot księgowy, musi naliczać podatki, jeśli nie to
    US mu to sugeruje, odprowadzić CIT bądź PIT), a na końcu wypłacić lub
    przelać pracownikowi, przy czym jeszcze musi wiedzieć któremu (w sytuacji
    kiedy jest wielu pracowników a żaden nie korzysta z tylko swojego
    terminalu)
    jest to cała karuzela, pewnie jeszcze nie wymieniłem wszystkich trybików
    jakie się przy napiwku karcianym kręcą... więc pracodawcy wpływa na konto
    kwota z napiwkiem, a on to traktuje jako przychód i zamyka sprawę.

    tym samym nie można stwierdzić, że "nie obsługują" ;0
    zbyszko janke

  • 20. Data: 2004-05-24 15:21:04
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janke":

    > ... więc pracodawcy wpływa na konto
    > kwota z napiwkiem, a on to traktuje jako przychód i zamyka sprawę.

    natomiast mnie w tym momencie nasuwa się kolejne pytanie:
    jeżeli pracodawca/firma księguje napiwki jako przychód, to przecież nie ma
    na to żadnego pokrycia w fakturach czy paragonach...?
    bo jeśli płacimy w Pizza Hut (stąd chyba wyszło?), i paragon opiewa na
    kwotę dajmy na to 15pln, dodajemy napiwek 5 pln dla obsługi to wychodzi
    20pln - i tyle jest pobierane z naszego konta, i tyle też wpływa na konto
    PH (a nie 15+5 w dwu pozycjach, dwu przelewach)
    co więc PH czy inna firma zrobiła z 5pln i jak (gdzie?) zaksięgowała?
    przecież wpływ był na 20 pln, a na paragonie 15 :-[

    ??
    zbyszko janke