  • 41. Data: 2006-03-20 13:02:41
    Temat: Re: Najtańsza karta wypukła
    Od: "krab" <k...@k...pl____>

    Użytkownik "Glenn" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:dvlqgl$1i4$1@inews.gazeta.pl...
    > Mało jeździsz taksówkami :-) Tam żelazka są jak najbardziej w użyciu :-)

    fakt malo :-) raz w zyciu placilem karta w taryfie - i wiem, ze juz tego nie
    zrobie :-) autoryzacja byla w pelni glosowa z rozgloszeniem danych o
    wszelkich nr karty, nazwisku i adresie ... poprzez radio :-) (kraków
    barbakan taxi)

  • 42. Data: 2006-03-20 13:34:43
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Glenn napisał(a):

    >.... by przed dokonaniem
    >transakcji wykonać autoryzację telefoniczną poprzez kontakt głosowy z
    >centrum autoryzacyjnym."

    Na pokladzie samolotu jakos nikt nie autoryzuje telefonicznie. Bo i niby
    jak.
    Ja tez niezaleznie od przytoczonej definicji nie uwazam, aby takowa byla
    obowiazkowa.
    darek

  • 43. Data: 2006-03-20 13:42:23
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik "darek" <d...@f...com.pl> napisał w wiadomości

    > Na pokladzie samolotu jakos nikt nie autoryzuje telefonicznie. Bo i niby
    > jak.
    > Ja tez niezaleznie od przytoczonej definicji nie uwazam, aby takowa byla
    > obowiazkowa.

    Samolot może być wyjątkiem - nie sądzisz?

  • 44. Data: 2006-03-20 13:47:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <n...@p...pl> writes:

    > "Imprinter (żelazko, hebel) - urządzenie służące do ręcznej akceptacji
    > wypukłych kart płatniczych. Stosowane jest obecnie w przypadku awarii
    > terminali elektronicznych. Procedura wymaga również, by przed dokonaniem
    > transakcji wykonać autoryzację telefoniczną poprzez kontakt głosowy z
    > centrum autoryzacyjnym."

    No i co z tego ze tak jest napisane? W przypadku uzycia zelazka
    tak czy owak autoryzacja nie jest obowiazkowa, ten tekst tego nie
    zmieni.

    BTW: zelazka stosowane sa nie tylko w przypadku awarii terminali
    elektronicznych, bywa tak ze jest to podstawowe i jedyne urzadzenie
    tego typu. Zreszta posiadanie zelazka nie jest niezbedne by w taki
    sposob obciazyc karte - mozna po prostu napisac potrzebne dane
    na kartce i "odbic" karte klienta (np. olowkiem), najlepiej
    w trzech kopiach.

    Kwestia ew. chargebackow i wysokosci prowizji, albo np. terminu
    rozliczenia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 45. Data: 2006-03-20 13:48:26
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    > No i co z tego ze tak jest napisane? W przypadku uzycia zelazka
    > tak czy owak autoryzacja nie jest obowiazkowa, ten tekst tego nie
    > zmieni.

    Jakaś podstawa Twojego twierdzenia?

  • 46. Data: 2006-03-20 14:38:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <n...@p...pl> writes:

    > Jakaś podstawa Twojego twierdzenia?

    Sprawe samolotu ktos podal? Moge jeszcze dopisac prom, choc zapewne
    odkrywcze to to nie bedzie.

    Teoretycznie autoryzacja jest wymagana przy zdalnych zamowieniach
    (bez fizycznej obecnosci karty). Ale to tez tylko teoria bo nietrudno
    znalezc wyjatek.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 47. Data: 2006-03-20 15:23:36
    Od: Michal Dabrowski <s...@j...be>

    On Mon, 20 Mar 2006 09:08:40 +0100, Kris wrote:

    > To wszystko prawda! Ja walczylem o ta karte 4 miesiace, przynosilem dwie
    > historie rachunkow z innych bankow itd. Ale doswiadczenia mam odwrotne- w
    > oddziale nic mi sie jeszcze nie udalo wyjasnic- zawsze koncze na
    > teleserwisie. A z karta to mialem takie przeboje, ze szok- no ale to jedyna
    > karta embosowana nie kredytowa na rynku chyba?

    Nie - jest jeszcze debetowa Visa Classic w BZ WBK. Przy czym jest ją
    znacznie łatwiej otrzymać (wystarczy wykazywać jakiekolwiek obroty na
    rachunku, ich wysokość nie ma znaczenia).

    Michal Dabrowski

  • 48. Data: 2006-03-20 15:38:43
    Od: Michal <s...@j...be>

    On 20 Mar 2006 00:03:20 -0800, g...@o...pl wrote:

> [...]
    > Czy karta wypukła sprawdzi się w takich sytuacjach? Czy istnieje
    > dzisiaj w dalszym ciągu możliwość użycia terminala mechanicznego
    > (żelazko) i czy sprzedawcy posiadają takie "żelazka" na wypadek
    > awarii łączy elektronicznych? Czy jest wtedy możliwy inny sposób
    > autoryzacji, np. autoryzacja telefoniczna?
    > Czy Waszym zdaniem przy takich założeniach jest sens starać się o
    > kartę wypukłą?
    >
    > BTW pytanie ogólne: jakie korzyści na dzień dzisiejszy daje karta
    > wypukła? (wiem, że był floor limit, ale to już chyba nie działa?)

    Ja przy podobnych założeniach, jak Twoje, właśnie przerzucam się z powrotem
    z wypukłych na płaskie. Z moich doświadczeń wynika, że jak jest problem z
    połączeniem do CA, to i z płaską i z wypukłą zostajesz równie bezradny
    (chyba, że jak ktoś już pisał wyżej, jesteś wystarczająco asertywny aby
    namówić sprzedawcę na telefonowanie - mi się nigdy nie udało). Do tego jak
    masz kartę, która pozwala na transakcje przez internet, musisz pilnować
    wydruków z terminali (zazwyczaj jest na nich numer i data ważności karty),
    no i mimo to jak ktoś będzie miał złe zamiary, to będzie mu łatwiej zrobić
    zakupy na Twój koszt.
    Co do floor limitu, to tak, jak piszesz, w tej chwili embosowane są również
    autoryzowane w 99% przypadków.
    Dlatego na codzień przechodzę na płaskie (nie widzę korzyści, a tylko
    dodatkowe zagrożenia) - wypukłą zostawię sobie w portfelu, ale tylko na
    wypadek np. jazdy taksówką.

    Michal

  • 49. Data: 2006-03-20 15:56:57
    Od: darek <d...@g...pl>

    Glenn napisał(a):

    > Samolot może być wyjątkiem - nie sądzisz?

    Nie sadze. Wyjatek jaki ?
    Przewoznik lamie prawo i w tym jest wyjatkowy czy tez przewoznik ma
    "specjalne, wyjatkowe pozwolenie" na niedokonywanie autoryzacji glosowej?
    Tak, czy siak taka autoryzacja ma przede wszystkim na celu
    zabezpieczenie jego interesow.
    W przypadku lini lotniczych ryzyko jest niewielkie, przewoznik i tak ma
    imienna liste pasazerow.
    darek

  • 50. Data: 2006-03-20 16:20:26
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    darek <d...@f...com.pl> wrote:

    > Na pokladzie samolotu jakos nikt nie autoryzuje telefonicznie. Bo i niby
    > jak.

    Na podkladzie jakich linii spotkales sie z zelazkami?

    --
    Przemysław Maciuszko