    From: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Najsłabsze zabezpieczenia internetowe
    Date: Mon, 26 Jul 2010 16:19:47 +0200

    zaemka pisze:

    > niestety nie w każdej karcie można zmienić PIN,
    > a poza tym to żadne zabezpieczenie i nie o to chodzi, bo
    > jeśli ktoś robi napradę DUŻE transakcje to raczej nie będzie
    > polegać na wierze że komputer jest czysty czy że nikt nie przechwyci
    > transmisji, PIN'u się nie podaje i koniec !

    A jeśli ktoś przechwyci ten PIN za pomocą keyloggera, który sobie
    chodzi na tysiącach komputerów, to w jaki sposób potem do Ciebie
    dotrze, żeby Ci ukraść tę kartę?

    Zdradzę Ci pewien sekret: 2863. Na pewno istnieje co najmniej jedna
    karta, która ma taki właśnie PIN. Do dzieła! ;)

    > Więc transakcje robię w oddziale a online jedynie chciałbym
    > mieć możliwość sprawdzenia ale ze względów właśnie bezpieczeństwa nie mam,
    > bo PIN'u nie podam.(nawet najmniejsze ryzyko jest za duże)

    Z całą pewnością ryzyko jest dużo mniejsze, niż przy podawaniu PIN-u
    w bankomacie, już nawet nie mówiąc o sklepach (zauważyłeś, że w Tesco
    nad kasami są takie duże lustra, dzięki którym następny w kolejce
    klient bardzo dokładnie co wstukujesz na pinpadzie?)

    A która metoda przekazania PIN-u z banku do klienta jest
    bezpieczniejsza: wysłanie pocztą, czy może samodzielne
    ustawienie PIN-u przez klienta w systemie internetowym?

    Pozdrawiam,
    Artur