  • Data: 2008-11-17 10:43:37
    Temat: Re: Najlepsza KK dla studenta bez dochodów
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnghv98d.9da.proteus@pl-test.org...

    > To jeszcze wymyśl w czyim interesie są te "pro-gotówkowe" badania, skoro
    > sugerujesz, że moga być zamawiane.

    OK, nie załapałem od pierwszego strzału, chodziło ci o badania z wnioskami
    przeciwko kartom.

    Nie sugeruję, że są one zamawiane (w znaczeniu całkowicie wirtualne). Nie
    neguję istnienia opisywanego efektu, jedynie nie sądzę aby był on znaczący
    (kwotowo) i dotyczył jakiejś dramatycznej większości ludzi.

    Jednakże zakładając, że te wyniki byłyby brane całkowicie z kapelusza, można
    by sobie podywagować, iż jest to na przykład w interesie sklepów, które nie
    chcą płacić prowizji karcianych i uważają, że taniej lub wygodniej jest im
    posługiwać się gotówką. Jest to także w interesie magistrantów i
    doktorantów, którzy chcą z niczego zrobić sobie chwytliwy i łatwy temat
    badań. Mogłoby to także być w interesie niedocenianych wszelkiej maści
    analityków, którzy czują potrzebę wykreowania się na obrońców niewinnych
    konsumentów przed całym złem tego materialistycznego świata albo też płaci
    się im od wierszówki i jakieś pierdoły tak czy inaczej muszą napisać. W
    końcu, ktoś mógł takiemu efektowi ulec, po pewnym czasie się zorientował, a
    następnie w celu poprawy własnego samopoczucia tworzy teorie, że dotyczy to
    wszystkich i że to wcale nie jego wina.

    marekz