  • 21. Data: 2012-12-18 19:42:01
    Temat: Re: Nachalność Idea Banku.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    maruda <m...@n...com> writes:

    > A ja - z zaoszczędzonych z powodu niepłacenia AC pieniędzy mam taką
    > (procentującą!) kupkę, że jak mi dmuchną czy skasują mojego Meśka, to
    > w ciągu tygodnia kupię podobnego (nie jeżdżę nowiutką S-ką!). Jestem
    > od wielu lat "na plusie" i dobrze mi z tym.

    I od początku życia miałeś taką kupkę, żeby od razu zamiennik kupić?
    Pogratulować. (Serio) Ale nie wszyscy mieli bogatych rodziców.

    > Ja - nie będę miał problemu. Mam oszczędności.

    I jak trafi drugi raz? Trzeci? (Oczywiście jest to skrajnie
    nieprawdopodobne, ale czy niemożliwe?)

    KJ
    core error - bus dumped

  • 22. Data: 2012-12-18 19:56:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > ciągu tygodnia kupię podobnego (nie jeżdżę nowiutką S-ką!). Jestem od
    > wielu lat "na plusie" i dobrze mi z tym.

    Ciekawe co byś powiedział, jakby ci go trafili tak po miesiącu od zakupu
    kiedy jeszcze kupki nie miał.

    Ubezpiczenie to jest tak indywidualna sprawa, że wypowiadanie się w takim
    wszytko widzącym tonie brzmi delikatnie mówiąc infantylnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 23. Data: 2012-12-18 20:10:06
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-18 19:56, Budzik pisze:

    > Ciekawe co byś powiedział, jakby ci go trafili tak po miesiącu od zakupu
    > kiedy jeszcze kupki nie miał.

    Kupiłbym "cokolwiek" za 5k, jeślibym MUSIAŁ mieć czym jeździć.
    Jakbym nie miał nawet tych 5k, to pożyczyłbym od szwagra. Albo i z banku.
    Bardziej by się opłacało.

    > Ubezpiczenie to jest tak indywidualna sprawa, że wypowiadanie się w takim
    > wszytko widzącym tonie brzmi delikatnie mówiąc infantylnie.

    Nawiązujesz do statystyki i przypadku. A one są nieubłagalne. I
    jednoznacznie świadczą, że ubezpieczając się - utrzymujesz Wieczerzaków.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 24. Data: 2012-12-18 20:56:30
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote on
    2012-12-18_19:56
> [...]
    >
    > Ubezpiczenie to jest tak indywidualna sprawa, że wypowiadanie
    > się w takim wszytko widzącym tonie brzmi delikatnie mówiąc

    Nieee, on ma problem ze zrozumieniem, co to jest wartość
    oczekiwana zmiennej losowej :-)

    witrak()

  • 25. Data: 2012-12-18 21:11:06
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-18 20:56, witrak() pisze:

    > Nieee, on ma problem ze zrozumieniem, co to jest wartość
    > oczekiwana zmiennej losowej :-)

    Uwierz, że nie mam. To ubezpieczający się mają z tym problem.

    Dziwnie tak się składa, że żaden z moich przeciwników nie posługuje się
    liczbami. Składkami, prawdopodobieństwem, wartością oczekiwaną, nadzieją
    matematyczną itp. Jedynie ogólnikami "a gdyby ci się dom spalił" :) A
    jeśli mi się nie spali - to ile jestem w plecy?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 26. Data: 2012-12-18 21:46:16
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 18 Dec 2012 18:50:29 +0100, Maruda <m...@n...com> wrote:

    >W sumie, ruletka jest o niebo uczciwsza, niż totolotek ("na wygrane
    >przypada 50% wpływów"), czy qim "ubezpieczenia".

    w porywach 36% (lotto)...

    - najpierw odpada 20% ceny zakładu "na stadiony"
    - pół tych 2,40 idzie na wygrane (40% ceny losu)
    - od wygranej powyżej iluś tam potrącane jest 10% podatku

    Można wygrać więc najwyżej 36% wpłat.

  • 27. Data: 2012-12-18 21:53:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    maruda wrote:

> [...]
    > w ciągu tygodnia kupię podobnego (nie jeżdżę nowiutką S-ką!). Jestem
    > od wielu lat "na plusie" i dobrze mi z tym.

    W sumie to masz rację. Ubezpieczenie dotyczy rzeczy
    wartościowych. Jak nie masz co ubezpieczać,
    to jest to produkt zbędny dla Ciebie.

  • 28. Data: 2012-12-18 22:07:02
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > W sumie to masz rację. Ubezpieczenie dotyczy rzeczy
    > wartościowych. Jak nie masz co ubezpieczać,
    > to jest to produkt zbędny dla Ciebie.

    Ubezpieczasz "niezbędną" do życia żywność, wodę, ogień i powietrze?

    --
    marfi

  • 29. Data: 2012-12-18 22:37:02
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "maruda" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > matematyczną itp. Jedynie ogólnikami "a gdyby ci się dom spalił" :) A
    > jeśli mi się nie spali - to ile jestem w plecy?

    Jednakże jeżeli ktoś posłuży się pojęciami użyteczności oraz relacji
    preferencji, będziesz miał nieco ciężej. :)

  • 30. Data: 2012-12-18 23:18:20
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-12-18 21:11, maruda pisze:

> [...]
    > matematyczną itp. Jedynie ogólnikami "a gdyby ci się dom spalił" :) A
    > jeśli mi się nie spali - to ile jestem w plecy?

    Bo ryzyko w tym przypadku to raczej kwestia wielkości straty
    (a nie wartości), której ocena może być bardzo subiektywna.

    Jak ktoś ma kasę na kilka następnych domów to wizja utraty
    jednego nie skłoni go do wydawania na ubezpieczenie.