    From: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Na pohybel pesymistom -załapałem się
    Date: Mon, 11 Oct 2004 22:50:24 +0200

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-11 22:38, kiedy Glenn napisał(a) co
    następuje:
    >dlaczego mam
    > respektować fakt istnienia kolejki, a deklaracja nierespektowania spotyka
    > się z groźbami "wyrzucenia z banku" oraz straszenie policją, sądem itp.

    A czy na wszystko musi być podstawa prawna? Jak wchodzisz do apteki po
    aspirynę to też ignorujesz kolejkę? Przecież istotna jest kolejka, a nie
    komitet (sam w sobie stanowiący peerelowskie rezyduum). Śmiać się z
    komitetów to jedno, szanować tych, którzy wstali wcześniej od nas, bo im
    bardziej zależało - drugie.

    Ale jak chcesz podstawę prawną, to drobiazg jest. Dla Ciebie wszystko!
    Zresztą, jak mawiał nasz (o wstydzie!) rodak Andrzej Wyszyński (syn
    Januarego): "dajcie mi człowieka, paragraf się znajdzie". Więc
    specjalnie dla Ciebie, coś z Kodeksu Wykroczeń: Art. 52. § 1. Kto:
    1) przeszkadza lub usiłuje przeszkodzić w organizowaniu lub w przebiegu
    nie zakazanego zgromadzenia,
    2) zwołuje zgromadzenie bez wymaganego zawiadomienia albo przewodniczy
    takiemu zgromadzeniu lub zgromadzeniu zakazanemu,
    3) przewodniczy zgromadzeniu po rozwiązaniu go przez przewodniczącego
    lub przedstawiciela organu gminy,
    4) bezprawnie zajmuje lub wzbrania się opuścić miejsce, którym inna
    osoba lub organizacja prawnie rozporządza jako zwołujący lub
    przewodniczący zgromadzenia,
    5) bierze udział w zgromadzeniu posiadając przy sobie broń, materiały
    wybuchowe lub inne niebezpieczne narzędzia,
    - podlega karze aresztu do 14 dni, karze ograniczenia wolności albo
    karze grzywny.
    § 2. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    Gdybyś miała wątpliwości - idzie tutaj o ustęp (z przeproszeniem) 1),
    albowiem, niezależnie od tego jak oceniasz komitety Ty (a ja pewnie
    podobnie), oraz kolejki same - nie są one zakazane. Nic a nic.

    Zdrowia życzę...

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****