  • 1. Data: 2009-01-28 12:04:15
    Temat: Moze ktos pomoze mi zrozumiec te zaleznosc
    Od: vonBraun <i...@o...pl>

    Witam

    W ramach rozrywek ekonomicznych obserwuje sobie
    wykres euro/Pln 1:1 nałożony na Wig20.
    Powinien sie pokazac tu:
    http://tinyurl.com/cfqcfk

    Próbuję zrozumieć dlaczego istnieje tak
    ścisły związek tych wykresów - jakby wig 20
    przekładał się niemal bezpośrednio na
    wspomniany kurs. Rozumiałbym to gdyby różnice
    kursów walut reagowały z dziennym czy kilkudniowym opóźnieniem
    ale tak ścisła korelacja sugeruje ścisły związek
    którego natury (co jest przyczyną a co skutkiem)
    nie rozumiem.
    Bardz0o proszę o jakieś "hinty"

    vB

  • 2. Data: 2009-01-28 12:17:07
    Temat: Re: Moze ktos pomoze mi zrozumiec te zaleznosc
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "vonBraun" <i...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > ale tak ścisła korelacja sugeruje ścisły związek
    > którego natury (co jest przyczyną a co skutkiem)

    ja chyba nie dostrzegam "tego" o czym mowa ( może słowo wyjaśnienia na co
    patrzeć ? )
    wig + bux wygląda chyba "lepiej" niz eurpln vs wig20
    http://stooq.com/q/?s=WIG20&d=20090128&r=bux+wig20

  • 3. Data: 2009-01-28 12:17:36
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Wyjdz ze studni, a zobaczysz wiecej. Wrzuc sobie wykres za ostatni rok lub
    piec lat i zobaczysz, ze wcale ta korelacja nie jest taka super.

    D.

  • 4. Data: 2009-01-28 12:32:42
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Policz korelacje dla Twojego wykresu. Ja tutaj nie widze niczego
    szczegolnego.

    D.

  • 5. Data: 2009-01-28 12:34:08
    Od: "micom.edu.pl" <m...@m...edu.pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Wyjdz ze studni, a zobaczysz wiecej. Wrzuc sobie wykres za ostatni rok lub
    > piec lat i zobaczysz, ze wcale ta korelacja nie jest taka super.
    >
    > D.

    Moze ktos policzy wspolczynniki korelacji?
    Jesli macie dostep do danych historycznych w tabeli podeslijcie ja policze.

    Fajas

  • 6. Data: 2009-01-28 12:37:47
    Od: vonBraun <i...@o...pl>

    Dieter wrote:
    > Wyjdz ze studni, a zobaczysz wiecej. Wrzuc sobie wykres za ostatni rok lub
    > piec lat i zobaczysz, ze wcale ta korelacja nie jest taka super.
    >
    > D.

    Precyzuję pytanie: dotyczyło danych od otwarcia do około godziny 12-13.
    Wcześniej w - w szerszej perspektywie
    podanej przez Ciebie nie była tak dokładna a czasami niewidoczna
    kiedyś już to sprawdzałem.
    Zatem - stało się coś co spowodowało, ze wystąpiła.

    pozdrawiam
    vonBraun

  • 7. Data: 2009-01-28 12:43:02
    Od: vonBraun <i...@o...pl>

    Dieter wrote:

    > Policz korelacje dla Twojego wykresu. Ja tutaj nie widze niczego
    > szczegolnego.
    >
    > D.

    "Na oko", i po przesunięciu w czasie notowań walut o jakieś
    15 min w tył w stosunku do WIG20 spodziewałbym się korelacji
    ujemnej.

    vB

  • 8. Data: 2009-01-28 12:44:07
    Od: vonBraun <i...@o...pl>

    micom.edu.pl wrote:

    > Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Moze ktos policzy wspolczynniki korelacji?
    > Jesli macie dostep do danych historycznych w tabeli podeslijcie ja policze.
    >
    > Fajas

    Też byłbym wdzięczny za info dotyczace linku do danych cyfrowych

    vB

  • 9. Data: 2009-01-28 12:46:48
    Temat: Re: Moze ktos pomoze mi zrozumiec te zaleznosc -errata
    Od: vonBraun <i...@o...pl>