  • 1. Data: 2003-07-25 18:08:31
    Temat: Moje dzisiejsze boje w Raiffeisen :)
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    Nie wiem czy oceniac to co mnie dzis spotkalo w Raiffeisen na plus czy
    na minus, ale przez jakis czas bylem w lekkim szoku :)). Sytuacja
    wygladala tak.

    Przyszedlem do kasy, wplacilem pare PLN na konto lokacyjne. Potem do
    pana dysponenta ze zleceniem przelewu do mBanku (wciaz jest za darmo
    :)), pan szybko wklepal wszystko w komputerek, daje mi do podpisania
    zlecenie wydrukowane, ja podpisuje a pan mowi mi ze niestety nie moze
    zrealizowac tego przelewu bo sie podpis nie zgadza ... Mial prawo sie
    nie zgadzac, bo konto zakladalem tam 3 lata temu, przez ostatnie 2
    lata prawie go nie uzywalem, i przez ten czas sporo skrocilem swoj
    podpis nieczytelny :). Mialem juz wczesniej z tym problemy w tym
    banku, bo nie zawsze moj podpis jest taki sam :), ale z reguly
    przelewy wykonywala mi pani dysponentka ktora zakladala mi konto i
    mnie rozpoznawala. Teraz niestety pan widzial mnie pierwszy raz i
    odmowil autoryzacji przelewu :((.

    Probowalem tlumaczyc, ze niestety taki mam teraz podpis i nie uda mi
    sie odtworzyc takiego jakim podpisywalem sie 3 lata temu. Pan
    powiedzial ze w takim razie nici z przelewu. Smieszne ze przy wplacie
    kasy na konto nie bylo problemu z podpisaniem zlecenia wplaty i z
    wplaceniem kasy :)). Dysponent poprosil mnie zebym ponownie sprobowal
    sie podpisac :). Niestety kolejne 5 prob nie przynioslo
    satysfakcjonujacego dla pana podpisu :((. Dostalem czysta kartke A4 z
    prosba o trenowanie :)))). Pan przerysowal mi na gorze mniej wiecej
    jak wygladal moj podpis (LOL). Sytuacja zaczynala robic sie zabawna,
    choc nie do konca, bo czekal na mnie znajomy ktoremu sie dosc mocno
    spieszylo ... trenowalem podpis ok 20 minut i niestety zaden nie
    zadowolil pana bankowca ;).

    W miedzy czasie poddalem pomysl zmiany wzoru podpisu :). Ale okazalo
    sie, ze zeby tego dokonac trzeba wczesniej zlozyc stary podpis ;)),
    albo przedlozyc umowe zalozenia konta (nie nosze ze soba :)). Wiec
    plan sie nie udal.

    Dysponenta tez ta sytuacja troche denerwowala (na szczescie nie
    ustawila sie za mna kolejka), wiec odpytal mnie z wszystkich danych
    jakie moge o sobie wiedziec (pesel, seria dowodu, nazwisko panienskie
    matki, adres, telefon, itp ..). Po tej ankiecie dal mi wydrukowany
    wzor podpisu i poprosil o takie podpisanie sie ;)). Po kolejnych 5
    minutach treningu udalo mi sie zlozyc takowy podpis (hura). I przelew
    poszedl (choc nie mialem gwarancji ze zostanie zautoryzowany w
    centrali).

    Cala sytuacja wydawala mi sie troche smieszna, bo pan kasjer
    twierdzil, ze w Raiffeisen Bank autoryzacja przelewu odbywa sie tylko
    na podstawie podpisu i ze autoryzacje są dwie. Jedna robi on przy
    wykonywaniu zlecenia odbieranego od klienta, a druga autoryzacja
    wylacznie na podstawie skanu wzoru podpisu odbywa sie w centrali.
    Troche smieszna procedura, ale moze i sluszna.

    Co sadzicie o takim zdarzeniu i takim sposobie autoryzacji przelewow ?
    Moze to norma, nie wiem, bo rzadko korzystam z marmurka, ale tak
    prawde mowiac, to na koniec na podstawie ogolnie dostepnych danych
    dysponent pokazal mi moj wzor podpisu i pozwolil go "skopiowac", wiec
    zabezpieczenie bylo marne. Wiem ze przelew sie udal bo kase mam juz na
    koncie. Z drugiej strony jakby byl bardziej upierdliwy to nie moglbym
    wyjac kasy z tego konta pewnie do konca zycia, ciesze sie ze mi w
    koncu pomogl, ale stracilem tam w sumie 45 minut na zabawie w
    podpisywanie :(((. Musze sie tam kiedys udac z umową i zmienic wzor
    podpisu na podpis czytelny :))))))). Jak jest w innych bankach ??

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 2. Data: 2003-07-25 20:32:27
    Temat: Re: Moje dzisiejsze boje w Raiffeisen :)
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    pią, 25 lip 2003 o 20:08 GMT Dentarg napisał(a):

> [...]
    > zlecenie wydrukowane, ja podpisuje a pan mowi mi ze niestety nie moze
    > zrealizowac tego przelewu bo sie podpis nie zgadza ...
    [ciach]

    No właśnie ja cały czas się zastanawiam ja co zrobię, jeśli mój podpis
    się nie spodoba?

    Ligiczne byłoby wezwać natychmiast Policję, bo skoro ja to nie JA to
    znaczy, że oszust, a to już sprawa dla Policji.

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    Ludzie wolą życie w nieświadomości. [ Zobacz http://www.e-upr.org/ ]

  • 3. Data: 2003-07-25 21:00:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ja to w ogole nie umiem sie podpisac i unikam tego jak moge. Przelewy
    z e-konta, gotowka ze sciany, gorzej, jak trzeba jakas umowe podpisac.

    Przy okazji - co to jest "czytelny podpis", ktorego coraz czesciej ode
    mnie wymagaja??? No ludzie, albo podpis, albo czytelny. Mam
    drukowanymi napisac imie i nazwisko czy jak? Przeciez to w ogole nie
    bedzie podpis... Podpisy np. pani G-W (ani tym bardziej jej skarbnika)
    na banknotach nie sa czytelne i jakos nikt im sie nie przyczepil...

    MJ

  • 4. Data: 2003-07-26 11:41:31
    Od: "emandk" <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    ja w tym banku nie mam żadnych kłopotów - po prostu
    precyzyjnie sprawdzają i jestem zadowolony że moje pieniądze
    są w miare bezpieczne - podpis widzę zeskanowany no komputerze
    prawie za każdym razem.
    Po prostu trzeba umieć pisać i mieć stały harakter pismo - wszystko jest OK.
    pozdr. emandk

  • 5. Data: 2003-07-26 11:43:43
    Od: "emandk" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "emandk" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > prawie za każdym razem.
    > Po prostu trzeba umieć pisać i mieć stały harakter pismo - wszystko jest

    poprawka - charakter a nie "harakter"
    tj. zapamiętane w ręku i długopisie a nie na klawiaturze.

  • 6. Data: 2003-07-26 12:11:13
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sat, 26 Jul 2003 13:41:31 +0200, "emandk" <e...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >precyzyjnie sprawdzają i jestem zadowolony że moje pieniądze
    >są w miare bezpieczne - podpis widzę zeskanowany no komputerze
    No to super zabezpieczenie skoro go widzisz ... wole zabezpieczenia
    haslami, TANami, itp ...

    >Po prostu trzeba umieć pisać i mieć stały harakter pismo - wszystko jest OK.
    Pisac umiem, ale jak zakladalem konto to bylem w takim wieku, ze nie
    mialem do konca wyksztalconego nieczytelnego podpisu :), teraz mam i
    jest troche inny niz wtedy ..

    pzdr,
    Dentarg

  • 7. Data: 2003-07-28 10:10:27
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2003 23:00:00 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Przy okazji - co to jest "czytelny podpis", ktorego coraz czesciej ode
    >mnie wymagaja??? No ludzie, albo podpis, albo czytelny. Mam

    masz po prostu odręcznie napisać "Michał Jankowski". Jeśli umiesz
    pisać - powinno się udać :-)

    >drukowanymi napisac imie i nazwisko czy jak? Przeciez to w ogole nie
    >bedzie podpis... Podpisy np. pani G-W (ani tym bardziej jej skarbnika)

    będzie. Nie martw się, że różnić się będzie od skróconego...

    Art. 78.
    1. Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie
    własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia
    woli. Do zawarcia umowy wystarcza wymiana dokumentów obejmujących
    treść oświadczeń woli, z których każdy jest podpisany przez jedną ze
    stron, lub dokumentów, z których każdy obejmuje treść oświadczenia
    woli jednej ze stron i jest przez nią podpisany.

    --
    Jarek Andrzejewski

    Co to znaczy: "niemożliwa anulacja zleceń stałych należności". MBank nie wie...