  • 21. Data: 2005-05-04 23:33:56
    Temat: Re: Min. kwota transakcji bezgotówkowej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl> writes:

    > Oooo... w moim przypadku tu było inaczej. Zleciłem przelew z
    > Inteligo. Wydrukowałem na marnej igłówce potwierdzenie zlecenia (!)
    > przelewu. Machnąłem im tym w salonie i samochód dostałem.

    Mialem na mysli to, ze z takim samochodem salon musi cos tam jeszcze
    zrobic, np. zamontowac cos co sobie klient wymyslil. Od reki to tego
    jednak nie robia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2005-05-04 23:42:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> writes:

    > Bardzo prosto, kilka razy przerabiałem. Na POSie pojawia się komunikat
    > zadzwoń pod numer xyz.

    Swoja droga, nie wiedzialem ze u nas takie cos dziala. Jaki to bank?
    W jakich okolicznosciach miales cos takiego?
    Obsluga terminala oczywiscie takze cos takiego moze wykonac, jestes
    pewien ze to bank zrobil? Mysle ze znakomita wiekszosc sprzedawcow,
    zwlaszcza supermarketowych itp., nie jest w stanie nawet zrozumiec
    takiego komunikatu.

    > Sprzedaca dzwoni, przekazuje mi słuchawkę, ja
    > potwierdzam transakcję,

    Domyslam sie ze podajac takze np. nazwisko panienskie matki?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2005-05-04 23:43:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "anii" <a...@k...com> writes:

    > W POlsce jest to 8PLN. Dla KK nie ma limitów.

    Zrodlo?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2005-05-05 05:26:01
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-05-04, anii <a...@k...com> wrote:

    > W POlsce jest to 8PLN. Dla KK nie ma limitów.
    Bzdura - kiedyś za papierosy dla zdesperowanej, żony (daawno) płaciłem 3,7
    na stacji benzynowej. Poszło bez problemu, debetówką.

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 25. Data: 2005-05-05 05:57:58
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl>

    Dnia Thu, 05 May 2005 05:26:01 +0000, Marcin Jurczuk napisal/a:

    > Bzdura - kiedyś za papierosy dla zdesperowanej, żony (daawno) płaciłem
    > 3,7 na stacji benzynowej. Poszło bez problemu, debetówką.
    Bez problemu mozna płacic nawet bardzo małe kwoty - sprzeciw wyrazaja
    najwyżej sprzedawcy. w Empiku zapłaciłem kiedys 1,80 zł - kto da mniej?;)

    --
    Krzysztof Lerski

  • 26. Data: 2005-05-05 06:00:28
    Temat: Re: Min. kwota transakcji bezgotĂłwkowej
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl>

> [...]

    > 3,7 na stacji benzynowej. Poszło bez problemu, debetówką.
    Bez problemu mozna płacic nawet bardzo małe kwoty - sprzeciw wyrazaja
    najwyżej sprzedawcy. w Empiku zapłaciłem kiedys 1,80 zł pewnie 1 gr
    tez by się dało.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 27. Data: 2005-05-05 10:56:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Lerski <k...@w...wp.pl> writes:

    > Bez problemu mozna płacic nawet bardzo małe kwoty - sprzeciw wyrazaja
    > najwyżej sprzedawcy. w Empiku zapłaciłem kiedys 1,80 zł pewnie 1 gr
    > tez by się dało.

    Kiedys teoria VISA byla taka, ze minimalna kwota mogla byc (choc nie
    musiala) maksymalnie w wysokosci 1 podstawowej jednostki monetarnej
    w walucie transakcji, czyli np. 1 zl (czyli 1 zl powinien przejsc,
    nie musialo byc 1,01 zl).

    Wielu acquirerow tlumaczylo sobie to jako rownowartosc "podstawowej
    jednostki monetarnej" waluty rozliczeniowej, w jakims tam przyblizonym
    przeliczeniu na walute lokalna (czyli np. nie 1 lir tylko 1000 albo
    2000 lirow).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2005-05-05 18:27:50
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > pewien ze to bank zrobil? Mysle ze znakomita wiekszosc sprzedawcow,
    > zwlaszcza supermarketowych itp., nie jest w stanie nawet zrozumiec

    Karta Citibank. Chyba acquirer przekierował do banku, który zadał kilka
    kontrolnych pytań, aby mnie zweryfikować. Transakcja o tyle nietypowa, że
    płaciłem jakieś 5-6k PLN za meble, co było sporo powyżej moich zwykłych
    transakcji.

    > Domyslam sie ze podajac takze np. nazwisko panienskie matki?
    Tak

  • 29. Data: 2005-05-05 23:31:26
    Od: ????? <M...@p...onet.pl>

    Miernik wrote:

    > Jedyne sensowne wytłumaczenie jakie widzę, to to że chcą by ktoś kto
    > kupuje coś za 3.50 PLN dorzucił jeszcze coś za 2 PLN by móc zapłacić
    > kartą. Ja bym pewnie tak zrobił dorzucając jakiś ryż czy inny cukier
    > który i tak się przyda.
    >
    > Myślę że w ten sposób jednak zyskują bo więcej osób dorzuci ten cukier
    > niż zrezygnuje z zakupu w ogóle.

    widziałem wywieszkę w małym sklepie spożywczym że przyjmują karty od 10 zł

  • 30. Data: 2005-05-06 11:25:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > kontrolnych pytań, aby mnie zweryfikować. Transakcja o tyle nietypowa, że
    > płaciłem jakieś 5-6k PLN za meble, co było sporo powyżej moich zwykłych

    Ciekawe. Czy jestes pewien ze to nie sprzedawca sam z wlasnej inicjatywy
    zadzwonil?
    Myslalem ze suma byla duzo wyzsza. Mi nigdy nie zdazylo sie cos takiego,
    raz tylko bank do mnie zadzwonil po fakcie (ale to bylo jak zaplacilem
    5 kzl na stacji benzynowej, z wczesniejsza odmowa bo przekroczylem limit
    (najpierw probowalem zaplacic wiecej, myslalem ze mialem mniej
    wykorzystany limit) - raczej nie jezdze jednak TIRem).

    Co innego autoryzacja glosowa wykonana z inicjatywy sprzedawcy, niektorzy
    to nawet nie maja innej mozliwosci (np. jesli maja zelazko).
    --
    Krzysztof Halasa